Undra hur man är funtad om man avser åka enkel väg till Mars?

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Att man tänker sig börja kolonisera Mars genom att skicka upp fyra personer bestående av två kvinnor och två män känns väldigt långsökt. Det gör även det faktum att man tänkt fortsätta skicka upp ett en ny grupp individer med några års mellanrum. Är tanken att tv-tittare på jorden ska se deras kamp för att överleva i någon slags reality show?

I antikens Rom hade man gladiatorspel. I 2000- talets moderna värld kanske vi får se en freak show ifrån en annan planet. Är det vad man kallar utveckling?
 

Foccan

Som en schäfer....
Gick med
21 Mar 2011
Ort
Uppsala
Hoj
R1
Tycker att det är en ganska häftig idé ändå. Och har man ingen familj och kanske inga vänner och är less på livet så kan det säkert vara ett alternativ :) Det jag är mest fundersam över är att säg att detta händer och att dom faktiskt skickar upp 2 nya personer vartannat år osv......när det blivit en del folk så kommer det ju gå åt väldigt mycket mat och syre(dom kanske har något bestående syresystem vad vet jag, men komemr dom även ha ett som kan fylla syretankar osv för färder utanför "hemmen"?), är tanken att dom ska fortsätta skicka upp mat och syre(om dom nu inte har något sånt system) med jämna mellanrum i farkoster utan människor? För det måste ju vara begränsat med lastutrymme på en farkost som kan ta sig till mars och ska den ta med mat åt, låt oss säga, 100 personer som kanske ska räcka i ett år eller två....hur tänker dom där? :S Men helt klart en ball idé som sagt :p
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Det finns dem som tar livet av sig på betydligt tråkigare sätt. Här får man ju tillomed en rätt god chans att ligga innan :tuttar
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Känns som risky business... Visst en kool grej men sen när besättningen för femtonde gången informerar om att de behöver mer mat, syre och en ny micro kanske det börjar knipa lite någonstans eftersom transporten kostar några miljarder dollars och var tredje misslyckas.
 

tommi

Guest
Min lista har fler än 4 namn som jag skulle kunna skicka till mars men 4 är väl en bra början :)
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Det finns dem som tar livet av sig på betydligt tråkigare sätt. Här får man ju tillomed en rätt god chans att ligga innan :tuttar

50/50 iaf, tro fan att det blir ena snubben som får ligga hur mycket som hellst, och han andra stackarn blir ignorerad. :3freak
 

dahlgren

#4982
Gick med
9 Jun 2008
Ort
Enskede
Hoj
ZX7R
Är inte detta alla sanna SHares dröm?
När det blivit ett större gäng på mars så kan ni sitta där och gnälla över hur mycket bättre det var förr och att alla som kommit efter de 10 första borde bannas och inga fler får komma.
Sen så behöver ni ju inte bara själva anse att ni pysslar med extrema saker, motorcykelåkning och så, nu gör ni ju faktiskt något ganska extremt på riktigt
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Ja had fasen kunna tänka mig det! Sjukt ballt ju! :D Känns sm att jag varit dåligt ambitiös i mina planer att flytta till Boden, borde ha siktat på en annan planet ju :D
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Jag skulle föredra att kolonisera juli.

Juli Cruise.
800px-Julee_Cruise.jpg


Sedan undrar jag om det inte blir trixigt att gå ut och pinka. Det är väl lite si och så med atmosfären där. Jag skulle kunna åka dit för att kolla om marsansiktet är ett ansikte eller bara en stenkluns utan karaktär. Emellertid vill jag inte stanna resten av mina dagar där. Om man inte kan gå ut och pinka. Då skulle jag överväga det.
 
Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Finns det någon lista att anmäla intresse på eller liknande?
:D
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Alla som erbjuder sig att ta med en säckpipa har förtur!

Bara för att det eventuellt innebär att man får se någon av de övriga deltagarna slänga sig ut genom luftslussen på live-tv... :D
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top