PS4 Tråden

Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
mhuw96tvjp6q.gif

http://www.youtube.com/watch?v=F80Wv66GYSs



Men det kostar gratis med PS Plus :tummenupp
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Någon som lirar Warframe? Jag och några polare har lirat det en hel del, och det är faktiskt rättkul! Gratis på PSN. Man kan köpa en massa ingame-grejer för pengar men man behöver inte.
 

Wwax

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2009
Ort
Väsby
Hoj
09 Kawasaki Z1000
Så har man blivit med PS4, var tvungen att köpa ett par Steelseries H wireless också.
Kalaskombo! :tummenupp

Måste hem och tanka Outlast..
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Trevligt! Pheta lurar men får du någe tryck med den trådlösa överföringen? Nöjde mig med de "PS4 officiella", helt ok ljud men inte så mkt bas att tala om, kanske man ruttnar på i längden i.o.f.s..

Vågat dig på Outlast ännu? Jag har hämtat hem det men väntar nog med att kika på det tills jag har ngn. att hålla handen först :tummenupp
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Kontrollen, Dualshock 4 - DS4, lider av lite kvalitétsbrister verkar det som även om jag själv inte "lyckats" spela sönder min ännu. Hur som helst så är det mest frekventa problemet, vad det verkar som, gummit på de analoga tumspakarna som slits ut/går sönder, gummit i sig verkar inte vara utbytbart. Av det jag läst så tar åf detta på garanti men så länge de inte byter ut dessa, vilket verkar osannolikt i.o.m. att de förmodligen tillverkat cirka en miljard st eller så, kan det vara intressant med åtgärd istället för att masa sig iväga och byta ut kontrollen med jämna mellanrum.

screenshot_761.png

Hetaste tipset verkar vara att att montera på "hattar" på de befintliga tumspakarna, finns säkert en uppsjö att välja mellan men "Orb controller thumb grips" verkar populära så de har jag beställt och några till bara för att de var blåa.

L2/R2 knapparna kan fastna men det verkar skräp i maskineriet, det ska vara ganska lätta att lossa utan att dela/öppna kontrollen, kolla Youtube om problem uppstår.

Originalbatteriet är på 1000mAh vilket inte ger en helt oduglig "speltid" men nog borde det finnas bättre och det fanns det. Cirkulerar lite skriverier ute i etern om att man kan ta batteriet från sin DS3-kontroll och att det skulle vara på 1800mAh, batteriet/kontakten passar men det är på 570mAh och inget annat... Vidare finns det fulknep med att ta ett vanligt mobilbatteri i passande storlek men det kräver naturligtvis svart bälte i lödning även om det finns instruktioner hur man tejpar fast kablarna på batteriet istället :gnissla

Men men redan till DS3´an kom det ett 1800mAh eftermarknadsbatteri färdigt med sladd och kontakt, hittade dock tillslut ett på 2000mAh för DS4 enligt specifikation så ett tvåpack sådana har jag även beställt.

Tänk på att ev. garanti kan gå åt helvete om ni skruvar själva =) Batteriet är alltså inte tänkt att bytas ut med andra ord, bara dissekerat en DS3-kontroll ännu men där fanns i.a.f. inga synliga plomberingar eller annat trams.

Batterierna hitta jag bara in stock i Kina så de tar väl en månad att ro över men övriga hitta jag i England:

$_12.JPG


$_12.JPG


$_12.JPG


$_12.JPG


$_12.JPG
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Någon som vet om MSN kan få in HBO Nordic i ps4a OS? Man kan inte komma genom browsern. Annars får jag första spelet först imorgon.
 

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Ort
Örebro-Län
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Nej. Dags att uppdatera träden lite.
Någon som har koll på om G27 samt G25 lirar med ps4.an?

Någon som kan rekommendera något bra spel som finns ute nu?

Har i dagsläget alla gratis psn+ spel, samt Fifa och watch dogs.

Blir NHL15 när det släpps, så att fröken Norman har någon att vinna över.


Last of us, har jag hört mycket om.
Är det bra?

Blir det något Gran Turismo till PS4 inom snar framtid?
 

Thunell

Medlem
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Närke
Hoj
Gammal 750
Nej. Dags att uppdatera träden lite.
Någon som har koll på om G27 samt G25 lirar med ps4.an?

Någon som kan rekommendera något bra spel som finns ute nu?

Har i dagsläget alla gratis psn+ spel, samt Fifa och watch dogs.

Blir NHL15 när det släpps, så att fröken Norman har någon att vinna över.


Last of us, har jag hört mycket om.
Är det bra?

Blir det något Gran Turismo till PS4 inom snar framtid?


Kan bara svara på din fråga om Last of us. Personligen tycker jag att det är sjukt bra! så jävla snyggt och nervkittlande!!

Tjööp!!:tummenupp
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jahapp, då står det en PS4'a här hemma nu.
(dottern tog sitt förnuft till fånga och använde lite födelsedags pengar :) )
Destiny är riktigt snyggt.

Så vad måste man mer ha?
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag tjaxade också en häromdagen. Fick den bundlad med Fifa-15. Kan inte tänka mig ett tristare spel så om någon vill köpa lägg ett bud :)

Köpte till Assassins Creed Black Flag och är riktigt imponerad hittills. Det är ett relativt lätt spel i en öppen spelvärd med gott om "rewards". Precis min melodi och äldsta grabben (5 år) är helt trollbunden av piratvärden med skepp, skatter och sjörövare :tummenupp

Jahapp, då står det en PS4'a här hemma nu.
(dottern tog sitt förnuft till fånga och använde lite födelsedags pengar :) )
Destiny är riktigt snyggt.

Så vad måste man mer ha?
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Det där Black Flag var verkligen fett bra. Vilket spel! Helt i pariet med Far Cry 3 som är en av mina favoriter.
Miljön är helt trollbindande.

Riktigt bra att man på PS4:an kan koppla lurar rakt in i kontrollen, istället för att de trådlösa dito som jag har till PS3:an (funkade sådär). Kul också att man kan ladda ned appe "Companion" till sin padda, så får man ner alla spelets kartor etc där, vilka uppdateras i realtid när man spelar.

Hela apparaten känns väldigt mycket mer modern än PS3:an, som trots allt inte känns "gammal"

Tjöp! :tummenupp

AC-serien är grymt bra!
Har förbokat ac Unity.
 

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Ort
Örebro-Län
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Någon som har provat demot PT?
Grymt spännande och läskigt spel.

Klarar man av allt, så upptäcker att det är en demo på... Just det ;)

Dust, har jag verkligen fastnat för. Är man plusmedlem så fick man ju det spelet. Riktigt roligt och avslappnande.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Har laddat ner Shadows Of Mordor man kan inte sluta skjuta Fallens i Destiny. :gnissla
Det är fan som en drog.
Måste.....skjuta.....fler......springa....mosa.....headshot.....vapen.....granat.....

Behöver hjälp. :3freak
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top