Ktm 990 smt

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Hallå!

Jag har länge varit sugen på en SMT och när jag var på mässan blev jag ännu mera sugen, därför vill jag nu veta allt om denna hoj. Har försökt söka efter en 990 SMT tråd men hittar inget.
Så ni som har eller har haft en berätta vad ni tycker om den.

I vår blir det en provkörning, så man själv får känna hur den verkligen är.
 

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Ort
Grimstorp
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Har en och kört ca. 620 mil på den.
Tycker det är en riktigt bra hoj so far faktiskt.
Många småturer, ett par längre (en dagars på en 40 mil), en långresa till skåne ToR, Västervik ToR (bara ganska stor 90 väg).

Den trivs bra mer eller mindre överallt tycker jag, förutom motorväg men där trivs inte jag heller så det gör inget, hehe.

På småvägar är den helt underbar i mitt tycke, dock så kan jag bara jämföra med en Blackbird och en liten sväng på en FZ1a.
Men SMT går som ett skållat troll på små krokiga 70 vägar tycker jag.

Här är ett forum med mycket info med: www.ktmsmt.com

Något speciellt du undrar över annars om dem?
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Tackar, så fort jag kommer på en fråga så hamnar den här, men kommer inte på någon nu. Låter iallafall som den skulle passa mig. Ska bli kul när man får prova den, hoppas på en positiv upplevelse!
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Hur mycket drar din PåsenRacing? Har läst att den är törstig, man vill ju komma så långt det går på en tank. Har du moddat din något?
 

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Ort
Grimstorp
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Original så ligger den runt 0,6-0,75 ungefär.
http://www.fuelly.com/driver/pasen/990-smt

Med andra pipor, mappning och luftburk så hamnar dem nog närmare 1L/mil tror jag, har för mig att det är cirka det som SMRen dricker med dem modsen nämligen.

Kommer runt 25 mil på en tank beroende på hur jag kör
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Har ljuddämpare, öppet luftfilter,16kugg framdrev, tagit bort återcirkulationen och "extra"spjällen samt avaktiverat lamdan har jag för mig. Kör på acramappen.

Har inte kört så många mil med den än i detta tillstånd men vad jag kunnat se nu så tankar jag vart ~16mil för det är då lampan börjar lysa. Det går nog att eco-driva ned den till 0.7 men när du testat med alla mods så förstår du varför det går på litern. Helt galet rolig att vrida lite extra på rullen med!:fakta

Testa en modifierad :tummenupp
 
Last edited:

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Ja får väl se om man kan hitta nån modifierad att testa i vår/sommar.
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
provade en förra sommarn jag med i tankarna att jag behöver nått lite mera praktiskt å "bekvämt" .... gillade den skarpt ... enda minus jag kan tänka mig e väll kanske lite mjuk i fram (samt kändes lite klen,men kan bero på att hojjen jag kom på har typ 60kh mera)

kolla även in nya Trajja Tiger Sporten , sneglade på den på mässan , ska lätt försöka pröva en när den dyker upp.... men SMT ligger högt upp på önskelistan när jag ska byta hojtyp
 

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Ort
Grimstorp
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Fullt justerbar fjädring fram så bara till att ställa upp, är mjuka i orignal så att säga, sport så börjar det likna något hårdhetsmässigt. Går att justera en hel del om man vill :)
 

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu
Enda nackdelen som jag ser med hojen är att den dricker mer än vad den borde göra.

Annars fantastisk!
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Mina två senste hojar har varit allt annat än bränslesnåla, sånt får inte avgöra ett köp! :)
 

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Ort
STOCKHOLM
Hoj
KTM 890 r-2022
Kööp :tummenupp Man ska prova en som har ett 16drev,, på.. Stoor skillnad! Man kör Inte med orginal inställd fjädring. Köra motorväg?? Går ju Hur bra som helst!! (Min) 006.jpg lite Fixad :D Wings pipor m.m. en helt underbar Bus/Touringhoj, Skulle du få chansen att prova en Kittad så är du såld man får ett stort flin varje gång. Ja Soppan,, inte fan köper man väl hoj på hur mycket soppa den drar? Nää man köper hoj med Hjärtat (ej Förnuftet) :) 100% roligare än gixxern jag hade innan. o Försäkringen e ju oxå okej. Lovar att du inte kommer att bli besviken. Lycka till.
 
Last edited:

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Ort
Grimstorp
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Kööp :tummenupp Man ska prova en som har ett 16drev,, på.. Stoor skillnad! Man kör Inte med orginal inställd fjädring :dummer Köra motorväg?? Går ju Hur bra som helst!! :va (Min) View attachment 377559 lite Fixad :D Wings pipor m.m. en helt underbar Bus/Touringhoj, Skulle du få chansen att prova en Kittad så är du såld man får ett stort flin varje gång. Ja Soppan,, inte fan köper man väl hoj på hur mycket soppa den drar? Nää man köper hoj med Hjärtat (ej Förnuftet) :) 100% roligare än gixxern jag hade innan. o Försäkringen e ju oxå okej. Lovar att du inte kommer att bli besviken.:rock Lycka till.

Visst går det bra att köra motorväg, men det är ju inte kul ;) Hehe.

VAR har du fått tag på dekalerna :D Är mycket intresserad av liknande till min svarta 2012a nämligen, ser lite tråkig ut med dem få/små dekalerna som sitter på.

/Robert
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Ja oavsett om det blir en moddad eller standard så ska det provköras! Men får efter det se när det blir ett byte då min motsvarande hojs värde inte motsvarar vad en beg. SMT kostar.
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
fasen , man blir lite småsugen när man läser denna tråden ... topbox på Kingen :zpy eller en SMT :va :) (som faktiskt funkar med plastburk bakpå som man kan plocka av på helger å onstaxkvällar :hihi )
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Nej nu är jag riktigt sugen på en SMT! Ingen som vill köpa min XJR?? Eller byta? :)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top