Skadlig programvara har upptäckts!

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
När du stängde av annonserna försvann fenomenet för mig.

Men hände det alltså vid varje besök?

Det känns lite osannolikt att detta vore egmonts egna annonser. De kommer felsöka detta. Hoppas på svar snart.

Jag har även rapporterat detta till den anno söt som serverar filen som laddas ner. Det är ett nätverk för porrannonser.
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Men hände det alltså vid varje besök?

Det känns lite osannolikt att detta vore egmonts egna annonser. De kommer felsöka detta. Hoppas på svar snart.

Jag har även rapporterat detta till den anno söt som serverar filen som laddas ner. Det är ett nätverk för porrannonser.

Det händer ej vid varje besök åt mig har det hänt typ en gång på 5 dagar som jag har varit in på sporthoj och tryckt på någon annons länk. Och då har jag varit in i flera trådar varje dag, är osäker om det va på en sälj annons den kom upp eller en forum länk eller en reklam annons.
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Jävlars vad fort det går nu när annonserna är avstängda...:tummenupp:tummenupp:tummenupp:)
 

Mr Speed

Sir Väs
Gick med
1 Jan 2013
Ort
Där dag och tid tar slut.
Hoj
zx -10r
Tackar Swedie.
Sidan är mycket snabbare och
datorn gnäller inte och det virus jag hade är nu borta. :rofl Ominstallation av datorn.

Varför så mycket annonser?
Någon får lite extra pengar i fickan och vill mer än gärna få igång dem igen.:fakta
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Så vid klick uppstår det? Inte vid bara vanligt surfande mellan sidor?

Det uppstår lite hur som, när man vill in på en annan sida på en tråd, när man klickar på en tråd osv... När en ny sida borde laddas helt enkelt, då dyker skiten upp istället.
 

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Ort
L-A
Hoj
Ducce M1200
Swedie, vad har du nu gjort? Blir helt förvirrad. SH fungerar ju som på den gamla goda tiden? Laddas upp snabbt som f-n. :yoparty
Hade iofs inte några "spam" probs då jag kör Mac. Men ändock. Fasiken vad snabbt det laddar upp nu. Som att köra SportHoj:banana. Du é kung!
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Håller på att debugga just nu. Kan ni säga om det fortfarande uppstår. Jag tar bort script i olika steg just nu. För det verkar inte varit de normala adtech-annonserna om det fortfarande uppstår för vissa av er även fast annonserna till höger är borta.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Tycks vara nåt som går just nu...
Har ett likande problem med Aftonblaskan....
Hamnar på en helt annan sida och sen en till. URL:en på min dator tycks ha kidnappats av nånting???
Har prövat minst 5-6 st scannande antivirus..
Är ingen mjukvaruexpert dock..

Skojar ni ang den där url:en?

Detta kanske är ett malmware som snarare infekterat datorer än att det vore annonserna på SH....
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Har inte märkt några problem varken före eller efter annonserna stängdes (förutom hastighetsökningen då) :)
Kör win XP, vista och 7 med Firefox på datorerna och android på surfplatta, har inte adblock..

Om det kan vara till någon hjälp :tummenupp
 

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
Skojar ni ang den där url:en?

Detta kanske är ett malmware som snarare infekterat datorer än att det vore annonserna på SH....

När jag märkte problem på SH slog jag på adblock i IE, då försvann det, nu har jag stängt av det igen och inga konstigheter för tillfället, dock har SH aldrig gått snabbare än nu.
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top