Snart vår!!!

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Köra mc är överreklamerat, tror jag väntar till början av juli när det blir över 10 plusgrader sen är det inte så långt kvar till oktober så man kan ställa av och vänta till nästa vår.

JAG VILL INTE LEVA I DET HÄR ISHELVETET LÄNGRE

:gnissla
 

swlabr

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
1984, Suzuki GSX400FWS; 1996 Honda CBR900RR Fireblade
Köra mc är överreklamerat, tror jag väntar till början av juli när det blir över 10 plusgrader sen är det inte så långt kvar till oktober så man kan ställa av och vänta till nästa vår.

JAG VILL INTE LEVA I DET HÄR ISHELVETET LÄNGRE

:gnissla
Imorrn är det du som tar dig ut för o tjöra. I tre timmar Skall Du detta göra. Tjocka handskar. Halskrage. Flera varmt-kaffe-på-mack-stopp. Vägen är kall, tvivelaktigt grepp, håll cykeln rak. Ishelvetet är mest i vägkanten. Ibland mitt i. Parera. Rapportera sen om Dina vårkänslor som Vi andra har gjort. De finns där, liksom torr asfalt finns bland fläckar av is.
 
Last edited:

swlabr

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
1984, Suzuki GSX400FWS; 1996 Honda CBR900RR Fireblade
Jag göra, diRect, utan tveka, tjöra 800 meter for pumpa däck, skjenn jag skriva i forum min prestaion:krama
dEn äR attityden. Slirkoppla upp'na i xkrpm oxå utan å äventyra gRePpeT som ju ä lite halt, så kommer det bli början på finnemang sessång!!:tummenupp
Sen pumpar du däckän varje dag tiss det är 15+ grader o sommar o kan skita i halskragen.
 
Last edited:

Whiskey

Medlem
Gick med
23 Mar 2011
Ort
Västerhaninge
Hoj
Brittisk Trepip, Österikiskt äventyrsmonster
Tycker det har varit vår ganska länge nu, har hunnit köra nästan 50 mil än så länge. Det utan att ta hojen till jobbet eller skolan.
Men det är kul att se hur många det är som kör nu, var ett 20-tal hojar på Rosenhill idag
 

Sollen87

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2009
Ort
Solle
Hoj
Kawasaki ZX12R
Här uppe har det inte blivit vår ännu, blir väl att vänta till slutet av juli. Fast de e klart då kommer det att regna hela tiden till hösten och sen kommer den vita skiten igen.
Nä jag är inte bitter..

Den globala uppvärmningen, vars är den?

Tycker det har varit vår ganska länge nu, har hunnit köra nästan 50 mil än så länge. Det utan att ta hojen till jobbet eller skolan.
Men det är kul att se hur många det är som kör nu, var ett 20-tal hojar på Rosenhill idag
 

maister

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2012
Ort
Varberg
Hoj
Aprilia tuono v4 1100 -16
883096_10151343582346932_388813315_o.jpg

Körde till och från Varberg och fick bytt avgassystem :banana hur gött som helst att köra idag förutom att det blåste lite för mycket och det var inte så skojj när man kom över 110 km/h :gråta
 

Mr. Burton

Trasig
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Norra B (Norsborg)
Hoj
Skrotad- Hoj pensionerad
Verkar som 14-15 April blir dagen då våren på allvar kommer till Stockholm och då mina vänner.... DÅ! slipper man frysa kulorna av sig :D
 

moddlaren

Guest
Verkar som 14-15 April blir dagen då våren på allvar kommer till Stockholm och då mina vänner.... DÅ! slipper man frysa kulorna av sig :D


MOUHAHAHA enligt smhi skall det juHHHH snöa upp till 2 decimeter i mälardalen om bara några dager..

i dalsland så blev första mc turen förra veckan ca 10 mil i 5+ grader o en o annan isfläck i skuggkurvorna,, därmed oso nästan bromsspår i kallingarna:D:D

mvh
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Jag älskar Sverige, här har man läst den här tråden i snart 3 månader och bara aslängtat efter att ta ut sitt monster. Idag var det dags men först var jag tvungen att meka klart med bilen, den skall ju oxå ut. Gick upp tidigt imorse och skruvade i 9 timmar. Bilen klar, sprang upp för lite käk, kollade in tempraturen. 10 plus, helt jävla strålande. Slängde i mig maten och drog på mig skinnstället och högg tag i hjälmen. Fort ner för trappan, gick ut OCH DET BÖRJADE REGNA. Som sagt, jag älskar mitt hemland:hej:hej
 

maister

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2012
Ort
Varberg
Hoj
Aprilia tuono v4 1100 -16
Körde du förbi veddige? Såg en gsxr som blåste förbi på eftermiddagen

Tog själv första lygnernturen för i år =)

Aaa åkte förbi Veddige 2 gånger, en gång mot varberg och en gång tillbaka mot marks kommun:p Hemvägen lät högre :)rolleyes:) då avgassystemet var bytt:p Såg en jävla massa hojjar(mest glidare) vid statoil på varberg nord:D Men det var gött att se! :tummenupp
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top