Körtråden 2013

Skumgummits

Medlem
Gick med
1 May 2013
Ort
Hbg
Hoj
CB1000R -12
Nu är turen klar! Det blir enligt google 17,5 mil.
Kurvor och 70väg med två-tre transportsträckor á ca 0,5-1mil stycket.
Det blir en mix av TT körningar och rundan vi körde på Nationaldagen.
Fikat vetifan om det hinns med:D

Reservation: blir det en riktig TT läggs Skumturen på hyllan och tas fram vid behov:dummer:gråta:smasha:hej:fakta:zpy:rodnar:arsele

Google säger att turen ska ta 3 timmar 17 minuter... dom har nog ganska rätt. Märker vi att vi inte kan hålla googles tempo, eller att Kaffesuget - Hemlängtan - VMkvalet - Älginvasion - Drivis eller Prostatagerillan ( :krama ) pockar på uppmärksamheten för mycket går det att kapa en sisådär 4 mil med lätthet.:tummenupp:fyllisar:brinnerup:glömdet:yoparty:arsele
 

Puttejohnsson

Medlem
Gick med
15 Apr 2012
Ort
Helsingborg
Hoj
2016, Yamaha MT09
Google säger att turen ska ta 3 timmar 17 minuter... dom har nog ganska rätt. Märker vi att vi inte kan hålla googles tempo, eller att Kaffesuget - Hemlängtan - VMkvalet - Älginvasion - Drivis eller Prostatagerillan ( :krama ) pockar på uppmärksamheten för mycket går det att kapa en sisådär 4 mil med lätthet.:tummenupp:fyllisar:brinnerup:glömdet:yoparty:arsele

Kaffe kan vi väl dricka ändå? :7peta Blir det inget kaffe kommer inte jag! pUnCkT! :krama
 

Ticke

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Husaberg FS 650e -06, Vespa Piagio 125CC
Kan bli intressant detta, jag bokar om dagens aktiviteter & dyker upp :)
 

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Ort
I en liten byhåla
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Nu på lördag går en BKK av stapeln på Knutstorp.
Vi har över 90 anmälda men det är säkert platser kvar. Jag har inte sett så mänga av er men här är oas många nya ansikten. Nästa datum är 8/7 och därefter 12/8.

Kom o gazza litta med oss. Vädret för lördagen ser ut att bli riktigt bra!
:hej
 

Barris

Nordenpaketet!
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Landskrona
Hoj
Kvaddad S1000rr och en Brapp brapp
Nu på lördag går en BKK av stapeln på Knutstorp.
Vi har över 90 anmälda men det är säkert platser kvar. Jag har inte sett så mänga av er men här är oas många nya ansikten. Nästa datum är 8/7 och därefter 12/8.

Kom o gazza litta med oss. Vädret för lördagen ser ut att bli riktigt bra!
:hej

Låt mig gissa..med SMC. Efter som dom spyr galla över oförsäkrade racehojar så lär ni inte se mig där iaf :tungan

Du får ta och komma på en ssemse dag istället Bebe så lär du nog få se en hel del bekanta ansikten :tummenupp
 

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Ort
I en liten byhåla
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Låt mig gissa..med SMC. Efter som dom spyr galla över oförsäkrade racehojar så lär ni inte se mig där iaf...

Har du en racehoj?! ;)

Hmmm, jag kan tänka mig att smc spyr galla över alla nötter som kör sina fordon ute i trafiken oförsäkrat.
Vem fan vill bli torpederad av en tomte som kör oförsäkrat bara för att de tvunget skall ha en retta men inte har flis nog att äga den fullt ut?

Pratar vi banåka är det samma där. Vem ska pröjsa skadorna på andra o tredje man om vederbörande vurpar med kollision som följd?! Har man en renodlad banhoj så får man ha sig själv försäkrad via SVEMO eller ha en jäkligt bra liv o skadeförsäkring.
Jag fick inte köra med min enduro på Välabanan utan att bli medlem (o därned försäkrad i SVEMO)

Men visst fan hade det varit kul att komma på en körning med ssemse... Dotra tar dock litta tid sas...
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Nu på lördag går en BKK av stapeln på Knutstorp.
Vi har över 90 anmälda men det är säkert platser kvar. Jag har inte sett så mänga av er men här är oas många nya ansikten. Nästa datum är 8/7 och därefter 12/8.

Kom o gazza litta med oss. Vädret för lördagen ser ut att bli riktigt bra!
:hej

SMC har bra körningar men av någon anledning så har många som vi känner dragits till SSEMSE som också är bra.
 

Barris

Nordenpaketet!
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Landskrona
Hoj
Kvaddad S1000rr och en Brapp brapp
Gillar argumentet med att man måste ha en försäkrad hoj. Speciellt när vissa bolag inte betala ut en spänn till någon av parterna om olyckan sker på bana. Hade läns på min innan ok att köra med smc men snackar man med läns så täcker deras inte ett skit på bana oavsett arangör
 

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Ort
I en liten byhåla
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Gillar argumentet med att man måste ha en försäkrad hoj. Speciellt när vissa bolag inte betala ut en spänn till någon av parterna om olyckan sker på bana. Hade läns på min innan ok att köra med smc men snackar man med läns så täcker deras inte ett skit på bana oavsett arangör

Alla FB har sett över omfattningen.
Tanken är att minska kracher när deltagarna går steg 4 mer än en gång.
Även instruktörer drabbas då riktlinjerna för utbildning också skärpts vilket förhindrar egen träning.

Jäkla skit asså....!
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Känner du till någon anledning?

Ett gäng RoH,are har ju valt bort gatan helt och då går ju SMC bort.
Och dom har dragit med sig resterande folk tror jag, och helt ärligt så tror jag SMC kommer att vara mindre attraktivt framöver pga försäkringsbiten.

Nu har jag inte hela historien men jag tror SMC bet sig i rumpan med att erbjuda mer raceanpassade steg och försäkringsbolagen drog öronen åt sig.

Och för min del så har jag ju valt att inte stödja SMC i år pga visst missnöje i en specifik fråga, och som ickemedlem är man ju inte välkommen vilket man är på SSEMSE.
 

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Skurup
Hoj
Honda VFR 800F -15
Alla FB har sett över omfattningen.
Tanken är att minska kracher när deltagarna går steg 4 mer än en gång.

Ser ju inte så illa ut.
Och en del lär förhoppningsvis tänka sig för innan de kastar sig hejdlöst genom en kurva full med andra hojar.
(Förutom om man har Folksam för då byter man bolag)

Försäkring vid SMC:s fortbildning 2013

ImageUploadedByTapatalk1372438225.023081.jpg

1.) Folksam

Har ett undantag när det gäller vållande om en skada inträffar under utbildningen på inhägnat tävlingsområde. Fordonet som skadats får stå kostnaden oavsett vem som vållat skadan.

2.) If

Vagnskada – kaskoförsäkringen gäller inte på steg 3 och steg 4

3.) Länsförsäkringar

Vagnskadeförsäkring gäller på steg 1, 2 och 3, vid maximalt 5 kurstillfällen under en period på 3 kalenderår. Därefter gäller endast trafikförsäkring. För steg 4 gäller endast trafikförsäkring, inte vagnskadeförsäkringen.
 
Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Ett gäng RoH,are har ju valt bort gatan helt och då går ju SMC bort.
Och dom har dragit med sig resterande folk tror jag, och helt ärligt så tror jag SMC kommer att vara mindre attraktivt framöver pga försäkringsbiten.

Nu har jag inte hela historien men jag tror SMC bet sig i rumpan med att erbjuda mer raceanpassade steg och försäkringsbolagen drog öronen åt sig.

Och för min del så har jag ju valt att inte stödja SMC i år pga visst missnöje i en specifik fråga, och som ickemedlem är man ju inte välkommen vilket man är på SSEMSE.
Ibland blixtrar du till! :tummenupp
Håller med du, jag hoppade också av SMC medlemsskapet på grund av samma fråga.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top