Originalrecept på Polkagris

zippo500

Medlem
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Borås
Hoj
RD 350
Bra! Låt det ta tid så det blir bästa resultat,Ge den extra stänkan en omgång med svärta för plastlister, så den inte bleks i solen,:Bugar
 

Xmax

Sporthojsnörd
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha
Putsad och klar för denna gång.

12 Tops
2 Tvättsvampar
8 Polerdukar
Glansschampo
Autosol
Kedjerengöring
Polermedel
Motul Kedjesmörja
100 Liter vatten?

Därefter torkad med hjälp av sämskskinn och tryckluft.

Polerad. Och nu återstår endast att stänka lite vax på den. Det löses på plats i nya hemmet. Flyttlasset har gått, och här står den nu, i väntan på nästa tur.

Garage2.jpgGarage1.jpg
 

DSL-FZR

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Dec 2008
Ort
Lidköping
Hoj
Yamaha R1, Triumph Daytona 675
Var på EICMA i början av veckan och det var ganska lätt att utse den snyggaste hojen. Skulle bytt plats på den och den där nya som inte har ett streck rätt...
 

Bifogat

  • IMG_0568.JPG
    IMG_0568.JPG
    1.7 MB · Visningar: 266
  • IMG_0570.jpg
    IMG_0570.jpg
    654.6 KB · Visningar: 216
  • IMG_0572.JPG
    IMG_0572.JPG
    1.9 MB · Visningar: 211
  • IMG_0573.JPG
    IMG_0573.JPG
    1.8 MB · Visningar: 197
  • IMG_0575.jpg
    IMG_0575.jpg
    734.8 KB · Visningar: 186

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
Det är så jäkla synd, en annars så fin hoj i superskick, vars nästan all uppmärksamhet går (i mina ögon) till att man bara mår dåligt av den där stänkskärmen, som i princip förstör allt.
Vill minnas att min polares polkaretta som han hämtade helt ny från firma (svensksåld) inte hade den skärmen. Eller så hade han skruvat bort den samma dag. Jag förstår hur du tänker, original är ju original. Men att en enda detalj kan förstöra allt är tråkigt.
 

Xmax

Sporthojsnörd
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha
Var på EICMA i början av veckan och det var ganska lätt att utse den snyggaste hojen. Skulle bytt plats på den och den där nya som inte har ett streck rätt...

Kan inte vara helt lätt att vara Yamaha. Göra en perfekt hoj på en gång. Och sedan försöka överträffa den.
Fast måste erkänna att jag nog skulle kunna varit spekulant till den nya -15 modellen ändå. Jag tror nämligen att den kommer vara riktigt trevlig att köra. Men... den finns ju inte med det röd/vita färgschemat...
 

DSL-FZR

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Dec 2008
Ort
Lidköping
Hoj
Yamaha R1, Triumph Daytona 675
Kan inte vara helt lätt att vara Yamaha. Göra en perfekt hoj på en gång. Och sedan försöka överträffa den.
Fast måste erkänna att jag nog skulle kunna varit spekulant till den nya -15 modellen ändå. Jag tror nämligen att den kommer vara riktigt trevlig att köra. Men... den finns ju inte med det röd/vita färgschemat...

Haha ja dom nailade det direkt, även om jag diggar 2004 - 2006 med :) Men visst kommer den nya vara grym att köra och är top of the line gällande tekniken, men designen... Jag skrev lite tankar om den nya här: http://dsl-fzr.deviantart.com/art/Sportbike-Sketch-R1-Render-498118009
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Det är så jäkla synd, en annars så fin hoj i superskick, vars nästan all uppmärksamhet går (i mina ögon) till att man bara mår dåligt av den där stänkskärmen, som i princip förstör allt.
Vill minnas att min polares polkaretta som han hämtade helt ny från firma (svensksåld) inte hade den skärmen. Eller så hade han skruvat bort den samma dag. Jag förstår hur du tänker, original är ju original. Men att en enda detalj kan förstöra allt är tråkigt.

Jag kan förstå dig och håller med om att förlängningen av bakskärmen i mitt tycke inte heller är vacker.

MEN eftersom det inte är min hoj och förlängningen går snabbt att skruva av så är inget förstört som blir svårt att återställa.

Jag skulle inte gjort på samma vis och inte med den hojen men det tar inte bort faktum att jag gillar att någon gör det man vill! :tummenupp
 

Xmax

Sporthojsnörd
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha
Det utlovades ju lite bilder på hojen av mer detaljerad sort.

Börjar med lite lätt metallporr...
M2.jpg

Kolfiber... i Alu:
M3.jpg

Spegelvy:
M1.jpg
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Bara för att gå emot strömmen så tycker jag att stänklappen passar in och ska vara kvar :) den känns mer udda och original med den kvar.

Grymt det du gör med hojen och helt sanslöst vilken puts du får till på allt :yoparty:rock
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Fantastiskt bra jobbat!! :)

Men jag har en liten fundering och håller inte alls med.. Min drömhoj från den tiden är Kawasaki ZX9R 1998, bike hade stor text "PROVKÖR MED 300 KM/H PÅ MÄTAREN" och vad ja minns vann även ZX9R masterbike det året?! Så att R1 skulle vara en milstolpe prestandamässigt håller inte ja med om:7peta

Putsa på:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp /5
 

Intense

Ny medlem
Gick med
3 May 2008
Ort
i staan
Hoj
Blå fågel med fläkthjul
Så jäkla härligt att se en i det här skicket när man mest är van att få in riktiga lik på firman eller såna som varit stulna och gått på varvstoppet i förorten! Händer dock någon gång om året att det faktiskt kommer in fina med bra historik men det är inte ofta och inte i det här skicket :tummenupp
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Både du och jag har ju haft en väldig tur och hittat våra cyklar innan någon hunnit byta till stålomspunna bromsslangar och schabblat bort orginalen. Men hur ska man ställa sig den dagen de behöver bytas ut, för det är väl någon åldersgräns antar jag (hittar inga uppgifter i servicemanualen)?
Enligt Parts Sweden kostar slangar till en R6 en bit över 3000:-, det är nästan så man får börja lägga undan redan nu:http://www.partssweden.se/yzf-r6srsrc-2003/front-master-cylinder

Har aldrig tänkt på det förut, borde jag sluta tänka? :va
 

Xmax

Sporthojsnörd
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha
Både du och jag har ju haft en väldig tur och hittat våra cyklar innan någon hunnit byta till stålomspunna bromsslangar och schabblat bort orginalen. Men hur ska man ställa sig den dagen de behöver bytas ut, för det är väl någon åldersgräns antar jag (hittar inga uppgifter i servicemanualen)?
Enligt Parts Sweden kostar slangar till en R6 en bit över 3000:-, det är nästan så man får börja lägga undan redan nu:http://www.partssweden.se/yzf-r6srsrc-2003/front-master-cylinder

Har aldrig tänkt på det förut, borde jag sluta tänka? :va

Det var ju ett hyffsat kilopris. Man får hoppas dom håller ett tag till.
Till denna hoj så blir det dock den vägen det ska vandras :huvet :4skrika:gnissla
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Xmax, har du aldrig funderat på att köra R1:an i bänk? Det skulle väl vara trevligt att se att den presterar vad Yamaha tänkt sig?

Jag fick den idén för ett tag sen och tycker det skulle vara skönt att få ett kvitto på att det inte är några B-exemplar jag fått tag i. Eller så blir det jäkligt tråkigt... Men i mitt fall skulle det framför allt vara kul att se om det är någon skillnad mellan min -00 och -02, alltså de med förgasare.

Bra eller dåligt?
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Fantastiskt bra jobbat!! :)

Men jag har en liten fundering och håller inte alls med.. Min drömhoj från den tiden är Kawasaki ZX9R 1998, bike hade stor text "PROVKÖR MED 300 KM/H PÅ MÄTAREN" och vad ja minns vann även ZX9R masterbike det året?! Så att R1 skulle vara en milstolpe prestandamässigt håller inte ja med om:7peta

Putsa på:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp /5

Jag har för mig att R1:an vann precis alla tester som fanns det året, i alla länder...utom just Masterbike som väl roddades av Motorrad? Det fanns ju ingen BMW att tala om på den tiden och de kunde ju inte kora samma vinnare som alla andra? :D
Jag hade en -98 Fireblade och en kompis till mig hade en -98 ZX9R som jag körde mycket. Jag minns fortfarande när jag grenslade den första R1:an. Bara det speciella ljudet gjorde at det blev varmt i kroppen... och sen när den lekandes lätt lyfte framhjulet på tvåan redan från låga varv!!!! DET var väldigt häftigt då!!!!

Hondan och Kawan var inte på samma planet och jag minns att tänkte att Mastebiketestet var ett skämt!!! :)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top