Billig bankörning på Mantorp i Juni

da-geez

Medlem
Gick med
19 Aug 2003
Ort
Malmoe
Hoj
2004 GSXR 1000
Mantorp Park bandagar för alla!
Plats: Mantorp Park
När: 27-30 juni (torsdag-söndag)
Arrangör Team-Trackday

4 dagar for bara 2 525 SEK

Grundpriset per dag är 1 380 SEK, vill du köra alla fyra dagarna kostar det endast 1 144 SEK extra, dvs 2 525 SEK för alla fyra dagarna.

Det blir inte billigare än så!

OBS! Begränsat antal platser, så först till kvarn!

Länk till SH kalender

Mer info på: http://team-trackday.com
 

da-geez

Medlem
Gick med
19 Aug 2003
Ort
Malmoe
Hoj
2004 GSXR 1000
Har varit borta från allt vad som heter dator några dagar..

Kommer det finnas ambulans på plats hittar inget om detta på hemsidan.
Yes, det finns ambulans och sjukvårdspersonal på plats. Vi skall försöka hålla dem sysslolösa dock...

Vad gäller vid körning, regbevis samt körkort?
Alla hojar välkommna, oreggad racer eller gathoj spelar ingen roll. Inget körkort bara att förare är över 18 år.
 

CDM

BikerBoyz
Gick med
2 Sep 2009
Ort
i garaget
Hoj
Slagskeppet
Vad innebär detta:
"Arrangemanget är ren bankörning med några inlagda tävlingar som alla är välkommna att deltaga"

Är det arrangören som anordnar tävlingar eller går det på banan emellan körningarna? :confused:

Hur långa pass kör ni per grupp?
 

Henke_280

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2011
Ort
Karlstad
Hoj
Honda cbr rr 954
Hur är de med att sätta upp tält på området ? Har kört där förut och då bodde ja på nått hem,tänkte om de fanns tillgång till dusch mm om man får tälta?
 

Stofferider

Kör inte fortare än din ängel kan flyga
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Skärgården?
Hoj
675 Track, cbr250
Brukar finnas tillgång till både dusch och toalett. Dock inte dusch dagen innan. Tält är bara att smacka upp har vi gjort alla gånger vi varit där.

Hur är de med att sätta upp tält på området ? Har kört där förut och då bodde ja på nått hem,tänkte om de fanns tillgång till dusch mm om man får tälta?
 

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
Har ett par frågor.

1. Jag är ju rätt ny på det här med bankörning. Är jävligt sugen men skulle vilja komma dit, titta, prata, och så första dagen. Och köra andra dagen. Måste jag ändå pröjsa för mer än en dag? Eller kan man vara där flera dagar men endast köra en dag och betala då just för den enstaka dagen man tänkt köra?

2. Om jag bokar en plats nu. Måste man betala direkt, betalar man på plats?

3. I dessa priser. Ingår en så kallad "en gångs licens"? För dem som inte har riktig licens? Eller kostar den extra?

4. Hemsidan är ju på danska. Men finns det nån svensk arrangör för detta man kan nå över telefon för att klargöra en del andra frågor jag har?
 

Stofferider

Kör inte fortare än din ängel kan flyga
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Skärgården?
Hoj
675 Track, cbr250
Jag jobbar ej för eventet men kan svara på några av dina frågor ändå.

1. Du kan köpa dagarna separat 1200dkk/dag

2. Jag bokade min plats idag då kom betalning upp på engång. Dock fungerade inte deras betalsystem för tillfället. Så väntar på svar från admin om hur det kommer att gå till.

3. En gångs licens behövs aldrig på bandagar. Det är bara att komma och köra. Däremot har en del arrangörer speciella licensgrupper där det krävs att du har licens. Men som jag förstått på hemsidan så får du köra med både gathoj och banhoj i alla grupper.

4. Finns många svenska arrangörer kolla i forumet i bandagstrådarna. Det går att översätta sidan till engelska om du inte förstår danska finns en flagga uppe till vänster.


Har ett par frågor.

1. Jag är ju rätt ny på det här med bankörning. Är jävligt sugen men skulle vilja komma dit, titta, prata, och så första dagen. Och köra andra dagen. Måste jag ändå pröjsa för mer än en dag? Eller kan man vara där flera dagar men endast köra en dag och betala då just för den enstaka dagen man tänkt köra?

2. Om jag bokar en plats nu. Måste man betala direkt, betalar man på plats?

3. I dessa priser. Ingår en så kallad "en gångs licens"? För dem som inte har riktig licens? Eller kostar den extra?

4. Hemsidan är ju på danska. Men finns det nån svensk arrangör för detta man kan nå över telefon för att klargöra en del andra frågor jag har?
 

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
Jag jobbar ej för eventet men kan svara på några av dina frågor ändå.

1. Du kan köpa dagarna separat 1200dkk/dag

2. Jag bokade min plats idag då kom betalning upp på engång. Dock fungerade inte deras betalsystem för tillfället. Så väntar på svar från admin om hur det kommer att gå till.

3. En gångs licens behövs aldrig på bandagar. Det är bara att komma och köra. Däremot har en del arrangörer speciella licensgrupper där det krävs att du har licens. Men som jag förstått på hemsidan så får du köra med både gathoj och banhoj i alla grupper.

4. Finns många svenska arrangörer kolla i forumet i bandagstrådarna. Det går att översätta sidan till engelska om du inte förstår danska finns en flagga uppe till vänster.

Tack för snabbt svar.
Jag är involverad själv i motorarrangemang och är ganska insatt. Dock så handlar det om bilar. Men borde vara samma sak. Där tecknar man alltid en "en gångs licens" om man inte har en egen då vill säga. Denna licens innehåller även olycksfallsförsäkring (personskador). Denna försäkring är obiligatorisk vid iallafall 201m, 402m, drifting och bankörning när det gäller bilar. Vi tar alltid försäkringarna genom SMA.

Men det behövs inte på mc bankörning? Allt sker då på egen risk? Framgår det nån stans? Betalar Mantorp ersättning till mig om jag lyckas klota, bryta ryggen osv? Som annars den här försäkringen täcker? Tror inte det va.

Jag försöker absolut inte hacka på di på nått vis. Och som du sa så är det inte du som är arrangör. Det var därför jag var intresserad av att komma i kontakt över telefon med nån svensktalande (har väldigt svårt att förstå vad danskar säger och även va de skriver) som är ansvarig för detta evenemang.

Men men. Jag är skitsugen!!! Får jag bara loss slantarna så ses vi på Mantorp den helgen!
 

da-geez

Medlem
Gick med
19 Aug 2003
Ort
Malmoe
Hoj
2004 GSXR 1000
Vad innebär detta:
"Arrangemanget är ren bankörning med några inlagda tävlingar som alla är välkommna att deltaga"

Är det arrangören som anordnar tävlingar eller går det på banan emellan körningarna? :confused:

Hur långa pass kör ni per grupp?

Det blir några små tävlingar som man kan anmäla sig om man är intresserad och under de 20-30 min som detta pågår är banan stängd för de andra. Helt frivilligt och helt fristående från andra serier. :)
 
Last edited:

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
Va i kontakt med Peter Sahlberg över deras Facebook grupp. Tydligen så kör de inte med licenser. Aja. Man får väll hoppas att ingen skadar sig då. Då det verkar vara på egen risk (personskador).

Ang poblemen att betala sa han att änsålänge är det bara möjligt att betala genom "dankort" (antar att det är dansk bank) men de skulle fixa så man kan betala genom Visa/MasterCard.

När detta är fixat meddelar dem på sin Facebook sida och hemsidan.

Ett tipps är att gå in på deras sida och läsa alla regler och klasser. Kan vara bra att ha koll på innan man åker dit. Iallafall för sånna som mig som är helt gröna på detta.

Fan va sugen jag blev nu.
Vi ses på Mantorp. :)
 

Stofferider

Kör inte fortare än din ängel kan flyga
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Skärgården?
Hoj
675 Track, cbr250
Det används inga engångslicenser på bandagar för mc. Alla kör på egen risk. Alla står för sina egna skador. Så det gäller att du har en egen olycksfallsförsäk. Jag har Skandia liv som jag vet täcker bankörning.
Motorcykeln kommer troligtvis ingen försäkring täcka oavsett om det är du som klotar eller blir påkörd.
Man brukar av vissa arrangörer kunna täckna en olycksfallsförsäkring för just den bandagen det får du kolla med arrangören.
Tack för snabbt svar.
Jag är involverad själv i motorarrangemang och är ganska insatt. Dock så handlar det om bilar. Men borde vara samma sak. Där tecknar man alltid en "en gångs licens" om man inte har en egen då vill säga. Denna licens innehåller även olycksfallsförsäkring (personskador). Denna försäkring är obiligatorisk vid iallafall 201m, 402m, drifting och bankörning när det gäller bilar. Vi tar alltid försäkringarna genom SMA.

Men det behövs inte på mc bankörning? Allt sker då på egen risk? Framgår det nån stans? Betalar Mantorp ersättning till mig om jag lyckas klota, bryta ryggen osv? Som annars den här försäkringen täcker? Tror inte det va.

Jag försöker absolut inte hacka på di på nått vis. Och som du sa så är det inte du som är arrangör. Det var därför jag var intresserad av att komma i kontakt över telefon med nån svensktalande (har väldigt svårt att förstå vad danskar säger och även va de skriver) som är ansvarig för detta evenemang.

Men men. Jag är skitsugen!!! Får jag bara loss slantarna så ses vi på Mantorp den helgen!
 

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
ok, då vet jag hur det funkar med den biten iallafall på bankörning för mc,

men än så har inte de fått ordning på betalningsfunktionen på hemsidan, lite drygt, man vill ju boka/betala en plats så inte danskarna köper upp alla platser...
 

cv9040

Ducati
Gick med
19 Jun 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 -17
Hej!
Får inte betalningen att gå igenom. Är det fler som det blivit konstigt för? Eller är sidan stängd motsv på helger?
Med gott hopp om riktigt soliga och roliga dagar på Mantorp : )
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top