Dagens Blackbirdmys

Intense

Ny medlem
Gick med
3 May 2008
Ort
i staan
Hoj
Blå fågel med fläkthjul
Men då vet du att man kan ladda 1,5 bar med en td04 om man vill :)
 

Intense

Ny medlem
Gick med
3 May 2008
Ort
i staan
Hoj
Blå fågel med fläkthjul
Vad är det man behöver för att montera den där kopplingskorgen i drevet bakom, ser ut att vara några slags nitar?
 

sp20

Medlem
Gick med
7 Jan 2006
Ort
KIL
Hoj
Massa trampcyklar
Det är nitar men jag tror dom är svetsade .
Kollar på original korgen när jag kommer hem .
Är på Isle of Man :tummenupp
 

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Ursäkta, är det nån som har en teori gällande laddtrycksmätare/vätskefylld manometer?
Jag köpte nyss en vätskefylld, och när man parkerar och stänger av motor efter att ha varit ute och kört visar nålen -0,2 bar.

Men sen vandrar den sakta mot noll efter en timme säg. Kan det vara värmen som gör det?

Sen undrar man ju hur det är med tillförlitligheten när den visar tryck iom detta?

Bytte till en vätskefylld för att jag ville ha en som visar exakt och inte fladdrar
(fladdrar gör den inte, så det blev jag nöjd med)
 
Last edited:

Intense

Ny medlem
Gick med
3 May 2008
Ort
i staan
Hoj
Blå fågel med fläkthjul
Det är värmen och de tycks visa så mycket fel i vila som när man har den igång också, det jag loggar från den extra mapsensorn visar alltid annat än manometern men den duger ju för lite övervakning när man slänger ett öga på den.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Öppna upp en gammal tryckmätare så ser du att de flesta innehåller en mässnings-orm som påverkas av både tryck och värme.
 

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Det är värmen och de tycks visa så mycket fel i vila som när man har den igång också, det jag loggar från den extra mapsensorn visar alltid annat än manometern men den duger ju för lite övervakning när man slänger ett öga på den.
OK, tack för svar. jag orkade aldrig konvertera till m12 cylinderbultar (blir senare) när jag självkittade min:smasha, så man blir lite lätt nervös när nålen sticker iväg mot 1 bar. Marklund sa dock att han brukar ställa 0,8 vid leverans. Så ska man tro på det å bara gasa? (har inte bänkat den)
Hur pass nervös ska man vara för det där med att blåsa packningen, är det långa laddtryck som dödar den?

Hur kunde man åka utan turbo? :tummenupp
 
Last edited:

Intense

Ny medlem
Gick med
3 May 2008
Ort
i staan
Hoj
Blå fågel med fläkthjul
Jag laddar 1.1 bar nu med M10 originalskruvar men på Blackbirden ska de dras med 69Nm och på Hayabusa endast 52 och sen har jag överdragit mina lite. Det gör ju att det tål lite mer antagligen.. Verkar hålla för 1,1 bar ladd med 3 topplockspackningar och har kört med ca 1 bar hela sommaren utan att den tryckt ut något alls.
 

hayabusaking

Medlem
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Silentmountain
Hoj
Ducati 1154 med massa trams, ZX12R med Marklund Turbo :)
Nja
Ska prova att vara utan mc , igen :fakta
Försöker få fart på benen medelst trampcyklar. ......

Vi får väl se .....om jag klarar av livet utan .


Modigt jag hade aldrig vågat chansa på en sån sak.....därför köpte jag en till hoj föra sommaren...BB Turbo som komplement till duccen :) mycket nöjd :tummenupp
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top