Körtråden 2013

Puttejohnsson

Medlem
Gick med
15 Apr 2012
Ort
Helsingborg
Hoj
2016, Yamaha MT09
1. Bjork3n
2. Skumgummits
3. Sordid
4. Putte
5.
6.

Som sagt sa VBK i TT 14/5 att det var 16.30 på Shell på Berga imorgon. Vet inte om vi ska hålla den eller vi ska ändra till 17.00 och YC? Hur/var/när får ni bråka om, sålänge jag får köra hoj skiter jag i vilket :smasha
 

Enox

1000 RRrrrr
Gick med
22 Jun 2010
Ort
helsingborg Ö
Hoj
05 Honda CBR1000 rr
Hej Tänkte köra till Ä-holm imorgon för att se lite snygga bilar gumball 3000 anländer ju för ett pit-stop och alla e välkomna och titta. Tänkte dra från Påarp vid 10:30 tiden skriv om ni vill hänga på. eller om ni vill mötas på annan plats.
 

Grekooz

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2013
Ort
Helsingborg
Hoj
gsxr k6
Tjenare! En stor japsträff för bilar och MC i skåne under juli månad. Wangan meet , kolla in under träffar och samåkning och skriv upp er! :)
 

Skumgummits

Medlem
Gick med
1 May 2013
Ort
Hbg
Hoj
CB1000R -12
Ikväll ska jag ut och köra en sväng. Startar upp moppen 18-ish och tänkte köra helsingborg - söderåsen -Klippan - eket - hallandsåsen. (Den vägen vi körde sista TT:n)
Om det inte dyker upp bättre förslag:)
 

Skumgummits

Medlem
Gick med
1 May 2013
Ort
Hbg
Hoj
CB1000R -12
20+ mil senare tillbaka i HQ. Sinnessjukt kul och jag hittade fanimig exakt den vägen vi körde sist :) trodde jag skulle köra vilse, men det flöt på bra... Väl hemma i Helsingborg igen testade jag att köra ett par extra varv i rondellerna för att se hur mycket jag vågar lägga ner hojen och det går bättre och bättre, me.n det förbannade a:et på knäpuckarna är fortfarande kvar :)
Är det bara jag som är skruvad eller känns det bättre att lägga ner den åt vänster? Får inte alls samma häng när jag ska ha ner den åt höger.... Nåväl, får boka banträning och nöta högerkurvor.
 

Onedreamer

Dream on....
Gick med
29 Jan 2008
Ort
Skåneland
Hoj
Honda VTR1000F -98
20+ mil senare tillbaka i HQ. Sinnessjukt kul och jag hittade fanimig exakt den vägen vi körde sist :) trodde jag skulle köra vilse, men det flöt på bra... Väl hemma i Helsingborg igen testade jag att köra ett par extra varv i rondellerna för att se hur mycket jag vågar lägga ner hojen och det går bättre och bättre, me.n det förbannade a:et på knäpuckarna är fortfarande kvar :)
Är det bara jag som är skruvad eller känns det bättre att lägga ner den åt vänster? Får inte alls samma häng när jag ska ha ner den åt höger.... Nåväl, får boka banträning och nöta högerkurvor.

låter som en riktigt härlig tur :)

kan bara instämma att vänstersväng känns mer naturligt än högersväng. Bara fortsätt öva så kommer knäskrapet komma (har ju själv inte lyckats än men den som väntar på ngt gott.....)
 

Remus

Radical Riders
Gick med
26 Jan 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Hayabusa
Tänkte slänga in en blänkare här med och kolla om någon ska ut ngt imorgon e.m.? Rullar norrut från Malmö efter lunch och siktar på Söderåsen med omnejd (Om vädret tillåter)!

//H
 

BGI

Ny medlem
Gick med
17 Dec 2011
Ort
Helsingborg
Hoj
2 små
Får inte alls samma häng när jag ska ha ner den åt höger.... Nåväl, får boka banträning och nöta högerkurvor.

Hårnålen (högersväng) på Knutstorp är ett utmärkt ställe att få ner pucken i backen. Iaf var det där jag lyckades skrapa först fotpinnen och sedan under nästa pass, efter tips från SMC-instruktören, när jag hängde mer ut så fick även pucken markkontakt. Just att våga hänga ut är jäkligt viktigt för att kunna skrapa bort "A:et".

Man glömmer aldrig första gången :D
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top