Vägtips Umeå

Henken

Guest
Själv tycker jag att vägen mot Norrmjöle är skitkul, sen fortsätter man rakt fram istället för att svänga vänster in mot Bettnäs så blir det ännu kurvigare. Inte jättelång men man kan ju åka fram & tillbaka!
 

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Hallsberg
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
Jag har blivit rekomenderad att testa Umedalen- Hissjö- Flurkmark. Testar den vägen när jag kommer upp om ett par veckor.
 

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Ort
7:e våningen
Hoj
äldre Yamaha
Se upp för älg

Kör du sent på kvällen så kan det vara älgfara!
Dom hör inte mc på samma sätt som bil, så ett vaksamt öga är på sin plats. Alternativt att man åker sist, då klipper någon annan i gruppen någon eventuell älg ;-)
 

-Freddy-

Guest
Kör du sent på kvällen så kan det vara älgfara!
Dom hör inte mc på samma sätt som bil, så ett vaksamt öga är på sin plats. Alternativt att man åker sist, då klipper någon annan i gruppen någon eventuell älg ;-)

Jo, jag tog inlandsvägen GVE-Övik inatt och förutom att jag slogs mot en kyla av annan värld så var jag tvungen att sicksacka mellan norrlands alla kräk såsom älgar, renar, ekorrar, tjädrar/ripor?, rävar & möss innan jag kom fram helskinnad. Norrlands skogar är inte att leka med på natten :fakta
 

Syster-Tysk

Fullgasförespråkare.
Gick med
3 Jan 2008
Ort
Umeå
Hoj
KTM RC8R -11, BMW S1000RR -10 (såld), BMW HP2 Sport -08 (Skrotad -09), BMW R1200S -06 (Såld), Honda VFR 800 -06 (Såld)
Håller med...

Visst, om man inte gillar kurvor kanske.
Bästa landsvägen är Bullmark-Garvmark alt Gravmark-Bullmark inget slår den sträckan. :tummenupp

Brukar även fortsätta den vägen mot Botsmark och sen hem till Umeå igen via Kroksjö, visserligen inte lika bra, men dock trevlig utflyktsväg! ;-)
 

Sledneck

Fa si på globbana
Gick med
28 May 2006
Ort
ADAK
Hoj
CBR 900 rr 99:a
Vägen runt tavelsjön är otroligt underhållande varning för "Z" hela tiden :)
Men hållen eder i akt för man vet aldrig vad som finns bakom nästa krön...allfrån rullatortanter till hjordar av getter.
Men det är iaf otroligt vackert.
 

Järven

Loch Ness
Gick med
14 Jul 2006
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R 1100-92(såld) Yamaha FZ1-S
Om ni kör Holmsundsvägen eller yttertavlevägen så se upp för harar! Jag körde på en sån med taxin och såg typ 10st andra på vägen. Inte lika kul om jag kört hoj då!:gnissla
 
Gick med
13 Mar 2004
Ort
UMEÅ
Hoj
Kawasaki zx9r-98
umeå-täfteå-sävar E4 upp till bureå vik in mot skellefteå flygplats kör mot burträsk i burträsk tar du mot botsmark i botsmark tar man antingen raka vägen till umeå eller favoriten gravmark-bullmark-sävar-Umeå trevligt tur men blir några mil
 

rogbo

Smygbusar när ingen ser...
Gick med
5 Jun 2008
Ort
Umeå
Hoj
07' FZ1SA 11' Z1000SX, 06' ZX10R, 15' S1000RR, -16' Thruxton R, -22´ Tiger Rally Pro, -22* Scrambler 1200XE, -01´TT600R
Hissjövägen

Körde Hissjö-Umedalen här om dagen, grymt mycket otäckt grus spritt på vägen efter påbörjade reparationer.. Ta det försiktigt i kurvorna tills asfalteringen är klar...
 

Järven

Loch Ness
Gick med
14 Jul 2006
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R 1100-92(såld) Yamaha FZ1-S
Travet-sörfors-överboda

Denna väg upptäckte jag att den var nyasfalterad och mycket kurvor som inbjuder till mc-åkning. Synd bara att säsongen är slut nu!:huvet Vägen var fan riktigt rolig, lätt bästa i hela Umeåregionen, tom bättre än Gravmark/Bullmark.:tummenupp Hoppas bara att den inte blir sönderkörd av tung trafik under arbetet med bron i Vännäsby.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Denna väg upptäckte jag att den var nyasfalterad och mycket kurvor som inbjuder till mc-åkning. Synd bara att säsongen är slut nu!:huvet Vägen var fan riktigt rolig, lätt bästa i hela Umeåregionen, tom bättre än Gravmark/Bullmark.:tummenupp Hoppas bara att den inte blir sönderkörd av tung trafik under arbetet med bron i Vännäsby.

Jag körde den ett par vändor efter den var klar, lastbilarna drar upp förjäkligt med grus i kurvorna, och sista svängen jag körde var det minusgrader och frosten låg kvar i kurvorna, men kul var den, det blir ett givet inslag till sommaren!
 

Marmelad

Ny medlem
Gick med
20 May 2009
Ort
Umeå
Hoj
Kawasaki er-6n (25kw)
Denna väg upptäckte jag att den var nyasfalterad och mycket kurvor som inbjuder till mc-åkning. Synd bara att säsongen är slut nu!:huvet Vägen var fan riktigt rolig, lätt bästa i hela Umeåregionen, tom bättre än Gravmark/Bullmark.:tummenupp Hoppas bara att den inte blir sönderkörd av tung trafik under arbetet med bron i Vännäsby.

Grym rolig väg med bra asfalt. Dock mellan travet och sörfors ligger det en hel del grus på vägen tyvärr.
 

skidkungume

www.TeamErika.blog.se
Gick med
4 Nov 2009
Ort
Umeå
Hoj
KTM exc 200
vägtips mc

Här har VK sammanställt några bra vägar för mc körning.

http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8&hl=sv&msa=0&msid=201350780589528163428.00049f482fd6f39b0863a&ll=63.899939,20.176392&spn=0.580007,1.757813&z=9&source=embed

umea_280_0.jpg


Klicka på de olika färgerna för att få upp en rubrik med vilka orter man passerar.

Fyll på denna karta på länken och spara era turer så får vi det mer överskådligt!

I Vännes passar det bra att stanna och fika mitt i centrum med! öppet 11-15 lördaagar.. längre på vardagar..
 
Last edited:
Gick med
4 Sep 2009
Ort
Umeå
Hoj
Triumph Street Triple R 2012 - Touch Of Klistermärke Edition
Jag körde "Gravmarksvägen" här i veckan när jag nötte mil på nya hojen och mötte två lastbilar från "Vägverket" som sprutade grus/snabbasfalt lite här och där, även i kurvor! Kör försiktigt!! De roligaste kurvorna är det redan fin asfalt på som tur är.

/Jimmy
 

Fjonas

Rullar med rasslande besticklåda...
Gick med
14 May 2009
Ort
Umeå
Hoj
Ducati Streetfighter S -10, Kawasaki ZX10R -06
Och dom hade förstås inte satt upp några skyltar som varnade för det?

Jag körde "Gravmarksvägen" här i veckan när jag nötte mil på nya hojen och mötte två lastbilar från "Vägverket" som sprutade grus/snabbasfalt lite här och där, även i kurvor! Kör försiktigt!! De roligaste kurvorna är det redan fin asfalt på som tur är.

/Jimmy
 

Geordiboy

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2012
Ort
Flarken
Hoj
2002 Ducati St4s
Basically, all of the roundabouts on the new E4 are super, but the camber is terrible...and they are horrible in the wet...and there's some bad patches of tar...apart from that :tummenupp knees down boys!:rock
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top