Nya BMW R1200GS 2013

sportbike

Guest
Förutom att den är jävligt ful så är det en förbaskat trevlig motorcykel.
 

Hagbard

HO
Gick med
19 Oct 2003
Ort
Stockholm
Hoj
f.d fordonsägare
Ska provköras! Hade önskat ännu mer effekt, älskar sporthojens acceleration annars är GSA´n jag har nu en helt underbar allroundmaskin:tummenupp Kommer även provköra KTM 1190 Adv. om möjlighet ges.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Ska provköras! Hade önskat ännu mer effekt, älskar sporthojens acceleration annars är GSA´n jag har nu en helt underbar allroundmaskin:tummenupp Kommer även provköra KTM 1190 Adv. om möjlighet ges.

Den har fått väldigt fina omdömen. Visst har den inte samma effekt som en sporthoj, men det skulle ställa till det när man är ute på dåligheter. Det är illa nog redan nu :hihi
 

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu
Som sagt, synd att den är så förbaskat ful. Multistradan känns som en bättre hoj på alla punkter, även på utseendefronten.

Hur svårt skall det vara att bygga en normalsnygg hoj? BMW sticker verkligen ut med deras design, på negativt sätt.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Som sagt, synd att den är så förbaskat ful. Multistradan känns som en bättre hoj på alla punkter, även på utseendefronten.

Hur svårt skall det vara att bygga en normalsnygg hoj? BMW sticker verkligen ut med deras design, på negativt sätt.

Jag tycker det ser helt ok ut. Sådär är det jämt när BMW kommer med nåt, även med bilarna. Då är det ett jäkla tyckade om att de ser skumma ut osv, men skall alla ha en lik förbannat.

Alla sa samma sak om S1000RR också när den kom. Den ENDA som gör att den skiljer sig utseendemässigt från de japanska motsvarigheterna är de asymetriska strålkastarna. Tycker det är bra att de vågar sticka ut.

Enligt mig ligger deras design i framkant. Enligt andra är det fult, men lita på mig, konkurrenterna kopierar friskt utan att skämmas.

Kolla tex Trajjans 800.... Eller deras touringhoj som båda är direkta kopior av motsvarande BMW.....
 
Last edited:

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu
Jag tycker det ser helt ok ot. Sådär är det jämt när BMW kommer med nåt, även med bilarna. Då är det ett jäkla tyckade om att de ser skumma ut osv, men skall alla ha en lik förbannat. Alla sa samma sak om S1000RR också när den kom. Den ENDA som gör att den skiljer sig utseendemässigt från de japanska motsvarigheterna är de assymetriska strålkastarna. Tycker det är bra att de vågar sticka ut.

Enligt mig ligger deras design i framkant. Enligt andra är det fult, men lita på mig, konkurrenterna kopierar friskt utan att skämmas.

Kolla tex Trajjans 800.... Eller deras touringhoj som båda är direkta kopior av motsvarande BMW.

Håller med om bilarna, att det är en design som man vänjer sig vid - men de här linjerna blir man nog aldrig van vid tyvärr, gamla GS har aldrig blivit snygg i mina ögon.

S1000RR är snygg, men den ser likförbaskat ut som allt annat på marknaden.

Du som är insatt i den här typen av hojar, hur står sig Multistradan mot BMW:en? Den verkar enligt mig vara bättre på samtliga punkter, förutom prislappen kanske.
 

Vette

Medlem
Gick med
7 Jul 2003
Ort
Bromma
Hoj
2009 BMW HP2 Sport
Jag har köpt en :)

Om det bara blir lite värme så får den komma hem oxå.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Håller med om bilarna, att det är en design som man vänjer sig vid - men de här linjerna blir man nog aldrig van vid tyvärr, gamla GS har aldrig blivit snygg i mina ögon.

S1000RR är snygg, men den ser likförbaskat ut som allt annat på marknaden.

Du som är insatt i den här typen av hojar, hur står sig Multistradan mot BMW:en? Den verkar enligt mig vara bättre på samtliga punkter, förutom prislappen kanske.

Massor av förbättringar på BMWn jämfört med förra modellen som satt standarden för segmentet.
Multistradan har mycket starkare inriktning mot gata, som tex Trajjas Tiger.

Inte många väljer stradan för "äventyrstouring". Kanske pga tillförlitlighet, ergonomi etc etc. Jag har inte testat stradan själv, men jag är övertygad om att BMW är mer robust och mer mångsidig.
 

Vette

Medlem
Gick med
7 Jul 2003
Ort
Bromma
Hoj
2009 BMW HP2 Sport
Ja jag ser mycket fram emot lev.av den, 1:a gången ja handlat icke sporthoj.

Det kanske kommer med åldern att det är inget roligt med försäkring på xxxxxx:-/år, hastigheter som man ändå inte borde köra i så jag tror detta blir bra för egen del.

Dra kan vi göra from mitten April :D
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Imponerande att de fått ner vikten till den nivån! Körde 1150gsa tidigare, det var ingen fröjd när det börja bli besvärlig terräng.. 800an är betydligt mer ds i mitt tycke..
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Ja jag ser mycket fram emot lev.av den, 1:a gången ja handlat icke sporthoj.

Det kanske kommer med åldern att det är inget roligt med försäkring på xxxxxx:-/år, hastigheter som man ändå inte borde köra i så jag tror detta blir bra för egen del.

Dra kan vi göra from mitten April :D

Vilken färg blev det? Jag ska ha den vita :)

2013-BMW-R1200GS-left-side-white_014.jpg
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top