The dream vol 3,0

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Blir sjukt bra, och putsen är det inget fel på heller!
Följer med spänning på fler uppdateringar och bilder
 

hojspille

hojspille
Gick med
10 Nov 2004
Ort
Åland
Hoj
hayabusa
är personligen lite sugen på aeromotive pump o filter bra eller dåligt vet jag inte. någon som testat ? har några bekanta som gasat med dom på sina sladda mycket bilar. o för dom funkar det bra :tungan men på en hoj är jag osäker,
jag har aeromotive bränsle pump och regulator och filter funkar bra enligt mig bränsle pumpen är lite stori måtten är en A1000 som jag har
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
Låter bra de;) a1000 pumpen tyckte jag va för stor så jag valde den mindre a750 pumpen. Aeromotive filter o turbosmarts btr. Få se hur de lirar ihop om inte får man väl köpa nytt;)
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
börjar o bli klar med avgassystemet, beställt aluböj till turbon. styrsystemköpt+mapsensor. ljuddämpare beställd. så det rullar på sakta men säkert. bilder kommer nog i veckan om jag får tid.
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
fick ljudämparen igår. kommer bli grymt bra när man fått suttit kapen i den o gjort nya end stycken i betydligt grövre storlek ;) 1425731_10151709798386811_1456532227_n.jpg
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
aluböj till turbon har kommit hem. ljuddämparen börjar ta form 3"tum in gick bra få se hur utloppet blir ;). avgasystemet är istortsätt klart ;) ljuddämparen kommer sitta på vänster sida :banana tajt o fint när stödet,fotpinnen och kedjan vill ha lite utrymme ochså hehehe. men bra blir det. next blir att köpa packningar, sedan blir det nya slangklammer o slang och tändspolar/kablar, ni läste rätt ;) kablar.../ vill ju vara lite retro som på dom äldre gsxr :p fast med betydligt mer fjong i :tungan
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
nu har kameran ladda och kort är tagen men kabeljäveln är spårlöst borta. måste fara o fixa en sådan i mellandagarna ;) luftfilter är inköpt o monterat vart smutt ;) 81mm är anslutningen på filtret heheh så de vart att krympa på en passbit på kompressorhuset så nu passar det klockrent bilder kommer jag lovar.
slang mellan turbo/ic köpt och nya grövre klammer är köpt ;) wiggins kopplingar må vara hård porr av den bättre sorten. men jag tog ett säkert kort och går direkt på andrahands sorteringen :tummenupp. i mellandagarn kommer nog slutpipen bli klar på ljuddämparen ochså. :yoparty

filtret är ett itg från motornord
samco slang/klammer motornord
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
CIMG1009.JPGCIMG1008.JPGCIMG1006.JPGCIMG1002.JPG

några bilder iallfall. avgassystemet kommer se ut såhär tillsvidare. vill gärna fixa ett i rostfritt alt någon ädlare vara men nu vet man att allt går fritt o de kommer funka i praktiken. nu kan man inrikta sig på dom andra detaljerna så länge. fler bilder kommer i mellandagarna.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top