Förmodat slödder tog en titt på Blackbirden i garaget.

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Var nere och vände idag i det gemensamma lilla garaget efter att ha kommit hem från jobbet för att ta en titt på hojen.Någon Nicke Nyfiken kopia hade varit och lyft i hojöverdraget och sedan laggt en pinne så att entree dörren inte gick igen.Vad göra för att eventuellt försvåra det för misstänkt mc tjyv om det som sagt var inte var en nyfiken person.Har redan hojen larmad och låst med fyra olika lås utöver styrlåset men funderar på att ta bort någon säkring eller liknande om stöldförsök skulle ske så att den eventuellt inte startar.Något bortsett från alla låsen är ju bara roligt för att försvåra det för drägget.Tips mottages tacksamt ... :crash
 

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Montera dubbelhäftande tejp med tunna sylvassa nålar under handtagen. Man kan alltid löda ihop en massa avkapade nålar (sisådär 1,5cm) på en långsmal metalbit.
När de är där o ska känna o försöka backa hojen så tar man såklart i handtagen.
Få tag i en giftig groda som amazonas urinvånarna använde för att förgifta sina pilar med o dränk nålspetsen i.
Varning...glöm inte att ta bort dessa nålar innan du tar på handtagen
 
Last edited:

c-tek

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2013
Ort
liten ort på landet
Hoj
Otämd Superkråka
har nyligen investerat i inbrottslarm o nya lås, galler för källarfönster, har själv bara? TRE lås förutom styrlås,
fast vysvarvade basbollträn:brynad
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Herregud Ankan, larmad med 4 lås OCH styrlås. Hur många cyklar har du blivit av med innan egentligen:va

Jag tycker det verkar lite överdrivet, jag menar, det är ju ingen Kawasaki :fyllisar
 

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Nu tror jag att majoriteten av hojar blir stulna genom att de dras ut o lastas på bil. Inte många som vågar stå o försöka tjuvkoppla en båge.
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Sätt in en dold strömbrytare till soppapumpen eller tändningen nånstans.

För några år sedan läste jag en artikel där en gammal biltjuv blev intervjuad. Enligt honom hade alla biltjuvar en dold huvudströmbrytare på sin egen bil.

Sen jag läste den artikeln har även jag det. :)
 

pulkaskurk

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2007
Ort
norrtelje
Hoj
wr450 blivande 450GP leksak :)
Ja men vad härligt, du får flytta ut i garaget närmsta tiden och bli bästa kompis med baseballträet.
Klokt är att bjuda in dina största och starkaste vänner på pyjamas party med dig.
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Montera dubbelhäftande tejp med tunna sylvassa nålar under handtagen. Man kan alltid löda ihop en massa avkapade nålar (sisådär 1,5cm) på en långsmal metalbit.
När de är där o ska känna o försöka backa hojen så tar man såklart i handtagen.
Få tag i en giftig groda som amazonas urinvånarna använde för att förgifta sina pilar med o dränk nålspetsen i.
Varning...glöm inte att ta bort dessa nålar innan du tar på handtagen

Finns bara en sak detta skulle leda till och det är en fullständigt sönderslagen hoj.
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
Koppla en transformator på några kV till hojen :) brukar gå att få tag i från gamla neonskyltar och dyligt, gärna nåt som klarar leverera sådär en 100mA eller mer så dte känns ordentligt :brynad
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top