Resultat 1 till 22 av 22
    Medlem Hoffmeister2s avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Hoj
    Daytona 675 -08

Suzuki gsx 600f har sidostöd väldigt nära växelspak?

Hej.

Är det någon som äger eller har kört en Suzuki GSX 600f/750f?
    Det är nämligen så att jag köpte en sån i höstas. En -00, men det är nog samma på årsmodell -98 tom -02. Problemet är att växelspaken sitter väldigt nära sidostödet när det är uppfällt. Har jag stövlarna på mig så nuddar jag sidostödet med undersidan av sulan när jag växlar. (främst när jag växlar upp då, eftersom foten ska ner under spaken)

Jag misstänker att stödet är lite skadat, men även om man tänker sig att man rätar ut det så sitter det nära växelspaken. Någon som har erfarenheter kring detta? Känns ju idiotiskt att det ska sitta så nära att man nuddar stödet vid varje uppväxling...?

Dooh! Bagarn_73s avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Hoj
    Honda cbr 600rr 08 banhoj, sv 650-01+ ktm 450exc 12
    Jag har inte en sådan hoj, men om du har möjlighet att lägga upp en bild på det, så blir det lättare att se?

Medlem SwampTs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Hoj
    -04 Suzuki 650 Vstrom
    Har haft en sån i två år och det har aldrig drabbat mig som jag har märkt...

Antingen har du väldigt stora fötter eller så är det något knas.

Det är ju något länkage mellan växelföraren och själva växelspaken. Kolla att du inte vill ha den högre upp eller nåt.

Reg.datum
    sep 2012
    Hoj
    Daytona 675 -08
    Har inte hojen där jag befinner mig just nu så kan inte ta bild. Har storlek 43, så inget ovanligt. Ingen som skulle kunna tänka sig att lägga upp en bild på sin växelspak/väljare? Har letat på nätet men hittar inga sådana bilder. Är ju dumt att beställa nytt stöd om det "ska vara så" vilket verkar konstigt.. Man ska ju inte behöva nudda stödet när man växlar..Lite svårt att se hur det ska vara när man inte kan jämföra med nåt.

Så om det finns nån vänlig själ som vill lägga upp bild skulle det vara grymt!

Med lem måsskits avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Hoj
    Yamaha XT660X '09, Yamaha WR125X '09 (såld), Aprilia MX125 sm '04
    Min farsa har en sådan 750f 01, han har aldrig nämnt det och inte heller jag har uppmärksammat något sådant, så jag misstänker att det är nåt som inte stämmer på din hoj. Något jag tycker är konstigt är dock att den står väldigt upprätt när den lutar på sidostödet.

Edit: Kan langa bild imorn på stödet om du vill

Reg.datum
    sep 2012
    Hoj
    Daytona 675 -08
    Ja posta gärna en bild på hur det ser ut på hans hoj när stödet är uppfält!
    Ska försöka fixa en bild på min oxå och lägga in här. Ska försöka få upp den här ikväll eller imorn. Så titta gärna in i tråden då!

Hojen är lite sänkt sa hon som jag köote den av, men det är väl inget som påverkar förhållandet mellan växelspak och stöd?
    Senast redigerat av Hoffmeister2 den 2013-04-10 klockan 07:55.

Reg.datum
    sep 2012
    Hoj
    Daytona 675 -08
    Här har ni bilder på skapelsen iaf.

Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMAG0487.jpg
Visningar:	189
Storlek:	237,0 KB
Id:	382847

Namn:	IMAG0488.jpg
Visningar:	192
Storlek:	234,0 KB
Id:	382848

Medlem Eidolons avatar
    Reg.datum
    feb 2012
    Hoj
    ZX10R 2004 , Kawasaki ZXR 750 -92 (SÅLD)
    Ska stödet verkligen vara böjt så där? Det ser inte riktigt rätt ut. Jag har visserligen en helt annan hoj, men där är i alla fall stödet spikrakt. Likaså på mina tidigare hojar.

Reg.datum
    sep 2012
    Hoj
    Daytona 675 -08
    I nån form ska det nog vara lite böjt. Iaf när man kollar bilder på nya stöd. Men du har rätt. När jag ser det såhär på bild så ser det lite weird ut. Men även om det skulle vara lite rakare så tycker jag det ändå skulle ligga lite nära växelspaken. Ligger växelspaken lite lågt oxå kanske? Äh jag vet inte. Men nåt knas är det nog. Bilderna är inte helt superbra, men man kan ju iaf föreställa sig hur foten "slår i" stödet när man ska växla...

Medlem TobbeWs avatar
    Reg.datum
    maj 2012
    Hoj
    YZF600R Thundercat
    Nja, ditt stöd ser ju ut att ha fått lite stryk av fulpiskan om man jämför med tex det här
    http://www.ebay.co.uk/itm/Suzuki-GSX...item2a2704bf18

Bäst, i min värld! Hoztics avatar
    Reg.datum
    jan 2005
    Hoj
    FJR1300
    Ditt stöd ser lite väl misshandlat ut! Spana in här: http://p1.bikepics.com/2008%5C03%5C2...29127-full.jpg så ser du hur det ska se ut.
    Dom säger att man inte blir lyckligare av en massa pengar, men jag är förbanne mig villig att testa!

Every man dies, but not every man really lives

Kolla mina hojbilder: www.hoztic.se
    Senast uppdaterad: Is-racing SM Gubbängen, 2012-02-07, totalt >10000 bilder!

Reg.datum
    sep 2012
    Hoj
    Daytona 675 -08
    Hmm stämmer.

Gjorde en beställning på detta stöd idag. Stod i beskrivningen att det skulle passa -97 - 06.
    Men efter att ha surfat runt på ebay så märkte jag att det stödet verkar vara böjt precis som det som sitter på min hoj. Kan det vara att någon satt dit fel stöd en gång i tiden?

Namn:	bild111.JPG
Visningar:	67
Storlek:	41,0 KB
Id:	382861

Däremot ser detta stöd mer ut som de Hoztic postade på sin hoj:

Namn:	bild 1112.JPG
Visningar:	57
Storlek:	68,8 KB
Id:	382862

Har jag beställt fel jä*la stöd nu? Det på första bilden har jag alltså beställt.. Men som det ser ut är det också liksom böjt på två ställen som det som sitter på nu.. Eller är det vinkeln på fotot tror ni?

Feldoserad psxcares avatar
    Reg.datum
    nov 2005
    Hoj
    ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
    Justera upp växelspaken lite så blir det nog bra.
    Constant progress inch by inch get you to your goal faster than trying to force rapid progress losing good performance altogether. When we show no progress in a skill no matter how much we practice it is because we are trying to improve two things at once. Repetition may ingrain mistakes just as easily as improvements.

örnörn Gummi Tarzans avatar
    Reg.datum
    jun 2010
    Hoj
    Svart/ grå kronan duo s
    Om hojen är sänkt kan det mycket väl vara så att någon krökt stödet lite extra för att kompensera för den lägre höjden.

Möjligen en smula excentrisk emellanåt. Esquires avatar
    Reg.datum
    okt 2003
    Hoj
    NV 70 Hobby -54
    Citat Ursprungligen postat av Gummi Tarzan Visa inlägg
    Om hojen är sänkt kan det mycket väl vara så att någon krökt stödet lite extra för att kompensera för den lägre höjden.
    Jo, är hojen på något vis sänkt i fjädringen brukar man ofta vara tvungen att korta av sidostödet eller vinkla ut det lite mer eller köpa ett kortare eller något. Annars gör det så att motorcykeln står för rakt upp när den står på sidostödet, vilket gör att den inte står så värst stabilt.
    "Ett vanligt misstag som folk begår när dom försöker konstruera något som är fullkomligt idiotsäkert är att dom underskattar dom fullständiga idioternas uppfinningsförmåga." - Douglas Adams, I stort sett menlös
    Nu även på Instagram (@escwire).

16. 2013-04-11, 16:40
    Anledning
    Dubbelt

Reg.datum
    sep 2012
    Hoj
    Daytona 675 -08
    Ok, jag har iaf beställt ett originalstöd nu. Alltså hon jag köpte hojen av sa att den var sänkt litegrann.. Men hur vet jag inte. Hur sänker man normalt hojar?
    Iaf så kan jag inte ha stödet som det är nu eftersom då slår foten i. Men frågan är hur pass sämre den står med ett nytt stöd. Man kan ju inte bara kapa det nya stödet heller för då blir det ju knappt någon stödyta kvar på stödet.. Hmm dilemma

Medlem swlabrs avatar
    Reg.datum
    nov 2011
    Hoj
    1984, Suzuki GSX400FWS; 1996 Honda CBR900RR Fireblade
    Citat Ursprungligen postat av Hoztic Visa inlägg
    Ditt stöd ser lite väl misshandlat ut! Spana in här: http://p1.bikepics.com/2008%5C03%5C2...29127-full.jpg så ser du hur det ska se ut.
    Jämför man den hojen, med växelspak och stöd in-zoomat, ser man rätt tydligt både rakare stöd och växelspak vinklad uppåt, jämfört med hoffmeisters hoj:

Namn:  600gsxf.jpg
Visningar: 324
Storlek:  7,6 KB

Namn:	600gsxf-2.jpg
Visningar:	55
Storlek:	234,0 KB
Id:	382902

Reg.datum
    sep 2012
    Hoj
    Daytona 675 -08
    Jo där syns det sjukt tydligt. Frågan e om nån böjt det med flit för att den ska stå bättre eftersom den e lite sänkt.. lär
    Då är frågan hur den kommer stå med ett nytt rakt stöd.. den väl inte tippa över hoppas jag..

Med lem måsskits avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Hoj
    Sorry om det dröjde, men här kommer bilderna av stödet på fars gsx750f -01.

Namn:	20130411_211223.jpg
Visningar:	63
Storlek:	228,5 KB
Id:	382920

Namn:	20130411_211244.jpg
Visningar:	68
Storlek:	225,8 KB
Id:	382921

Namn:	20130411_211254.jpg
Visningar:	57
Storlek:	233,5 KB
Id:	382923

Va i helvete bilderna hamna upp och ned när jag laddade upp dem haha jaja du får stretcha nacken lite

Reg.datum
    sep 2012
    Hoj
    Daytona 675 -08
    Men va?

Hans stöd ser ju lika böjt ut som mitt? Medans han som postade bild längre upp i tråden har ett nästan rakt stöd. Nu blir jag lite konfunderad. Blir det inte lite tight där för din far? Och hur kan det sitta olika stöd på samma sorts hoj?

Med lem måsskits avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Hoj
    Frågade honom och han hade inte tänkt på att stödet satt där. Stödet på pappas mc och är original så jag antar att det böjda stödet är det som sitter på från början.

Reg.datum
    sep 2012
    Hoj
    Daytona 675 -08
    Ok. Men visst ser det likadant ut som på min hoj? Och han nuddar inte stödet när han växlar? Visst, jag nuddar inte så mycket att det finns risk att stödet åker ner eller att brytaren stänger motorn.. men man vill ju helst ha fritt under foten när man växlar. Men han nuddar aldrig när han växlar eller?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Vill du annonsera ovan? Klicka här