Yamma TZR 125cc -87

tzrjack

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2013
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha TZR 125 87
Tjenare , har precis köpt mc en yamaha tzr 125. Min frågor är följande.

finns de något trimm & sätta på eller kan man mecka lite med den så den går snabbare, isåfall hur gör man?

vad är mm gränsen på hjulen?

jag kan inte så mkt om MC så ni vet. Jag är ingen idiot/efterbliven person förklara bara hur/vad man ska göra.

:)
 

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Du kan byta avgasröret till något effektrör. Men annars kan jag säga dig att det är ingen större idé att lägga ut pengar på att göra en 125a snabbare.

Sen finns det ju en sak till. Ta bort eventuella strypningar. Självklart ska man bestycka om förgasaren så den går bra efter ändringar man gjort.

Jag skulle rekommendera att lägga pengarna på att fräscha upp hojen istället för att den ska gå 4 km/h fortare.

God kväll.
 
Gick med
12 Apr 2003
Ort
.
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Lycka till att hitta effektrör till den hojen, det var svårt redan när jag hade en sån, för 10 år sedan...

Dreva ner den nån kugg istället så orkar den mätaren ut och stryp av den, inte lönt att plöja ner en massa pengar på den hojen när det knappt ger nåt.

Skulle väl vara om du hittar 180 kit till den, men då måste du ha ett annat rör som är anpassat för 180cc, och då får du problem igen för det är som sagt svårt att hitta effektrör till den.

Men vad vet jag, det kanske finns rör till gammel-tzr nuförtin.
 

tzrjack

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2013
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha TZR 125 87
okey , jag misstänkter att den redan är ostrypt ! men hur gör man för & strypa den och ta bort strypet? var sitter den skiten? :tungan
 
Gick med
12 Apr 2003
Ort
.
Hoj
Ducati 996 biposto -01
exhaust-restrictor.jpg


Så kan en strypning se ut...
 
Gick med
12 Apr 2003
Ort
.
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Jag tror inte dom var strypta i Sverige. Det fanns inga begränsningar utöver kubiken på den tiden TZR 125 såldes i Sverige.

-91orna såldes med strypt cdi vad jag kommer ihåg, minnet kan ju tryta lite då det som sagt snart är 10 år sen man körde 125a.
 

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Finns ju en fin sticky ;)

"Yamaha TZR -86-90:Strypta genom en plugg i rörkröken samt ibland urkoppling av YPVS:en.

Yamaha TZR -91: Har strypning i CDI:n måste bytas till race CDI annars får man inte full effekt. "
 

tzrjack

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2013
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha TZR 125 87
var exakt sitter pluggen då? hur ser pluggen ut? skicka en bild hur den ser ut eru snäll :Bugar
 

tzrjack

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2013
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha TZR 125 87
klart jag fått bilden! Jag tänkte bara om pluggen/strypet kanske satt på ett annat sätt/ställe. Eftersom jag har ganska gammal (25-26 år) MC asså min TZR 125a -87
 

vickeviking

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2011
Ort
Falköping
Hoj
Honda SP1 + Suzuki Savage bobber
klart jag fått bilden! Jag tänkte bara om pluggen/strypet kanske satt på ett annat sätt/ställe. Eftersom jag har ganska gammal (25-26 år) MC asså min TZR 125a -87

svenne100 skrev följande "Yamaha TZR -86-90:Strypta genom en plugg i rörkröken samt ibland urkoppling av YPVS:en."

exakt hur den ser ut kommer nog ingen riktigt ihåg så enklast är ju om du helt enkelt tar och skruvar av avgasröret och kikar in i röret med en ficklampa eller något liknande så ser du ju om det sitter någonting konstigt där inne och lurar eller inte:tummenupp gör det inte det så är den ju då troligtvis redan ostrypt
 

tzrjack

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2013
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha TZR 125 87
svenne100 skrev följande "Yamaha TZR -86-90:Strypta genom en plugg i rörkröken samt ibland urkoppling av YPVS:en."

exakt hur den ser ut kommer nog ingen riktigt ihåg så enklast är ju om du helt enkelt tar och skruvar av avgasröret och kikar in i röret med en ficklampa eller något liknande så ser du ju om det sitter någonting konstigt där inne och lurar eller inte:tummenupp gör det inte det så är den ju då troligtvis redan ostrypt

haha tack , ska checka det! :tummenupp
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top