British Superbike 2013

WSBK

Ny medlem
Gick med
19 May 2006
Ort
Borås
Hoj
cbr 998cc -95
Var där och tittade och reglerna är sådana att har du ej fått en varvtid kan du endast flyttas 3 led bakåt . Shakey fick en varvtid men alla åkte fortare på slutet av racet när han redan chrashat därför startade han på 22 plats
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Var där och tittade och reglerna är sådana att har du ej fått en varvtid kan du endast flyttas 3 led bakåt . Shakey fick en varvtid men alla åkte fortare på slutet av racet när han redan chrashat därför startade han på 22 plats
Lyckas man inte få någon tid tycker jag att man ska få starta sist!
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Ja den regeln, att man flyttas åtta positioner bakåt från sin kvalposition, fick ju underliga konsekvenser för race två men som sagt. Shakey tappade det när han kraschade i race ett och inte tog några poäng.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
P€RRA;5910509 skrev:
Lyckas man inte få någon tid tycker jag att man ska få starta sist!
Fast det kan ju också slå fel mot tex en förare som blir påkörd av någon annan på första varvet. Då ska man ju inte straffas kan jag tycka.
Ganska ofta har ju förare som inte har en chans på poäng ändå gått ut på banan igen enbart för att sätta en snabbt varv vilket också är diskutabelt.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Fast det kan ju också slå fel mot tex en förare som blir påkörd av någon annan på första varvet. Då ska man ju inte straffas kan jag tycka.
Ganska ofta har ju förare som inte har en chans på poäng ändå gått ut på banan igen enbart för att sätta en snabbt varv vilket också är diskutabelt.
Ja, det kan slå lite fel men jag tycker den lösning de har i dag är minst lika orättvis isf.
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Fast det kan ju också slå fel mot tex en förare som blir påkörd av någon annan på första varvet. Då ska man ju inte straffas kan jag tycka.
Ganska ofta har ju förare som inte har en chans på poäng ändå gått ut på banan igen enbart för att sätta en snabbt varv vilket också är diskutabelt.

Har de inte down is out i BSB?
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Grymt bra med Hopkins, nu måste dom bara få snurr på hojen.

Ryktet säger Brookes till yamaha och Ellison till Kawa.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Tommy Hill lägger ner sina planer på att driva sbk team.
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top