Moppetråden

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Närke
Hoj
Ducati 748
Min grabb gjorde den resan för ett år sedan (han är 16 bast nu) och skulle oxå prompt ha en offroad. Enl de som jag talade med så fanns det bara ett alternativ - om man nu inte ville köpa kinesiskt. Det som gällde var Derbi Senda och man skulle passa sig för Reiju sa de jag talade med.
Med tanke på hur påvert en Derbi är ihopsatt så undrar jag hur dåligt Reiju är om uttalandet stämmer!
:gnissla
Grabbens Derbi är inte direkt ett under av ingengörs-konst och kvaliten känns lite "mähä".
Hans polare åker runt på en tio år gammal Yamaha DT som spontant känns bättre ihopskruvad.

Nu har du iaf lite input från en annan farsa...
:tummenupp

Örk, det verkar ju finnas Aprillia SX 50 oxå. Kanske är det bättre?
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Min grabb gjorde den resan för ett år sedan (han är 16 bast nu) och skulle oxå prompt ha en offroad. Enl de som jag talade med så fanns det bara ett alternativ - om man nu inte ville köpa kinesiskt. Det som gällde var Derbi Senda och man skulle passa sig för Reiju sa de jag talade med.
Med tanke på hur påvert en Derbi är ihopsatt så undrar jag hur dåligt Reiju är om uttalandet stämmer!
:gnissla
Grabbens Derbi är inte direkt ett under av ingengörs-konst och kvaliten känns lite "mähä".
Hans polare åker runt på en tio år gammal Yamaha DT som spontant känns bättre ihopskruvad.

Nu har du iaf lite input från en annan farsa...
:tummenupp

:va Inte en Senda men frun hade tidigare en Derbi GP1 till och från jobbet tidigare, och jag tyckte den var helt ok ihopskruvad och ganska stabilt chassi även om det är lite klenare prylar än på en MC. Men den var lite gammal och sliten så den blev utbytt till en nyare Neos.
 

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Närke
Hoj
Ducati 748
Här vägras scooter, pojken ska ju ha 125:a senare. Dessutom bor vi på den snart avvecklade landsbygden fortfarande.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Här vägras scooter, pojken ska ju ha 125:a senare. Dessutom bor vi på den snart avvecklade landsbygden fortfarande.

:tummenupp Det var inte riktigt så jag menade. Håller med om att scooter är en icke rekommenderad och dålig konstruktion med små hjul och utan möjligheter att klämma fast hojen mellan knäna.
Kommenterade mest bara för att jag blev förvånad över att Derbi verkar ha olika kvalitetskrav på olika modeller.
 

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + VTR
Pojken skriver upp för AM kort i veckan, så vilka märken ska jag titta efter nu då när han vill ha en Supermotard eller Off Road variant. Finns inget ork att strula med kina junk, utan undran är vad som funkar, gärna begagnat.

Klarade grabben sitt kk?
Har det inhandlats ngn moppe än och isf - vad blev det i slutändan?

//N. Yfiken
 

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Närke
Hoj
Ducati 748
Klarade grabben sitt kk?
Har det inhandlats ngn moppe än och isf - vad blev det i slutändan?

//N. Yfiken
Pojkvaskern klarade av uppskrivningen, och är nu på språkresa en vecka. Snackar vi dålig tajming här :D
Kommer dagliga blocketförslag från honom nu så jag antar att vi ska handla på onsdag nästa vecka när han kommer hem :gnissla
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top