PS4 Tråden

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
Har 1'an, 2'an och 3'an.
Så man har kört igenom och gillar en massa spelserier som kommer(?) i nya versioner på 4'an.
Skulle vilja ha Halo från Xbox men det är nog allt tror jag. :rolleyes:
Har ingen åsikt om handkontrollerna som jag tycker funkar bra för båda.

nr.1 fan I presume :)
 

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
Menade inte att du gnällde..
Beror på vad man jämför med. Min PC för 20 loppor gör cirklar runt PS3an rent prestandamässigt.
Men PS4an kör bara programmerade spel för just PS4, inga kompromisser och inget operativ som snor kraft.
Till ett pris av 5000kr.

Xbox är väl redan officiellt? Typ samma graffekort men lite mindre RAM.

Hoppas att PS4 & Xbox 720 kommer leda till mindre dåliga portningar till PC då det är samma system i botten.

cool.

jag tror inte att xbox har visat/snackat om sin nya konsol ännu.

http://feber.se/spel/art/265488/nsta_xbox_visas_i_april/
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
nr.1 fan I presume :)

Kan nog se ut så. :)
Men som sagt köpte ettan sen har det bara rullat på.
Har ett WII också men det har inte blivit nån Xbox (ännu?).
PS'arna har funkat bra för både mig och barnen.
Sly Racoon, Ratchet&Clank, Jak&Dexter, GT, Uncharted, God of war osv osv.
Kommer ju nya hela tiden som man vill "följa med".

Fånigt, barnsligt, dyrt och SKITKUL!!! :fakta
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Tror att Microsoft väntar med flit, sen när PS3 an släpps så publicerar de xbox med mer prestanda och för mindre pengar.

Det tar lång tid att utveckla en konsoll. Jag tvivlar starkt på att Microsoft bara kan sitta och vänta tills Sony släpper sina specs och sen tvärkasta in en bättre processor eller ett nytt grafikkort bara sådär. Vilka komponenter xbox kommer att ha är nog klart för länge sen.
 

sainth

Medlem
Gick med
12 Jul 2012
Ort
Sundbyberg
Hoj
Tuono
Det tar lång tid att utveckla en konsoll. Jag tvivlar starkt på att Microsoft bara kan sitta och vänta tills Sony släpper sina specs och sen tvärkasta in en bättre processor eller ett nytt grafikkort bara sådär. Vilka komponenter xbox kommer att ha är nog klart för länge sen.

Jaha trodde man slängde ihop en på ett par veckor. Självklart tar det tid, men tror fortf de väntar, början på nästa år skulle jag tro.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
cool.

jag tror inte att xbox har visat/snackat om sin nya konsol ännu.

http://feber.se/spel/art/265488/nsta_xbox_visas_i_april/

Njae officiellt var nog att ta i :tungan

Meeen det snackades om att både PS4 och 720 skulle ha ATI kort, 7950 till PS4 och 7970 till 720 om jag minns rätt, och att 720 ska ha 6GB ram.

Från din länk i en kommentar:
" jSus428scz • för en timme sen
Om man ska tro gamla "ryktet" ang att PS4 är cirka 50% mer kraftfull än nästa Xbox. Ryktet löd så här, "PS4; 1.84 teraflops, Next Xbox, 1.23 teraflops".

Och igår kväll bekräftades att PS4ans grafikkort hade 1.84 teraflops i beräkningskraft, detta gör ryktet mer trovärdigt. Men vi får se! Även om jag själv föredrar Playstation framför Xbox då jag är mer hemma än med Microsofts tjänster osv så hoppas att jag ryktet inte stämmer att nästa Xbox är så pass mycket sämre hårdvarumässigt. Konkurrens behövs!"

Ibland stämmer rykten bra när några 1000utvecklare borde veta specarna :)
 

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
Njae officiellt var nog att ta i :tungan

Meeen det snackades om att både PS4 och 720 skulle ha ATI kort, 7950 till PS4 och 7970 till 720 om jag minns rätt, och att 720 ska ha 6GB ram.

Från din länk i en kommentar:
" jSus428scz • för en timme sen
Om man ska tro gamla "ryktet" ang att PS4 är cirka 50% mer kraftfull än nästa Xbox. Ryktet löd så här, "PS4; 1.84 teraflops, Next Xbox, 1.23 teraflops".

Och igår kväll bekräftades att PS4ans grafikkort hade 1.84 teraflops i beräkningskraft, detta gör ryktet mer trovärdigt. Men vi får se! Även om jag själv föredrar Playstation framför Xbox då jag är mer hemma än med Microsofts tjänster osv så hoppas att jag ryktet inte stämmer att nästa Xbox är så pass mycket sämre hårdvarumässigt. Konkurrens behövs!"

Ibland stämmer rykten bra när några 1000utvecklare borde veta specarna :)

ja vi får se, jag hoppas att båda kan konkurrera med varandra snarare än att en av de är uppenbar skit ;)

och personligen föredrar jag xbox (har båda systemen hemma) framför ps3, mest pga handkontrollen men till viss del hur respektive system (när man väl loggat in) funkar.

oavsett så vill jag att spelstudiosarna börjar komma med feta spel så att det känns i både grafik, storlek men också 'manus' - behövs fler originella spel från de än bara från indie-studios.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
ja vi får se, jag hoppas att båda kan konkurrera med varandra snarare än att en av de är uppenbar skit ;)

och personligen föredrar jag xbox (har båda systemen hemma) framför ps3, mest pga handkontrollen men till viss del hur respektive system (när man väl loggat in) funkar.

oavsett så vill jag att spelstudiosarna börjar komma med feta spel så att det känns i både grafik, storlek men också 'manus' - behövs fler originella spel från de än bara från indie-studios.

Vilka är favoritspelen till din xBox?
Rent kontrollmässigt föredrar jag mus och TGB.
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Känns inte som att den tillför något spännande som kan separera konsoler och PC, mer av samma bara. Hypen till trots känns det hela väldigt ointressant och ingen har verkat särskilt intresserad på min utbildning (spelutveckling) heller. Min PS3 har mest samlat damm, men när nästa Metal Gear kommer ut blir jag väl tvungen att köpa ett PS4 med. Väldigt glad över 8gb minne i alla fall, äntligen lite att jobba med:tummenupp (till skillnad från 256 RAM/ 256 VRAM:rofl)
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Halva pressvisningen handlade om gemenskap, dom har verkligen tänkt om från grunden.
PS3 är usel för multiplayer.

Låter ju super! Om de nu fixat allt jag saknat så är det gott nog åt mig. Vore ju ball om det kom spel i 3D nu när TV-apparaterna börjar bli bättre också.
 

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
Vilka är favoritspelen till din xBox?
Rent kontrollmässigt föredrar jag mus och TGB.

azzå, 90% av min speltid, går åt till bf3

resterande 10% till demos,inhandlade nya spel som jag säljer 1-2 veckor senare. de funkar egentligen mer som variation till bf3.

men i juni släpps 'zombiespelet' the last of us till ps3, den ska jag tjakka och spela :)
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Sen är det ju rätt kasst med snurrmedia, allt laddar ju så sjukt segt. Vore bättre om allt finns i en onlinebutik och man drar ner det till en SSD på konsolen..
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Jaha trodde man slängde ihop en på ett par veckor. Självklart tar det tid, men tror fortf de väntar, början på nästa år skulle jag tro.

Jag tror inte det är nåt man gör i sånt här sent skede. Dessutom har dom väl aldrig brytt sig om att slå Playstation i prestanda förut. Men vi får väl se. Det är inget att bli sur över för övrigt.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Vad kommer den kosta?
PS3:an kostade ju skjurtan när den kom. 6-8k om jag inte missminner mig.
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Är det någon som har kläm på hur det sett ut med priserna Xbox-PS historiskt?
Själv har jag alltid gillat Kryssaren bättre, dels för spelkänslan och dels för Halo-serien.
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Är det någon som har kläm på hur det sett ut med priserna Xbox-PS historiskt?
Själv har jag alltid gillat Kryssaren bättre, dels för spelkänslan och dels för Halo-serien.

Jag tror att vad gäller själva konsollen har Playstation alltid varit mycket dyrare. Xboxen slumpades ju ut till vrakpris flera gånger för att den skulle komma ut på marknaden. Vad gäller spelen vet jag inte?
 

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Tatooine
Hoj
KTM 690 SMC R och Suzuki GSXR-600R
Då lär ju Gran Turismo 6 hamna på PS4:an...och då måste man köpa.
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top