Ktm 990 smt

Ziggy

Ny medlem
Gick med
3 May 2009
Ort
Stuvsta
Hoj
KTM 990 SMT -09
Nackdelar på min är ganska mycket av/på karaktär samt kedjerassel. Det senaste är nog åtgärdat på senare modeller. Kör man aktivt så är "ready to race" beteendet en fördel, men glida runt inte lika.
 

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Ort
STOCKHOLM
Hoj
KTM 890 r-2022
Mitt!! råd Behåll Rad fyran om Du Tycker om Könlösa Motorer :D 990,, Lever :yoparty , v, motorer är ju lite speciella kanske inte för alla men jag Älskar 990 Motorn Snäll Men ändå Helt vild När man börjar vrida på Rullen. För mig väntar en Lång Europa resa om En 1/2 vecka då ska (Hen) :tuttar få Bekänna färg.. 005.jpg Packrullen (sw-Motech) Tyckte jag var för stor 35liter, Så Nu sitter det en Ktm (orginal) 12-18 liters Top box. Snygg och liten :)
 

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Ort
Älvsbyn
Hoj
2005 BMW R1200ST och 2021 CF Moto Cforce 1000
Ang bensinförbrukningen, jag köpte en ny Superduke och förbrukningen gick ner ganska rejält efter 5-600 mil. 990-motorn verkar vilja ha en del mil innan den lossnar ordentligt. Från början drog den 0.8-1.2 ungefär, men med en del mil ville den sällan ha mer än 0.8 vid lite busigare körning. Norgetouring i lugnt tempo klarades av på mellan 0.55-0.65.
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Mitt!! råd Behåll Rad fyran om Du Tycker om Könlösa Motorer :D 990,, Lever :yoparty , v, motorer är ju lite speciella kanske inte för alla men jag Älskar 990 Motorn Snäll Men ändå Helt vild När man börjar vrida på Rullen. För mig väntar en Lång Europa resa om En 1/2 vecka då ska (Hen) :tuttar få Bekänna färg.. View attachment 386882 Packrullen (sw-Motech) Tyckte jag var för stor 35liter, Så Nu sitter det en Ktm (orginal) 12-18 liters Top box. Snygg och liten :)

Ball hoj!
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Hur mycket tyngre/segare känns SMT jämfört med Supermotarden? Motorn är väl exakt samma?
Har kört SM 990 ett par ggr
 

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Ort
STOCKHOLM
Hoj
KTM 890 r-2022
Jag har en Husa oxå (570 Motard) Visst Vikten är ju skilnad ,:fakta Men jag kör Hellre SMT,n. O.. Sm eller Smr är ju Grymma Bus Hojar, Smt,n Är en Mer Välklädd! Men Ändå Med på allt som Smr,en (Nästan) Smt,n Väger ca 215kg (Full) Medans Smr,en Väger Ca 204 kg, Så inte jätte Skillnad Vikt Mässigt. Men Bromsarna (09-11) är Sjukt grymma i Klass Med Husans :D samt att man sitter mer som en Cross samt mindre Tank. (15liter) Smt,n (19liter) Så allt Beror på Vad Man Vill Ha..Prova en Smr+Smt.. :rock
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Vilken överaskning! Var in och kikade hos en ktm handlare för några dagar sedan och frågade då om försäkringen på en SMT och gissa om jag blir förvånad när jag får höra att smt:n gått ner i försäkringsklass och försäkringspremien näsan halverats för mig!! Bara börja spara sedan blir det hojbyte!!!! :)
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Hoppas på att kunna byta hoj denna säsong, har min nuvarande till försäljning så hoppas på snabb affär där!
 

voody75

Guest
Upptäckte precis som du att försäkringen minskat... plockade ut en ny 2011 för 9 dagar sedan... har nu kört 140 mil och gjort 100 mila service. Njuter varje mil jag kör. Håller med föregående talare om fjädringen. Ändrade snabbt och enkelt till sport-läget som är beskrivet i manualen och det tycker jag är nödvändigt.
Såg några som pratade om olika typer av väskor.
Jag kan rekommendera den kantiga alu-toppboxen. Den tycker jag är riktigt snygg, jag som gillar äventyrsstuket. Den är lätt att lyfta av om man vill ut på stan och se lite "coolare" ut.

Det är verkligen en underbar hoj. Lycka till med inköpet.
 

apinator

Ny medlem
Gick med
29 May 2012
Ort
Ystad
Hoj
Honda CBR 1100XX Super Blackbird -99(inlöst), Honda VTR 1000 Firestorm -98
Jag var ute och testade en 990 SMT -09 i helgen och kan väl säga att jag är helsåld, vilket chassi, vilka bromsar, vilken motor! Helt underbar hoj som jag så småningom kommer att införskaffa!

MVH Dan
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Ja jag är lycklig.....!

Jepp idag blev man ägare till en KTM 990SMT 2010! Blev bara en liten testrunda innan jag lastade den på släpet hem, nya däck och blöt väg gjorde att man tog det väldigt lugnt. Längtar efter en runda imorgon mitt i altanbygget! :)

Nu önskar jag tips på sidor med mycket och billiga tillbehör!
 

Spiido

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2012
Ort
East Coast
Hoj
En jättesnabb
Grattis!

990'n är magisk :yoparty

Akra&map samt crashpuckar är obligatoriskt, resten är bara grädde på moset :kär
Tanka soppa å köra på schyssta däck :tummenupp
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Tackar! Akra eller likande med mappning får vänta lite, pengarna har nu gått åt på hojköpet och altanbygget! :)
 

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Ort
STOCKHOLM
Hoj
KTM 890 r-2022
Tackar! Akra eller likande med mappning får vänta lite, pengarna har nu gått åt på hojköpet och altanbygget! :)

Köp Wings, En Piss summa om man jämför Mot Akrat! 006.jpg Gav 5800, med frakt. Tanka in Akra map o Den kommer Gå kannon bra. Och låter Mulligt :) Å Du Grattis! Men prova att byta Framdrevet mot 16 tagg,(ca2-300:) Original 17, Blir en skönare körning över hela registret, men märks Märkbart när man ligger o Lufsar på 6an o 5an runt 100. Bra val av en Underbar Hoj. :tummenupp
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Tack!
Men nu till något mindre underbart!

En sak som jag påpekade för säljaren när jag tog en liten provrunda var att jag tyckte det skramlade från kopplingen eller liknande när man småvarvar på tomgång, och även när man drar på lägre varvtal, men hörs mest på vänster sida? ljudet försvinner om jag håller in kopplingshandtaget och varvar från tomgång.

Någon som tror sig veta, eller känner igen liknande ljud från sin KTM SMT?? Eller ska det vara så?

Detta är min första KTM och kanske låter dom mycket, men jag tycker ändå inte det låter okej! Försökte spela in ljudet med mobilen men det blir inte bra, ljudet överstyrs.

Kommer kontakta säljaren på firman imorgon om han jobbar/annars på Måndag och påpeka felet igen, tyvärr är det ju en bit dit för mig, så det gör det lite jobbigare!

:(
 
Last edited:

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Ort
Grimstorp
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Vad sitter det för framdrev på den? Ett med gummidämpning eller ett utan?
Är det utan så rasslar kedjan lite extra.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top