Mål med MC säsongen 2013

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
ZX-10R 2011
Hade höga förhoppningar inför 2012 men det enda det lämna efter var smak av gräs, grus, oljerök och bränt skinn mot asfalt. Det var året det de skulle hända men det kändes mest som allt var emot mig regn, tekniska problem och krascher.

Visst sista träningen gjorde jag några 1.10 tider efter att ha setat i bussen och väntat på att det skulle sluta regna. Och även på Seva dagen gick jag ut direkt och satte två 1:10 tider, men när jag satte på nya däcken var det trafik och åter trafik då kände man att man var snabb men inte fick ut det.

Sedan när man skulle bevisa färg efter 2 månaders uppehåll och lite ändringar på hojjen slutade det i ett praktfiasko! i SM finalen.

I år 2013 har jag tagit ned målet en aning. Enda målet för i år är att köra snabbare än NeonMannen och det tror jag kommer bli en lättare match än förra årets mål. Speciellt nu när jag kommer spaka "världens snabbaste hoj".

Vad har ni för mål med året?.
 

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Ort
jag är från vettet
Hoj
Lill-Jingis
att be csn om sponsring och kunna köra så mycket som möjligt,
lär bli mer motocross än asfaltsbana då det är lättare att få ändan ur och närmare till banor!

sen ska jag nog inte krascha så mycket, har gjort alla klart alla beräkningar av marksyningsfakta som jag insamlat
och tror mig ha kommit på ett bra recept.
 

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
BMW S1000RR racehoj
Taggat ner målet inför 2013?! Jag tycker att det låter som att du höjt ribban signifikant.

Mina mål i prioritetsordning
1. I alla lägen hålla T-påsen bakom mig.
2. Hitta flytet på min nya "inte så snabba" hoj.
3. Vara med i toppen i Rookie-träsket.
4. Köra ett race i Superbike.
5. Inte bryta av några kroppsdelar (undantaget är om det krävs för att hålla T-påsen bakom mig).
 

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
ZX-10R 2011
Taggat ner målet inför 2013?! Jag tycker att det låter som att du höjt ribban signifikant.

Mina mål i prioritetsordning
1. I alla lägen hålla T-påsen bakom mig.
2. Hitta flytet på min nya "inte så snabba" hoj.
3. Vara med i toppen i Rookie-träsket.
4. Köra ett race i Superbike.
5. Inte bryta av några kroppsdelar (undantaget är om det krävs för att hålla T-påsen bakom mig).

Punkt 2-4 var bra, men om jag slår samman punkt 1 och 5, så hoppas jag verkligen inte att det innebär att jag kommer bryta något i dina försök. Tja, om du nu skulle ha en chans att haka på... ;)

Hur går det med Zumbaträningen? :D
 
Last edited:

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
BMW S1000RR racehoj

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
ZX-10R 2011
Och här har vi beviset, jag kommer bli frånåkt som vid ett möte. Denna säsong är redan över :).
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?260687-Nej-s1000rr-%E4r-inte-snabbast!&p=5723141&viewfull=1#post5723141

Hoppas du titta ordentligt. :hihi Såg du "inte så snabba hojjen" den hade helsystem. Medan "världens snabbaste hoj" hade katalysatorn kvar. :D

Undra vad som händer när den försvinner och flödet blir bättre?. Det där med ett möte kanske inte är långt ifrån verkligheten.. ;)

Lite taskig jämnförelse igentligen alla förutsättningar måste vara lika, suzukin såg ju ut att ha originalsystem.:va
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Tror jag håller mig lite modest och siktar på att faktiskt _köra_ lite hoj i år ;) Vart inte många mil förra året på Kawan ;)

Husan skall slutmonteras och förses med det motardkit som ligger i garaget o väntar ;) Sedan kommer jag till Gröndal,SRP och Örebrobanan och skäms lite ;)
 

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
BMW S1000RR racehoj
Taggat ner målet inför 2013?! Jag tycker att det låter som att du höjt ribban signifikant.

Mina mål i prioritetsordning
1. I alla lägen hålla T-påsen bakom mig.
2. Hitta flytet på min nya "inte så snabba" hoj.
3. Vara med i toppen i Rookie-träsket.
4. Köra ett race i Superbike.
5. Inte bryta av några kroppsdelar (undantaget är om det krävs för att hålla T-påsen bakom mig).

Nu när säsongen börjar på att ta slut för en annan, det blir nog tyvärr inte så mycket mer kört i år.
Dags att sammanfatta hur det det gick med årets mål. Jooo...

1. I alla lägen hålla T-påsen bakom mig. -T-Påsen har inte synts till framför mig nån gång under säsongen. CHECK!
2. Hitta flytet på min nya "inte så snabba" hoj. - PB på Anderstorp med 1.38.6 och nära tangerat PB på Gelleråsen med 1.08.5 får man nog allt se som "hittat flyt". CHECK!
3. Vara med i toppen i Rookie-träsket. - Från 3 kval/racestarter detta år har jag 2 pallplatser (3;a två ggr) och en pole position. Det får allt räknas in som att vara med i toppen. CHECK!
5. Inte bryta av några kroppsdelar (undantaget är om det krävs för att hålla T-påsen bakom mig). (Tar mål 5 före 4;an.) - Gick väl inte så bra ändå. En avbruten fotled sabbar ju tyvärr detta mål. Men med tanke på att Tyskan bröt hela ryggen, så är jag glad över att kommit så "billigt" undan.
4. Köra ett race i Superbike. - Målsättningen för SO premiären var klar. R1000 på lördagen och om det går bra, då blir det Superbike på söndagen. Att inte uppfylla mål 5 denna helg gjorde det även svårt att uppfylla mål 4. Och det har jag fått lida av säsongen ut.

Att uppfylla 3 av 5 är ju ivf godkänt.
 

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
ZX-10R 2011
Jorå. NeonMannen du har varit snabbare än mig iår och föregående år.

MEN jag kommer igen ska nog satsa ett år till även fast det varit jävligt skralt i plånboken i år och jag bara kunde köra en 7 bandagar under säsongen ändå så har jag aldrig kört så stabilt och säkert som jag gör nu. Och min vinteruppladdning har varit allt annat än bra.... ryggläge, bärs, chips och pizza. Vilket gjorde att jag skrämde skiten ur mig när jag kom över 140km/h på mätaren. Alltså hojjen var laddad jag var oladdad.. ;)

Så jag kommer igen jag funderar faktiskt på att anmäla mig till SBK racet på åsen på bikeweek för dom "långsammaste" förarna där kör ungefär i mitt tempo på en bandag, så jag vet att när lampan slocknar slår adrenalinet till och då sänker jag mig direkt ett par sekunder till på BMW-Dräparn!

Har storlek 50 på stället nu blir nog 48 efter nyår och det är då jag beställer min nya dämpare så kawan slipper skrapa järnet ur böjjarna..

Lyfter dock på hatten för dig att du kom igen och börja köra 9:eek:r, tråkigt att jag inte var med då för jag hade nog lätt kunnat haka på.. :cdevil
 

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
ZX-10R 2011
jorå, jag skulle ställa upp i novemberkåsan.. :D och bräda SGM och hade jag bara stått där på startlinjen hade jag brädat honom... :rock
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top