Kopplingsproblem ktm 660 2004

mackmeister

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2008
Ort
knivsta
Hoj
zx6r -05
Hej

Jag har problem med kopplingen på min ktm 660 ska tydligen vara ett vanligt problem på 04:eek:rna.

Det är så att när hojen blir varm och man kör hårt så tappar kopplingen tryck och det går inte att växla, om man då släpper på gasen och kör lungt så kommer trycket tillbaka sakta men säkert och kommer helt tillbaka efter ca 15 sekunder.

Jag har sökt runt lite för att hitta info om detta problem och har läst lite allt möjligt som att lufta/byta vätska, sätta en bricka bakom kopplingskorgen för att få kopplingen att ta längre ut.

Jag lämnade in hojen på verkstad och dom bytte olja+filter i motorn, rengjorde och bytte vätska i hydralkoppling men det blev ingen skillnad överhuvudtaget.

Så jag köpte en bricka som ska sitta bakom kopplingskorgen och tänkte att den befintliga brickan kanske är sliten eller nåt, så jag la hojen ner på sidan och öppnade upp den tog bort kopplingskorgen och bytte brickan, den gamla var sliten och även lite tjockare än den nya.

Sen satte jag ihop allt igen men nu fungerar kopplingen inte alls:huvet. kopplingshandtaget är hårt som fan. och jag kan lägga i växlarna utan att röra kopplingshandtaget men hojen driver inte framåt. Det är som när hojen är avstängd och man lägger i en växel och det tar emot när motorn går runt.

Hur fan ska jag lösa detta?:huvet ska man göra något speciellt om man är inne och byter lammeler eller liknande?

Är det någon som har lyckats fixa det här problemet själv på sin 660 2004?

MVH Markus
 

Bifogat

  • 03583320.gif
    03583320.gif
    39.8 KB · Visningar: 109

rasmussen

Guest
Riv och sätt dit den gamla brickan igen? Det hade jag gjort..om problemet försvinner..då vet du!
 

Ingoberra

Leg Byfåne
Gick med
19 Jul 2003
Ort
Sandviken
Hoj
24 växlad Trek
Stoppar du dit en tunnare bricka så kopplar den ju ur automatiskt om du inte lägger dit en till stål skiva eller kortar av tryckstången.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top