Vägtips Umeå

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Tycker att vi kan ha en "sticky" med tips på fina vägar runt om Umeå. Vi hade ju en sådan tråd på förra forumet men det är ju som bekant borta nu.

Så posta era bästa vägtips nu!
 

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
ZX12R -02 i delar
E4:an mellan ersbodarondellen och rödljuset vid mejeriet...... :crash
 

Suzukiman

Love racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ingen hoj föt tillfället
Ta med alla fina vägar i norrland. Annars lär det inte bli så många.

Mitt tips..
Midlandabanan :D
 

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Umeås utmarker
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Nr 1: Midlanda
Nr 2: Förbi Röbäck, Skravelsjö, Hössjö, sväng höger innan Gräsmyr mot Mosjö (?) vidare mot Vännäs, gamla vägen genom Vännäs kommer ut vid Statoil i Vännäsby, ställ in siktet mot Umeå, sväng vänster i Brännland, förbi Ålö, passera Kassjö, kommer ut i Långviksvallen, sväng höger mot stan, ta höger i Hissjö och åk Kullavägen tillbaks till Umeå.
Nr 3: Åk väg 363 mot Vindeln, passera Vindeln, sväng vänster efter Strycksele, passera Ekorrsele, ta höger på E12:an, köp en glass i Lycksele, åk samma väg tillbaks. :hej
 

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
ZX12R -02 i delar
Starta vid klubben, kör mot ICA maxi(vänster Statoil Carlshem), kör runt i rondellen och tillbaka till rondellen vid Statoil, (upprepa detta om du vill ett par ggr), ta höger över Kolbäcksbron, höger vid rondellen vid flyget, kör till rondellen vid E4(motorvägen), skrapa några varv och kör sen tillbaka till klubben(vik av mot maxi igen om du vill) och fika. Kör du Ducati kan du passa på att renovera halvvägs... :D
 

Suzukiman

Love racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ingen hoj föt tillfället
Re: Re: Ett måste

Boris skrev:
Bussjövägen bättre än midlanda ;)

Visst, om man inte gillar kurvor kanske.
Bästa landsvägen är Bullmark-Garvmark alt Gravmark-Bullmark inget slår den sträckan. :tummenupp
 

tl1000s

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
625 motard/grusbus
Någon som kommer ihåg vad vägen heter som går från Åsele snett ner mot Övik jag tror det var Solberg men är inte säker. Hur som helst så är det mycket krokig och mycket rolig att köra 8)
 

Ouroboros

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ducati 1198 -09. Yamaha R1-Touch Of Evil Edition
Re: Re: Re: Ett måste

Suzukiman skrev:
Bästa landsvägen är Bullmark-Garvmark alt Gravmark-Bullmark inget slår den sträckan. :tummenupp

Kan inte annat än hålla med dig på den vägsträckan.. Grym känsla över krönen och genom kurvorna.. :bow
 

Jonteponte

Har inte knäpuckarna på
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Hemma, ibland borta.
Hoj
Kawasaki Vulcan S 2016 ABS
Förbi Tomtebo och sedan höger efter nån KM. Över Holmsjön mot Holmsundsvägen. Ingen lång sträcka men slät och kurvig...
 
Last edited:

Tyro

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Vindeln
Hoj
Honda Jättesvart fågel -98
Flygrakan utanför Bjurholm mot Åsele om man vill stunta kanske?
 

leffe75

NEC team Mortec 2007
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Suzuki GsxR 1000-08
Trots att jag jobbat i helgen så fick jag nog ihop 25 mil, inkl mån kväll...

Vill utfärda en lite varning till vägen mellan Rödå och spöland :fakta
Vägen har spruckit sönder väldigt mycket o är ojämn som faan!! Inte att rekomendera vare sig man skjutsar eller vill åka fort!!!

Nån som vet hur vägen är mellan vindel- vägen/tavelsjö och brännland???

Leffe
 

Lasson

sakkunning
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Österlen
Hoj
CBR900RR
Nu är jag förvisso utanför ert gäng men jag tycker vägen in mot Nora är riktigt schysst och då kan man passa på att stanna till vid mårdsele samtidigt, det är ju vansinnigt vackert.
 

ake1100

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Suzuki 1100F -88
Provade Örträsk-Lycksele, fanns en del fina partier speciellt kring Örträsk. Det var dock en masa sprickor i vägen på en del ställen.
Det går även att åka mot Vindel (E12) från Örträsk om man vill ha en lite kortare tur.
:squid
 

Racer-mats

Danzeking
Gick med
13 Jun 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
GSXR 1000R-02 Streetfighter
Ett långväga tips.....

Om ni är på resande fot söderut mot sollefteå eller typ östersund.
Så får ni inte missa nya vägen från övik till sollefteå.

vad sägs om 5-6mil racerbana.
Kupperad terräng, bredväg, djupa diken som håller djur borta
Ny asfalt och möjlighet att trycka ut högsta vxl innan du ska kasta in hojen i en lång kurva på 3 vxl.

SOM EN DRÖM !!!!!! som aldrig slutar för än om 5-6mil

Racer-mats :squid
 

Tyro

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Vindeln
Hoj
Honda Jättesvart fågel -98
Var i Bjurholm med mamma och pappa, och då tog vi en sväng till Karlsbäck, och den vägen var ganska fin. Lite knöligt och lite grus på vägen på en del ställen, men mycket kurvor på en del ställen. Kollade inte hela vägen så jag vet inte hur den ser ut efter Karlsbäck, men den lilla biten jag såg är nog ganska kul. Ni får skicka dit en scoutpatrull ;)
För er som inte vet vilken väg jag pratar om: Kör från Umeå mot Åsele. Ett par mil (tror jag) utanför Bjurholm svänger man av mot Karlsbäck. Det står fler bynamn på skylten men jag minns inte vad det var. Vägen förbi Älgfarmen om ni vet vart det är. Blir man less på alla kurvor kan man åka tillbaka och återigen svänga av mot Åsele är man framme vid flygrakan som jag tipsade om i ett annat inlägg.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top