Nyhet!! Sydskanes Emse på Twitter och Instagram!

DanneP

Flegmatisk...
Gick med
7 Jun 2003
Ort
Centrum
Hoj
Yamaha R6:a
Nyhet 2013!!

Nu finns vi även på Twitter och Instagram!

Följ oss på:

" @sydskanesemse "


/Styrelsen
 

Henrik08

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2011
Ort
Hong Kong
Hoj
Duc Pantah-82, Duc 888-94, Apa/KTM, ZX10-09
Är det inte bättre att sköta forumet här på sporthoj bättre och mer frekvent än att starta upp nytt?

@Micke: Tror att både du och jag är för gamla för att lägga oss i här!
@Danne: Ring mig om det är något jag behöver få reda på så att jag inte missar

Henrik
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
@Micke: Tror att både du och jag är för gamla för att lägga oss i här!
@Danne: Ring mig om det är något jag behöver få reda på så att jag inte missar

Henrik
Jag har Twitter så jag kan följa MotoGP inside! :banana
Istagram är säkert också kul men vi har en etablerad kanal här på SH som jag tycker missköts. En kanal som man dessutom kan utnyttja för diskussioner, ett forum, något jag tror är jäkligt viktigt om man vill ha dynamik i en förening.
Det lilla jag har sett av vår FB sida innehåller inget sånt, bara informationsutbyte.
Om man nu har begränsade resurser = tid (vilket verkar vara en anledning) att sköta detta forum varför då starta upp nåt nytt? Eller så är styrelsen helt enkelt trött på eller rädd för diskussioner? :tungan

Onödigt att missköta fler kanaler eller som en kompis fru sa när han påstod att han ville växla henne mot två 25-åringar då hon fyllde 50.
"Det är väl onödigt att göra två personer sexuellt missnöjda...."
 

DanneP

Flegmatisk...
Gick med
7 Jun 2003
Ort
Centrum
Hoj
Yamaha R6:a
Hej Micke!

Jag håller med om att intresset är svalt på detta forum för tillfället, det kan dels bero på att vi är för dåliga på att uppdatera men det beror även på att intresset från medlemmarna inte är så stort för tillfället att vara inne på SH. Det är inte bara en kanal för styrelsen utan för alla som vill prata Sydskanes Emse.

Håller dock inte med om att det missköts på något sätt.

Statistiken på SH och Facebook säger att det är mer än dubbelt så många som läser vår information på facebook och fort går det också. Det går utmärkt att ha diskussioner på facebook precis som här på SH. Vi fortsätter att skriva samt svara på både facebook och SH! Målet är att samma info kommer på SH och Facebook samtidigt. På så sett når vi ut till många, även om man bara använder en av dessa.

Det optimala hade såklart varit att bara använda SH och nå ut till flest antal men så är det inte för tillfället. Vi måste också förnya och förändra för att höras och synas.

Twitter och instagram är i uppstartsfasen och personligen tycker jag särskilt Instagram skall bli intressant att se vart det bär av, det är väldigt populärt och på körningar och happenings kan de som kör med oss eller är publik tagga bilder precis som på SH och facebook!

Vår största och viktigaste informationskanal är och kommer förbli våran hemsida www.sydskanesemse.nu men om dessa andra sociala medier kan göra så att vi får fler medlemmar/deltagare så är det värt jobbet med att hålla det uppdaterat och levande.


/Daniel
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Hej Micke!

Jag håller med om att intresset är svalt på detta forum för tillfället, det kan dels bero på att vi är för dåliga på att uppdatera men det beror även på att intresset från medlemmarna inte är så stort för tillfället att vara inne på SH. Det är inte bara en kanal för styrelsen utan för alla som vill prata Sydskanes Emse.

Håller dock inte med om att det missköts på något sätt.

Statistiken på SH och Facebook säger att det är mer än dubbelt så många som läser vår information på facebook och fort går det också.
Det blir väl lite vad man gör av det också??? :confused:

1. Sydskanes Emses forum här på Sporthoj.com promotas inte alls på förstasidan på vår hemsida, det gör däremot Fejsbook.

2. I alla nyhetsbrev som kommer ut så finns Fejsbookloggan men Sporthoj.com loggan finns inte där, en direktlänk finns, den syns dock dåligt jämfört med FB-loggan.

3. På FB finns kalendern utlagd,vad jag kan se så finns det ingen "sticky" för våra bandagar här på vårt eget forum. Infon som finns gäller 2012...

4. Det finns ingen separat sticky eller annan information om Sydskanes Emse i forumdelen som heter "Bandagar/Kurser".
Actionpics, Axxon/Zenergy, Racingworld, Cashback Racing och Bike Promotion har klistrade trådar och i stort sett alla andra arrangörer lägger upp info och uppdaterar. Big Buddha Racing har 15 313 visningar!
http://www.sporthoj.com/forum/forumdisplay.php?60-Bandagar-Kurser-forum

Att våra körningar finns i SH kalendern är Henriks förtjänst.

Infon om vissa saker har funnits på FB flera dagar innan den fanns här.
I mina ögon så är detta i alla fall att "missköta" en kommunikationskanal om man jämför med en annan. Men det är i mina ögon. Jag tror dock att man har en något vinklad syn på världen om man tror att alla har FB, jag vet massor som inte har det. Vår rejsinghjälte Mozzberrrrk är en av dem!

SAM_0987.jpg
 

DanneP

Flegmatisk...
Gick med
7 Jun 2003
Ort
Centrum
Hoj
Yamaha R6:a
Tack för den informationen Micke! Bra med feedback och tips på förbättrringar. Ska kolla på det du skriver.
Som jag skrev och som du inte hade med i ditt citat, Facebook ersätter inte SH, det är ett komplement som vissa gillar och andra absolut inte gillar och vi vill nå både de som väljer SH och de som väljer FB. Har aldrig påstått att alla har FB för så är det inte.

Danne P
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Det blir väl lite vad man gör av det också??? :confused:

1. Sydskanes Emses forum här på Sporthoj.com promotas inte alls på förstasidan på vår hemsida, det gör däremot Fejsbook.

2. I alla nyhetsbrev som kommer ut så finns Fejsbookloggan men Sporthoj.com loggan finns inte där, en direktlänk finns, den syns dock dåligt jämfört med FB-loggan.

3. På FB finns kalendern utlagd,vad jag kan se så finns det ingen "sticky" för våra bandagar här på vårt eget forum. Infon som finns gäller 2012...

4. Det finns ingen separat sticky eller annan information om Sydskanes Emse i forumdelen som heter "Bandagar/Kurser".
Actionpics, Axxon/Zenergy, Racingworld, Cashback Racing och Bike Promotion har klistrade trådar och i stort sett alla andra arrangörer lägger upp info och uppdaterar. Big Buddha Racing har 15 313 visningar!
http://www.sporthoj.com/forum/forumdisplay.php?60-Bandagar-Kurser-forum

Att våra körningar finns i SH kalendern är Henriks förtjänst.

Infon om vissa saker har funnits på FB flera dagar innan den fanns här.
I mina ögon så är detta i alla fall att "missköta" en kommunikationskanal om man jämför med en annan. Men det är i mina ögon. Jag tror dock att man har en något vinklad syn på världen om man tror att alla har FB, jag vet massor som inte har det. Vår rejsinghjälte Mozzberrrrk är en av dem!

View attachment 382479

Du har ju givetvis fel som vanligt:brinnerup

Nej jag bara drar dig i svansen lite för att du är så ängslig över allt utanför Sporthoj:krama

Nu har vi ju tom en marknadsföringsgrupp och det borde ju ligga på deras bord att se till att alla kanaler som vi har är aktuella och likvärdiga i infon som vi förmedlar.

Men om jag får vara lite ängslig också så fetsuger upplägget med hemsidan, den är värdekass med allt vad aktuell information betyder... Släng, gör om, gör rätt.

Edit: karbonpapper, skrivmaskiner, vevräknare och statiska hemsidor är ute.
 
Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Tack för den informationen Micke! Bra med feedback och tips på förbättrringar. Ska kolla på det du skriver.
Som jag skrev och som du inte hade med i ditt citat, Facebook ersätter inte SH, det är ett komplement som vissa gillar och andra absolut inte gillar och vi vill nå både de som väljer SH och de som väljer FB. Har aldrig påstått att alla har FB för så är det inte.

Danne P
Det är bra Danne, vi gör alla ett ideellt arbete och jag har förståelse för att ni som har uppgiften att hålla våra kanaler med info inte har obegränsat med tid.
Kan säga en sak i alla fall. FB är bra mycket mer kontroversiellt än att surfa in på ett helt öppet internetforum.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Du har ju givetvis fel som vanligt:brinnerup

Nej jag bara drar dig i svansen lite för att du är så ängslig över allt utanför Sporthoj:krama

Nu har vi ju tom en marknadsföringsgrupp och det borde ju ligga på deras bord att se till att alla kanaler som vi har är aktuella och likvärdiga i infon som vi förmedlar.

Men om jag får vara lite ängslig också så fetsuger upplägget med hemsidan, den är värdekass med allt vad aktuell information betyder... Släng, gör om, gör rätt.

Edit: karbonpapper, skrivmaskiner, vevräknare och statiska hemsidor är ute.
Givetvis har jag fel... :tungan
Marknadsföringsgruppen har fyra medlemmar, jag är en av dem, och just därför petar jag på styrelsen i denna frågan. Vill vi marknadsföra vår förening så måste det ske via alla möjliga kanaler, inge mer eller mindre viking än nån annan.
Vad gäller att förse hemsidan, forum och FB med information från styrelsen så ligger inte detta på marknadsföringsgruppen. Infon kommer direkt från styrelsen och kommunikationsvägen till marknadsföringsgruppen är inte helt direkt så då riskerar vi en fördröjning.
Skall någon utanför styrelsen ha huvudansvaret för detta forum så bör den personen också utses till moderator och stå i direktförbindelse med styrelsen och de beslut som tas och som måste kommuniceras.
I de flesta företag jag känner till är marknads & kommunikationsansvarig också med i ledningsgruppen. Detta för att rätt information skall komma ut på rätt sätt och för att "fel" information inte skall komma ut alls.
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Givetvis har jag fel... :tungan
Marknadsföringsgruppen har fyra medlemmar, jag är en av dem, och just därför petar jag på styrelsen i denna frågan. Vill vi marknadsföra vår förening så måste det ske via alla möjliga kanaler, inge mer eller mindre viking än nån annan.
Vad gäller att förse hemsidan, forum och FB med information från styrelsen så ligger inte detta på marknadsföringsgruppen. Infon kommer direkt från styrelsen och kommunikationsvägen till marknadsföringsgruppen är inte helt direkt så då riskerar vi en fördröjning.
Skall någon utanför styrelsen ha huvudansvaret för detta forum så bör den personen också utses till moderator och stå i direktförbindelse med styrelsen och de beslut som tas och som måste kommuniceras.
I de flesta företag jag känner till är marknads & kommunikationsansvarig också med i ledningsgruppen. Detta för att rätt information skall komma ut på rätt sätt och för att "fel" information inte skall komma ut alls.


Ja vad vet jag, men du duckade iaf fint från den urusla hemsidan.
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Hemsidesfrågan är inte min bag of tea. Jag håller med dig till 110%, den suger getballe.
Överlåter kommentarer om denna till styrelsen.

Till styrelsen då...

Med en väl fungerande hemsida så blir allt med SH, FB, Twitter och allt vad det nu kan vara sekundärt.

Som det at du så är hemsidan sekundär till allt ovanstående förutom bokningar flytt av poäng och medlemsavgifter.

Hmmm jag vädrar konspiration eller ren lathet:D
 

- Sebbe -

Tidsoptimist...
Gick med
1 Nov 2009
Ort
Österut
Hoj
Specialized 20 gear
Givetvis har jag fel... :tungan
Marknadsföringsgruppen har fyra medlemmar, jag är en av dem, och just därför petar jag på styrelsen i denna frågan. Vill vi marknadsföra vår förening så måste det ske via alla möjliga kanaler, inge mer eller mindre viking än nån annan.
Vad gäller att förse hemsidan, forum och FB med information från styrelsen så ligger inte detta på marknadsföringsgruppen. Infon kommer direkt från styrelsen och kommunikationsvägen till marknadsföringsgruppen är inte helt direkt så då riskerar vi en fördröjning.
Skall någon utanför styrelsen ha huvudansvaret för detta forum så bör den personen också utses till moderator och stå i direktförbindelse med styrelsen och de beslut som tas och som måste kommuniceras.
I de flesta företag jag känner till är marknads & kommunikationsansvarig också med i ledningsgruppen. Detta för att rätt information skall komma ut på rätt sätt och för att "fel" information inte skall komma ut alls.

Hemsidesfrågan är inte min bag of tea. Jag håller med dig till 110%, den suger getballe.
Överlåter kommentarer om denna till styrelsen.

Till styrelsen då...

Med en väl fungerande hemsida så blir allt med SH, FB, Twitter och allt vad det nu kan vara sekundärt.

Som det at du så är hemsidan sekundär till allt ovanstående förutom bokningar flytt av poäng och medlemsavgifter.

Hmmm jag vädrar konspiration eller ren lathet:D

@Maddiken När det gäller att förse hemsidan, forum och FB med information från styrelsen så ligger detta givetvis på styrelsen, men ovan nämnda kanaler verkar konstigt nog inte anses så viktiga av marknadsföringsgruppen. Det måste väl ändå även vara marknadsföringsgruppens ansvar att hålla SH forumet uppdaterat med aktuell information!? Och om man vill nå ut med information 2013 snabbt och brett så finns det väl inga bättre verktyg än FB, Twitter och Instagram!?, det är här folk finns vare sig du gillar det eller inte, och hur man tänker sig marknadsföra föreningen utan dessa kanaler har jag svårt att förstå! Tycker Daniel ska ha en eloge för att han drar igång detta och inte bara behöva ducka för kritik. Sen vet jag inte riktigt vad suger getballe innebär, lite mer konstruktiv kritik vore välkommen.

@VBK Är det verkligen ett problem att hemsidan är sekundär? Menar du att om hemsidan inte sög getballe så skulle folk "hänga" på sydskanesemse.nu och överge SH och FB? Är det inte bättre att man får sin information om vad som händer och är på gång via de kanaler man har valt att använda och sen går man till hemsidan och sköter det administrativa. Och så har du fel angående karbonpapper!!!
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
@Maddiken När det gäller att förse hemsidan, forum och FB med information från styrelsen så ligger detta givetvis på styrelsen, men ovan nämnda kanaler verkar konstigt nog inte anses så viktiga av marknadsföringsgruppen. Det måste väl ändå även vara marknadsföringsgruppens ansvar att hålla SH forumet uppdaterat med aktuell information!? Och om man vill nå ut med information 2013 snabbt och brett så finns det väl inga bättre verktyg än FB, Twitter och Instagram!?, det är här folk finns vare sig du gillar det eller inte, och hur man tänker sig marknadsföra föreningen utan dessa kanaler har jag svårt att förstå! Tycker Daniel ska ha en eloge för att han drar igång detta och inte bara behöva ducka för kritik. Sen vet jag inte riktigt vad suger getballe innebär, lite mer konstruktiv kritik vore välkommen.
Vänta lite nu? Jag vet inte hur uppdaterad du är på vilket uppdrag marknadsföringsgruppen egentligen fått?
Så vitt jag vet inget alls utan den seglade upp som en idé och skapades förra året. Vi har gjort vad vi kan utifrån de förutsättningar som getts. DanneP är med i marknadsföringsgruppen och om han fått uppdraget att marknadsföra föreningen på sporthoj / FB / Twitter / Instagram så är det utan min vetskap, men då är det nåt annat som brustit i kommunikationen.

Hemsidan suger, japp, den är statisk och uppdateras sällan. Jag vet varför och förklaringen logisk men det gör den inte bättre.
Några exempel, DanneP raggade flaggisar till funktionärsdagen här och på SH, borde det inte gjorts på hemsidan? Kalendern ligger ute som en bild på FB men inte på förstasidan på hemsidan, en bild säger mer än 1000 ord.
321050_450797771642200_880146038_n.jpg

På FB meddelas nyheter, sedan 17:e januari har det lagts in 16 uppdateringar / nyheter, hemsidans nyhetsflöde (på sidan Information, inte på förstasidan) omfattar fem punkter varav den första är från 2012-04-09 och den senaste är från 2013-03-17. Informationen som vi diskuterar här finns inte med alls!
Konstruktivt nog för dig?

Jag följer SSEmse på Twitter, än så länge finns det två inlägg men jag hoppas naturligtvis det förbättras.
 
Last edited:

- Sebbe -

Tidsoptimist...
Gick med
1 Nov 2009
Ort
Österut
Hoj
Specialized 20 gear
Vänta lite nu? Jag vet inte hur uppdaterad du är på vilket uppdrag marknadsföringsgruppen egentligen fått?
Så vitt jag vet inget alls utan den seglade upp som en idé och skapades förra året. Vi har gjort vad vi kan utifrån de förutsättningar som getts. DanneP är med i marknadsföringsgruppen och om han fått uppdraget att marknadsföra föreningen på sporthoj / FB / Twitter / Instagram så är det utan min vetskap, men då är det nåt annat som brustit i kommunikationen.

Hemsidan suger, japp, den är statisk och uppdateras sällan. Jag vet varför och förklaringen logisk men det gör den inte bättre.
Några exempel, DanneP raggade flaggisar till funktionärsdagen här och på SH, borde det inte gjorts på hemsidan? Kalendern ligger ute som en bild på FB men inte på förstasidan på hemsidan, en bild säger mer än 1000 ord.
View attachment 382529

På FB meddelas nyheter, sedan 17:e januari har det lagts in 16 uppdateringar / nyheter, hemsidans nyhetsflöde (på sidan Information, inte på förstasidan) omfattar fem punkter varav den första är från 2012-04-09 och den senaste är från 2013-03-17. Informationen som vi diskuterar här finns inte med alls!
Konstruktivt nog för dig?

Jag följer SSEmse på Twitter, än så länge finns det två inlägg men jag hoppas naturligtvis det förbättras.

Hej och tack för din konstruktiva kritik.

Du vet varför hemsidan är statisk och förklaringen är logisk, bra, då kanske vi kan lämna den frågan!? Vi är en ideell förening med begränsade resurser och det vet du säkert bättre än mig.

Nej, jag är tydligen inte helt uppdaterad på vilka uppdrag olika grupper fått men jag är ganska ny i min roll och tar in och lär mig. Du som har varit med ett tag, har nu suttit i en marknadsföringsgrupp i ett år som enligt dig inte har något uppdrag och därmed inte kunnat åstadkomma så mycket. Är det inte läge att rannsaka sig själv lite!? Kommunikation kan gå åt två håll. Du borde kanske också ha ställt frågan vad som förväntas av er. För uppdraget kan väl ändå inte vara helt okänt även om det inte har kommit skriftligt!?

Nu tycker jag vi lägger vår energi på att få våra bandagar att bli ännu bättre! Och få hojarna redo för säsongspremiären :yoparty
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Vem har sagt att vi inte åstadkommit något? :va
Vi har varit med på massor av saker, du var själv med på Honda MC center och marknadsförde föreningen.
Vi har synts på Sjöborakan, på STCC och hos i stort sett alla handlare i Skåne sitter det en affisch.
Vi skulle nog behöva ytterligare resurser och du är ju precis nu på väg till Motorsport i Landskrona med en ny affisch.:tummenupp

Ses i garaget lite senare!
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top