Skydd - rygg, väst eller rustning?

drawen

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Ort
Arbrå
Hoj
KTM
Blir nog till att prova en M Dainese thorax wave pro, har ju som sagt provat hela varianten av den sen förr :)
Vad tror ni om storlek 52 för mig på ett tvådelat alpinestar ställ? provat jackor och tycker inte alls 52 är stor fast den borde vara det för min flugvikt? haha
Har långa armar och ben...
Aldrig haft skinnställ tidigare...
Tips på vart man skall lägga sig i vad för klass på skor och handskar? kolla gärna på alpinestars.se s-mx plus boot? gp plus glove?
 
Last edited:

curb

Dekalhora
Gick med
29 Jul 2012
Ort
Borås
Hoj
KTM 450EXC-R, Honda CBR929RR Fighter
Vad tror ni om storlek 52 för mig på ett tvådelat alpinestar ställ? provat jackor och tycker inte alls 52 är stor fast den borde vara det för min flugvikt? haha
Har långa armar och ben...
Aldrig haft skinnställ tidigare...

Jag har ett Alpinestar Atem strlk 52, jag väger ~74kg (vältränad:hihi) beroende på dagsform och är 180 lång. Det sitter perfekt på mig. Vet inte hur din kroppsbyggnad ser ut dock, utöver dina armar och ben är långa:tungan! Det är ett helställ jag har, alltså inte delat....
 

falco_tuna

Medlem
Gick med
9 Jul 2011
Ort
Eskilstuna/Mariefred
Hoj
Aprilia Falco -00(såld), GSX-R 1000 K5 Räser Edition, Tuono V4 1100RR -15
Vad tror ni om storlek 52 för mig på ett tvådelat alpinestar ställ? provat jackor och tycker inte alls 52 är stor fast den borde vara det för min flugvikt? haha
Har långa armar och ben...
Aldrig haft skinnställ tidigare...

Jag tycker alpinestars är rätt små i storlekarna.

Ligger väl på 85-87kg, 184cm lång och har ett octane helställ i stl.54. Det sitter som ett jävla ålaskinn! :tjockis D.v.s. bra, men 5kg till eller om jag var ett par-tre cm längre är nog både andningsfunktioner och kronjuveler i farozonen...

Så stl.52 kan kanske vara rätt för dig, eventuellt 54 för lite lösare fit. 50 funkar förmodligen inte alls. Enda sättet att veta är att prova egentligen.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top