Mälaren runt...?

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Gbg (emigrerad 08:a)
Hoj
KTM 660/RC8-R
Satt och funderade på om man kanske skulle testa mälaren runt för första gången. Googlade lite bilder och det verkar som det mest är krom, fransar och västar runt mälaren. Är mälaren runt något för sporthojssegmentet eller ska man skita i det och bomba på de gamla vanliga vägarna?:yoparty
 

jonaska80

Medlem
Gick med
10 Apr 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati Monster 620s -03
Jag körde min första mälaren runt i fjol och det är som du säger en hel del kromhojar men det fanns även en hel del sporthojar då jag åkte. Jag tycker iallafall att det är en upplevelse som man bör uppleva och jag ska dit även i år!
 

BikerMike

Medlem
Gick med
20 Sep 2005
Ort
Köping
Hoj
Ducati 996R -01 no.0022
Allt handlar inte bara om fart, har åkt så många gånger så jag inte har räkningen. Tycker det är en upplevelse om man gillar mc som helhet.
 

sjukihuve

lite snett är också rakt
Gick med
21 Oct 2008
Ort
Stockholm
Hoj
yamaha xj6
när och var går starten? kostar det något?
pallar inte söka google för biljonondegångenimittliv
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Ganska roligt och många speciella ekipage att titta på, men det är ingen "bombartillställning".
17 augusti från Pampas marina.
 

Hänz

kRÄnKt!
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Sthlm
Hoj
GSXR
Snigelfart runt mälaren, man kan ha roligare för de pengarna och milen. Mest gubbar och kärringar som köpt sig en "livsstil" och kommer ej uppleva nåt roligare under säsongen.
 

sportbike

Guest
Snigelfart runt mälaren, man kan ha roligare för de pengarna och milen. Mest gubbar och kärringar som köpt sig en "livsstil" och kommer ej uppleva nåt roligare under säsongen.
Och att hålla fullt på Nynäsvägen på en Gixxer är inte att köpa sig en livsstil menar du?
 

sportbike

Guest
Hålla fullt är med livet som insats! Dyrt om man bara vill köpa sig en livstil ;)
Livet ÄR dyrt!

Jag har åkt Mälaren Runt på olika hojar, sporthoj är inte att föredra.
Vi åkte åt andra hållet en gång, mycket roligare.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Och att hålla fullt på Nynäsvägen på en Gixxer är inte att köpa sig en livsstil menar du?

Haha så jävla bra:tummenupp

Jag har tänkt att jag ska åka de senaste 15 åren, men varje gång ändå avstått med tanken att det "nog inte är så jävla kul ändå" men egentligen borde man bara göra det
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Nån onsdagskväll kan man ju köra "Brunnsviken stumt" istället, kan man komma under 7 min, lite drygt 10km men med vissa hinder... :yoparty:D
Brunnsviken runt.jpg
 
Gick med
29 Sep 2007
Ort
Åkersberga
Hoj
NC30
Nån onsdagskväll kan man ju köra "Brunnsviken stumt" istället, kan man komma under 7 min, lite drygt 10km men med vissa hinder... :yoparty:D
View attachment 383019

Blir perfekt. det är nära till Donken så det finns massor av tid att possera både före och efter körningen.

Mälaren runt har jag kört en gång och glädjen tycker jag ligger i att vara med i stor "grej". Körningen blir sällan särskilt inspirerad.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Spontant känns det ju mer befogat att paddla runt Mälarn på en HD...

Finns en snubbe som varje år kör Mälaren Runt i en klinkbyggd campingbåt. Så vi som kör amerikansk feskebåt är heeelt hemma.

mr03.jpg
 
Last edited:

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Ort
Uppsala/Stockholm
Hoj
Kawasaki zx6r
Årets största trafikstockning för hojar. Ingen flyttar på sig när man kommer i Bombartempo bakifrån heller. Åkte från Uppsala mot Strängnäs förra året, ledsnade och vände där så jag kunde hålla mitt eget tempo. Slutsats: vill ni åka fort, åk åt "fel" håll. Det kommer nog jag göra. :rock
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Det kanske borde finnas ett alternativt "mälaren runt" i bombtempo före eller efter det publika? :banana
Om man vill kan man ju sätta upp AIM-sändare på strategiska ställen och jämföra tider här efteråt. :crash
 

Hänz

kRÄnKt!
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Sthlm
Hoj
GSXR
Vore fränt att dra ihop ett gäng och se hur många ggr man hinner runt i motsatt riktning innan de kört 1 varv :D
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Låt dem hållas...det är en dag på året de får samlas och göra sin grej. :)

Jag hade nog tänkt sätta mig i en lämplig grässlänt och titta på spektaklet, tills det traditionella spöregnet dyker upp. :hihi
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top