Regga Zx9r -01 med turbo

Junglegeorge

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2013
Ort
Leksand
Hoj
2001 Kawasaki Zx9r
Hejsan.

Tänkte höra om det är någon som vet om det är möjligt att få en Ninja från 2001 lagligt reggad med turbo?
Är ju lite andra regler efter 1999 om jag inte minns fel...
Någon??.....
:)
 

daytonaracer

Guest
Verkar som om det helt beror på vem som besiktar hojen,lyckades själv inte med en gsxr1100 -90,slutade med att jag fick montera bort absolut allt som hade med turbo att göra för att överhuvudtaget få den genom sen! inte ens intercoolern fick sitta kvar.....
 

ZX9xpress

Medlem
Gick med
7 Oct 2011
Ort
Leksand
Hoj
Aprilia RSV Mille 2001 (turbo), GSXR1000 k8, Kawa ZX9 turbo
Verkar som om det helt beror på vem som besiktar hojen,lyckades själv inte med en gsxr1100 -90,slutade med att jag fick montera bort absolut allt som hade med turbo att göra för att överhuvudtaget få den genom sen! inte ens intercoolern fick sitta kvar.....

Hade du effektintyg med vid turbobesiktningen? Jag är själv på g att besikta en -98 och börjar nu bli lite nervös.
 

daytonaracer

Guest
Jag hade inget effektintyg men det hade inte spelat någon roll enligt dem,de menade att effektkapaciteten med turbo är alldeles för hög,de ringde tekniska avdelningen på bilprovningen när jag var där och enligt de är det ej tillåtet med turbo,trots att jag vet att det rullar många godkända hojar runt om i sverige!
gäller att hitta rätta besiktaren och station tydligen.
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Eller göra rätt modifikationer, funkar inte att reg.bes med bara turbo som enda ombyggnation.
Enda sättet att regga med turbo är att regga som ombyggt fordon, iaf vad jag vet (på hojjar som är helfordonsgodkända)
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
ta kontakt med sfro eller beställ deras bok
jag har fått min godkänd så:banana
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
det är lite klurigt att få igenom. men som peterpain skriver kontakta sfro. så hjälper dom dig ;).

är skönt att veta om man blir stoppad att allt är godkänt ;) så slipper man onödiga böter:tummenupp
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top