The dream vol 3,0

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
Ingen vänlig själ som har en höger sidokåpa hayabusa 99-07 ?
repig.färg spelar ingen roll. Helst inga sprickor.
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
Sådär ja. Måste få tacka SAMSMOTOR för en oerhört bra service. Ny generator kåpspackning. Ny gummitätning till tankarmaturen (blir täcklock nu) den gammla var hårt som plast. Vart en ny adapter kontakt till halvljuset. Den gammla var sönder smält o ja gammal. Dom hade även en höger sidokåpa i exemplariskt skick. Grymt nöjd. Har även beställt ett nytt kåpglas i färgen iridium amber självklart dubbelbubbel. Har även gjort om vevhusventilationen och kapat luftfilter (custom) bilder kommer.
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
Lack förslag är välkomna. Ska in till lackeraren efter nyår och mixa ihop några färger. Är alltid bra att vara öppensinnad och inte snöa in på en färg. Go bananas
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
Alla kåpor på plats lite fin lir med dremeln så blir det kanon. Inom en snar framtid kommer det en pensel målare och kladdar lite;)IMG_20160316_165818.jpgIMG_20160316_165752.jpgIMG_20160316_165734.jpgIMG_20160316_165652.jpg IMG_20160316_165710.jpg
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
IMG_20160329_175119.jpg
Blinkers\sidospeglar på plats. Besiktningen kommer jubla. Inga miniblinkers o skit utan Suzuki original;) gsxr1000 2009
 

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Helt rätt. Miniblinkers är ut-tjatat. :D

Hade det bak förut, men fick problem med korrosion.
Satte tillbaka original men köpte vita glas
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
bak kommer jag ha original blinkers men enbart på besiktningen. dom tas sedan bort och kommer enbart köra med handsignal. blir det något gnäll från kling o klang så löser jag det då. vilken kommer bli en hel lista antagligen ;) ehhe.
 

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Jag ringde något försäkringsbolag innan jag SFRO-besiktade turbokawa zx9 och de ville inte höra talas om turbo och svarade med jättepremier. Provade att besikta ändå och hem i lådan kom premien på 4600/år. Helt ok tycker jag. Original låg den på 4200/år tror jag.

Eftersom det börjat närma sig frågar jag: Får alltså Försäkringsbolaget de nya registreringsuppgifterna automatiskt? och sen bara skickar ut nya papper och premie?

Försöker bolagen undvika att ge försäkring pga att det blir besvärligt med ombyggda fordon, om man frågar/meddelar dem innan ev SFRO-besiktning eller vad? förstår inte detta...

Tänker dock besikta snart ändå och får se vad som händer
 
Last edited:

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
Tror att försäkringsbolagen får dom nya uppgifterna per automatik. Men är ej säker. Jag fick 500 kr lägre försäkrings premie. Efter att min vart sfro godkännd ;)
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
när turbo moppen nästan är klar för besiktning tar man o köper brorsan husa 450 med supermotard hjul. nya isdäck följde med ;) kan bli roligt o brapppa på med till o från jobbet en och annan glass kan nog slinka ner ;)husa.jpg
 

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Blev väl bra det där :tummenupp lite tatuerarstil:)
Du får säga till på skarpen om du tröttnar på mina frågor, men gällande registreringbesiktning som väl är relaterat till hojarna i denna tråden, jag chattade med transportstyrelsen och frågade om försäkringsbolagen får de nya uppgifterna automatiskt, -Nej, och vi kan inte svara på varifrån de får sina uppgifter :va....jesus
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
Tack :) kommer troligen bli gaddning på höger o vänster sidokåpa ochså ;). Skarpen hum jag är så slö så :p.
Mitt försäkringsbolag hade allafall fått dom nya uppgifterna. Kanske skillnad på bolag och vart man bor ? Är inte direkt någon försäkrings expert :9.

Nu i veckan kommer det hända grejor i garaget. Hayabusas ska göras helt klar.... Matas med 98 okt och startas upp ur sömnen. Och göras helt klar för den kommande besiktningen. Husabergen kommer få nytt drivpacket och klossar fram o bak. Olja/filter och nya elkablar ;). Tänkte att Busan och husan ska besiktas samtidigt så man kan välja vilken man vill köra på motorcykelns dag 28 maj ;)
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
Sådär ja 1 av 3 dagar i garaget avklarad. Drivpacket check. Bromsklossar fram/bak check. Elhärva vid styret check. Bromsljuskontakt check. Nytt luftfilter check. Montera nya handtag check.sidospegel check. Blinkers fram check.på husabergen

Byte av bakram check. Bara några hål som ska borras o gängas och se över elen med några kattstrypare sedan så.

Målet är att både hayabusan och husabergen ska bli startad i helgen och vara nästan färdig för besiktning för jag vill gärna kunna åka på mc dagen med någon av dom ;)
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top