Snart vår!!!

hubbz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2012
Ort
Märsta
Hoj
2008 Kawasaki ZX-10r; 1997 Kawasaki ZX-9r Ninja
I morse blev det ju isracing på E4an på väg till jobbet :crash
Någon som vet hur vägarna mot Vaxholm ser ut? Funderar på en eftermiddagstur dit
 

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
Kollar yr.no dom brukar ju stämma något bättre än smhi kollar man 2 v framåt så visar dom ju att det e minus nätter o 3-4 plus på dagarna. Får verkligen hoppas vädret vänder snart. Förra året i mars va det 8-12 plus hos oss:(
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Kollar yr.no dom brukar ju stämma något bättre än smhi kollar man 2 v framåt så visar dom ju att det e minus nätter o 3-4 plus på dagarna. Får verkligen hoppas vädret vänder snart. Förra året i mars va det 8-12 plus hos oss:(

Fast för mig har yr nästan alltid fel på temperaturen. KAn iofs berott på att jag bodde på sydkusten förut och yrs väderleksmodeller funkar bättre en bit norrut. XD
 

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
7+ grader så det blev en 10 mils tur nu på eftermiddagen, Kallt om händerna men det fick gå!! Regndäck fick duga då jag inte orkade kränga däck!! Ett par rejäla enhjulskörningar.

Fan vad man bor bra helt plötsligt!
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Blev en liten runda för att testa att allt funka. +4 och lite kyligt om fingrarna men fasen va go känsla =)
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag hade tänkt köra idag, men vaknade upp med feber så det blev inget med den saken. Torrt och fint i hela Sthlm nu, men LÖJLIGT mycket grus.

Det måste vara rekord, eller är det alltid sär mycket grus ute? Varenda plan yta (även utanför gata) är ju som en sandlåda. Segels torg exkluderat.
 

Macko96

Ny medlem
Gick med
4 Nov 2011
Ort
Linköping
Hoj
Husqvarna Te 250 -10, KTM 660 SMC -04
Det finns hopp även här i A-ås! Lyckades se en gul S1000RR idag!
Kanske dax snart att laga min 125a då bara!
Det är att den nya diodbaklampan vill inte lysa normalt men då man bromsar så lyser den... Och med en test-skruvmejsel så lyser den på den röda kabeln... Lite segt :/
 

and

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
2017, Yamaha MT-09
Väldigt jävla nöjd.. Första turen avklarad och det var behagligt att köra. Några mil (3-4) räckte för att lugna ner mig.
turen.jpg
 

Eidolon

Medlem
Gick med
26 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
990 SMT / 690 RFR
Då var premiärturen avklarad. 12 mil i strålande sol. Faktiskt inte alltför kallt, men det kanske var glädjen över att vara tillbaka i sadeln som höll mig varm... :banana :rock

WP_20130328_002.jpg
 

atilla

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2012
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki GSX 550e
För att citera en vis person på Aftonbladets kommentarsfält. "SMHI kan inte förutspå vädret om det så ens hade trillat på dem." :banana

Det märkliga är att när de förutspår bra väder har de alltid fel! Men när de förutspår dåligt väder har de alltid rätt! :confused:
 

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Ort
Nacka
Hoj
BMW S1000RR -15
Min premiärtur gick av stapeln i söndags. Blev ca 2.5 km till macken t/r ;) Sen bokade jag service tills 18 april. Så nu får fan våren komma.
 

DSL-FZR

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Dec 2008
Ort
Lidköping
Hoj
Yamaha R1, Triumph Daytona 675
Igår fixade jag ägarbyte (från pappa) och försäkring, så det fick bli en liten tur för att fira :yoparty

DSC_0034.jpg
 
Last edited:

waldorf

Singel och sökande
Gick med
2 Jun 2012
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Honda CB500 1998
Imorgon komme det premiäras på hojen jag köpte i höst och inte kunde köra för att snön kom!
Tror jultomten eller någon jävlas med mig :mad:
 

Bandit-1200

Full rulle
Gick med
4 Jan 2010
Ort
Västerås
Hoj
Bandit 1200
IMG058.jpg
Kunde inte hålla mig längre. En av hojarna fortfarande på vinterförvaring, och lär väl så bli ett tag till. Den andra har jag hemma, och nu blev abstinensen för svår. Blev en 5-milatur, myggfritt!!:hihi
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top