Har ni premiärkört ännu?

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
Om jag bara tog mig ut till riksvägen så skulle det faktiskt gå att premiärköra när det är plusgrader ute, typ som det varit i helgen.
Jag avvaktar nog ett par veckor men sen blir det nog att ta hojen på vagn ut till de snöfria vägarna och känna på fartvinden lite :tummenupp

Hur är det med er, har ni smygkört något än?
 

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Jag körde 4m på garageinfarten i lördags, 10cm snö och is så jag vågade inte mer... Och sen har jag inte kortet än... :)
 

EPT

Ny medlem
Gick med
24 May 2011
Ort
Söderhamn
Hoj
ER6N -15
Gargeinfarten här med :tungan. Jag är också sugen på nåt utan kåpa. Får se om det dyker upp nåt intressant annars kör jag vidare på SV:n. Inte på nåt sätt missnöjd med den, bara det att det lätt går lite för fort på den. Så kåplöst är nog min melodi ändå :rolleyes:.
 

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
EPT -

Samma här, hastigheten trycks upp utan att man egentligen har för avsikt att åka fort...
Men roligt är det, och när sommaren väl är här så antar jag att det blir svårt att slita sig :)

Näe, vi får se, men just nu så fokuserar jag på att eventuellt ta hojen på släp så man kan rasta till RV83 och RV84 snart! :tummenupp
 

korassel

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2012
Ort
Kumla
Hoj
husa 570 sm
Jag körde hoj på nyårsdagen :D de va halt och kallt men det gick att slanga lite endå :D
 

megalomania

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Ort
Ljusdal
Hoj
Suzuki GSXR 1000 2001
det lär väl dröja lagom till midsommar för min del, en dryg isig backe utanför garageporten :huvet
 

megalomania

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Ort
Ljusdal
Hoj
Suzuki GSXR 1000 2001
totalt värdelöst! så du kör gixxer med? vad har du för årsmodell på din? lär ju ta nån tur till sommarn :)
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Jag kör varje dag.. på min ultrasportiga rätzermaskin!
 

Bifogat

  • uploadfromtaptalk1362990702664.jpg
    uploadfromtaptalk1362990702664.jpg
    215.4 KB · Visningar: 97

Hudik

Guest
Men varför skulle det bli halvt som halvt vargavinter igen!!?! :huvet

Jag brukar alltid försöka att ta premiärturen runt den 20:e mars varje år, men det ser inte ut som det i år.
Får väl sikta in mej på midsommar istället.

Nu funderar jag på att plocka ner Tuonon för att slipa och lacka den, det känns som om jag har gott om tid för det....
 

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
Jag brukar alltid försöka att ta premiärturen runt den 20:e mars varje år, men det ser inte ut som det i år.
Får väl sikta in mej på midsommar istället.

Nu funderar jag på att plocka ner Tuonon för att slipa och lacka den, det känns som om jag har gott om tid för det....

Jo, en snabb koll på diverse vädersajter vittnar ju inte om några fina vårdagar i alla fall.. Minusgrader och snö så långt man kan se, fyfan säger jag bara!
 

Hudik

Guest
Jag körde 100 meter när jag hämtade min hoj på långfredagen.
Den har stått på vinterförvaring i fyra månader men nu är Tuonon hemma.. :banana
Får se när jag hämtar RSV:n
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top