Män som näthatar kvinnor

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Friska människor som skriver sånt där :( Jävla trist att VKM lägger ner idag med.
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Vältaliga herrar minsann. Avpixlatkören uttrycker sig inte SÅ annorlunda. Är det en konspiration?
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Många offentliga personer får nog ta emot arga och otrevliga mail så det är knappast nåt som bara drabbar kvinnor. Sen är väl vissa inte så oskyldiga själva heller. My Vingren lever väl i princip på att hata och förlöjliga män så henne har jag svårt att tycka synd om. Personligen tycker jag att allt tjafs om näthat är extremt överdrivet. Det är väl bara att kasta mailen. Rör det sig om hot och/eller trakasserier så är det ju bara att anmäla.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Många offentliga personer får nog ta emot arga och otrevliga mail så det är knappast nåt som bara drabbar kvinnor. Sen är väl vissa inte så oskyldiga själva heller. My Vingren lever väl i princip på att hata och förlöjliga män så henne har jag svårt att tycka synd om. Personligen tycker jag att allt tjafs om näthat är extremt överdrivet. Det är väl bara att kasta mailen. Rör det sig om hot och/eller trakasserier så är det ju bara att anmäla.

-Jag vill synas!
-Jag vill synas!
-Jag vill synas!

-Varför hatar alla mig?
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
De flesta i den där skaran är ju inte ens kontroversiella på något sätt.
Det oaktat, inte förtjänar man sånt där väl?

Näe, de flesta är väl mainstream, dvs vänster med hatamänsyndromet.

Inte sagt att de förtjänar det, men kämpar man för att vara i tv/aftonbladet för några miljoner läsare/tittare så får man väl räkna med några stolpskott?
 

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Struthörning
Näe, de flesta är väl mainstream, dvs vänster med hatamänsyndromet.

Inte sagt att de förtjänar det, men kämpar man för att vara i tv/aftonbladet för några miljoner läsare/tittare så får man väl räkna med några stolpskott?

Fast alltså, va? Beteendet från de som skickar såna mail kan väl knappast ursäktas pga att de utsatta har yrken där "man får räkna med sånt"? Det är ju vansinningt! Man får knappast nån förändring genom att hitta ursäkter till att acceptera idiotiska beteenden. Eller ska vi ursäkta kvinnomisshandel också, för att tjejen får räkna med sånt om hon inleder ett förhållande med en "bad boy"?

Förlåt, men den där attityden tycker jag är rent vidrig i såna här sammanhang. Det spelar ingen roll om det handlar om män, kvinnor, ett visst yrke eller nåt annat, den där typen av beteende är inte okej!
 

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Struthörning
Personligen tycker jag att allt tjafs om näthat är extremt överdrivet. Det är väl bara att kasta mailen. Rör det sig om hot och/eller trakasserier så är det ju bara att anmäla.

Absolut. Och de som blir psykiskt mobbade i skolan, t.ex, kan ju bara ignorera de elaka kommentarerna. Sådär, problemet löst!
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Fast alltså, va? Beteendet från de som skickar såna mail kan väl knappast ursäktas pga att de utsatta har yrken där "man får räkna med sånt"? Det är ju vansinningt! Man får knappast nån förändring genom att hitta ursäkter till att acceptera idiotiska beteenden. Eller ska vi ursäkta kvinnomisshandel också, för att tjejen får räkna med sånt om hon inleder ett förhållande med en "bad boy"?

Förlåt, men den där attityden tycker jag är rent vidrig i såna här sammanhang. Det spelar ingen roll om det handlar om män, kvinnor, ett visst yrke eller nåt annat, den där typen av beteende är inte okej!

Dela du den filmen på fäjjan som alla andra så ska du nog se att de få puckon som skickar mail slutar med det illa kvickt!
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Näe, de flesta är väl mainstream, dvs vänster med hatamänsyndromet.

Inte sagt att de förtjänar det, men kämpar man för att vara i tv/aftonbladet för några miljoner läsare/tittare så får man väl räkna med några stolpskott?

Nää, kom igen nu.
 

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Struthörning
Dela du den filmen på fäjjan som alla andra så ska du nog se att de få puckon som skickar mail slutar med det illa kvickt!

Nej, det har jag inget intresse av. Men ja, jag anser att det är bra att problemet uppmärksammas. Nej, man måste inte göra något aktivt själv, men att ursäkta ett sånt beteende är i mina ögon helt absurt.
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Absolut. Och de som blir psykiskt mobbade i skolan, t.ex, kan ju bara ignorera de elaka kommentarerna. Sådär, problemet löst!

Det är ganska stor skillnad på att bli mobbad i skolan och att få svordomar från anonyma människor som man aldrig behöver se eller annars ha att göra med i mailkorgen. Det är inte ens jämförbart. Din jämförelse med misshandel i hemmet var ännu värre.

Jag säger inte att det är smarta människor som skickar såna där mail men jag tycker inte att det är så mycket att bry sig om heller.
 

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Struthörning
Det är ganska stor skillnad på att bli mobbad i skolan och att få svordomar från anonyma människor som man aldrig behöver se eller annars ha att göra med i mailkorgen. Det är inte ens jämförbart. Din jämförelse med misshandel i hemmet var ännu värre.

Jag säger inte att det är smarta människor som skickar såna där mail men jag tycker inte att det är så mycket att bry sig om heller.

Med tanke på att folk kan må lika dåligt av att bli trakasserade i text över nätet så anser jag att det helt klart är något att bry sig om. Men det handlar egentligen inte om hur dåligt mottagaren mår, utan ett dåligt beteende som inte är okej. Det finns de som kan skaka av sig elaka kommentarer från folk runt sig och gå vidare utan att bry sig nåt större också, det gör inte att det är mer okej att fälla de elaka kommentarerna.
 

tkdrille

Guest
Med tanke på vad för skoj folk vi har i landet så var detta väl inte nått nytt? Blir ni förvånade så hoppa upp från stenen ni ligger under.

Många vågar som tur inte gå till handling i sverige men vi har en del riktigt sjuka typer som går fritt på gatan varje jäkla dag.


Sen om man väljer ett yrke som man syns för hela sverige och har extrema åsikter så får man ta lite skit. Lite så är de ju att vara journalist, skådespelare, politiker eller vad fasen man nu vill göra i offentligheten.

Titta bara hur många som hatar lille Jimmie.
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Med tanke på att folk kan må lika dåligt av att bli trakasserade i text över nätet så anser jag att det helt klart är något att bry sig om. Men det handlar egentligen inte om hur dåligt mottagaren mår, utan ett dåligt beteende som inte är okej. Det finns de som kan skaka av sig elaka kommentarer från folk runt sig och gå vidare utan att bry sig nåt större också, det gör inte att det är mer okej att fälla de elaka kommentarerna.

Jo, men vet man att man är känslig för sånt så bör man nog inte välja ett offentligt yrke. Sen har jag svårt att ställa mig bakom näthatsdrevet därför att det bara pratas om näthat när det drabbar vissa grupper, en del av dessa är dessutom inte så dåliga på att själva provocera och sprida hat.

Jag undrar dessutom hur man har tänkt komma åt problemet. Ska man införa speciella lagar mot näthat? Det verkar ju som att det är vad vissa vill. Hur ska dom isf se ut? Hur definierar man näthat juridiskt? Vad ska straffet vara? Hur förhindrar man att såna lagar inte missbrukas för att tysta ner meningsmotståndare och vad ska vi ta resurser ifrån till att jaga och lagföra näthatare? Det känns inte riktigt som att det är värt det.
 
Last edited:

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Det är oförsvarbart oavsett om det är män eller kvinnor som uttrycker sig på det viset. Det är lätt att sitta bakom ett tangentbord och skriva ner sitt hat. I verkligheten är det nog väldigt små människor som inte vågar göra en mus förnäm. Förhoppningsvis är det någon eller något som filtrerar bort de värsta breven så att de slipper läsa dem när de öppnar sin inbox.
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top