Snart vår!!!

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
är väl böter på det där om man inte får upp bilen ?

Det tror jag inte men det kan vara snårigt försäkringsmässigt

Vid det tillfället uttalade sig Hans Frank, kundombudsman för Länsförsäkringar i Helsingborg. Han sa att försäkringsbolaget hade en klausul om att man måste försäkra sig om isens bärighet innan man kör ut på den.

– Full ersättning kan man inte räkna med. I värsta fall blir det ingen alls. Detsamma gäller för bärgningen av bilen, sa Hans Frank i mars 2011.

http://hd.se/skane/2013/03/29/bil-genom-isen/
 

and

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
2017, Yamaha MT-09
Man får passa på att köra nu när det är soligt. Dags för att brassa lite!
 

PerEriksson83

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2013
Ort
Nykvarn
Hoj
Yamaha MT-07 årsmodell 2014
Blev en halvtimmes sväng i torsdags men fortfarande mkt grus och isfläckar (ca nollgradigt) så vågade mig inte på längre sträckor utan höll mig i "stan". :)
 

and

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
2017, Yamaha MT-09
Fy fan var lite kyligare i luften i dag. Kört fem mil hittills och pausar för att värma händerna. Blir nog att avrunda snart.
 

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Ort
Kungsbacka
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
Nu är det vår! Ställde på precis och det blir nog en liten tur i efm. :tummenupp
 

Johannes L

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2010
Ort
OSBY
Hoj
Kawasaki Z800 -16, Aprilia SXV 5.5 - SÅLD, Aprilia RS125 Projekt, Yamaha YZ426F Projekt
min termometer visade 7 grader, blivit två rundor med nyinköpta hojen idag, fast jag egentligen inte skulle. Det enda som saknas är nån att åka med :):fyllisar
 

isidor 1

Sporthojsnörd
Gick med
18 Nov 2010
Ort
Ulricehamn
Hoj
ktm690 enduro r 2011Yamaha MT09 årsmod14 Honda vtr 07såld Kawasaki er6F 09 såld defenda pro250x års mod 12 såld Suzuki 350 L ÅRS MOD 91 såld husqwarna wr360 års mod 95 såld atv hi-bird 200cc såld
538682_555316111167178_779888166_n.jpgBlev en tur på nån mil med Suzukin får börja med den , massa grus på vägarna men nu kan jag sticka in i skogen köra enduro när lusten faller på :tummenuppView attachment 382141
 

Johannes L

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2010
Ort
OSBY
Hoj
Kawasaki Z800 -16, Aprilia SXV 5.5 - SÅLD, Aprilia RS125 Projekt, Yamaha YZ426F Projekt
Kör ner till Krstd så tar vi en runda!

Tänkte säga håller SXV att toura till kristianstad :va:rolleyes: Men absolut, inte helt sällan jag är där, finns ju både biltema, min syrra och uppenbarligen en hojbroder att gazza med, fler anledningar behöver jag väl inte i förhandlingarna med min fru.
 

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Ort
Skåne
Hoj
Hojlös :(
Tänkte säga håller SXV att toura till kristianstad :va:rolleyes: Men absolut, inte helt sällan jag är där, finns ju både biltema, min syrra och uppenbarligen en hojbroder att gazza med, fler anledningar behöver jag väl inte i förhandlingarna med min fru.

Jag ska ut imorgon och köra runt 14-15 tiden när det är som varmast hör av dig om du vill med, blir mest lite busande i stadskärnan:rolleyes:
 

Lajo

Same same but different..
Gick med
26 Aug 2010
Ort
Långt ifrån allt.
Hoj
-00 Suzuki TL1000S
3+ och en tio meter lång sträcka med is från garaget ut till vägen. Vinterjävel!:huvet
Vågar fan inte än, men olje och filterbyte klart, nya blinkersar monterade och batteriet fulladdat så det är nära nu.
 

kuckel

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2010
Ort
Västervik
Hoj
Kawasaki Verys 2015
Ännu en tur idag runt Västervik, mötte EN hoj. Frågan är, vågar man sig på en tur till Vetlanda på Onsdag ... eller blir det snö igen ...

Kan dessa muffar från Biltema vara nått?
 
Last edited:
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top