RSV4 -Tråden

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Stämmer säkert, jag har inte detaljkoll men inbillade mig att APRC kom på RSV4 året före Tuono släpptes 2011. Sen såldes ju som du skriver hojarna både med och utan i ett par år.

Skickat från min G8441 via Tapatalk
 

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Svenska Rivieran
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
stämmer fint, APRC kom 2011 på Factory SE som kännetecknas med en italiensk flagga på "bellyn"

här kommer uppdateringarna

2011 Aprilia RSV4 Factory APRC SE Features

All new features of the Factory Special Edition

The new features introduced in the Aprilia RSV4 Factory APRC SE in detail:

APRC Aprilia Performance Ride Control, the electronic management package including:

– ATC: Aprilia Traction Control automatically adjusts to different types of tyres, with 8 settings conveniently selectable while racing from a joystick on the left handlebar without turning down the throttle;

– AWC: Aprilia Wheelie Control with three settings;

– ALC: Aprilia Launch Control, for use on the track only, with 3 settings;

– AQS: Aprilia Quick Shift, for ultra-fast shifting without closing the throttle or using the clutch.

Dual display mode for instrument panel display: ROAD and RACE;

New exhaust is lighter and offers improved performance;

Optimised gear ratios for the utmost track performance;

Improved engine lubrication;

New, exclusive 200/55 dual blend rear tyre.2011-Aprilia-RSV4FactoryAPRCSEa-small.jpg
 

Majliss

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2012
Ort
Eskilstuna
Hoj
Triumph Daytona 675 -06 & Aprilia RSV4 Factory -09 & Honda CRF150R
Hej!

Har inte läst igenom tråden på länge så med risk att ställa en fråga som ev tagits upp tidigare =P
Har någon lyckats få till raceväxlat på rsv4 2017/2018 som fungerar bra ihop med original QS?
 
Last edited:

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Hej!

Har inte läst igenom tråden på länge så med risk att ställa en fråga som ev tagits upp tidigare =P
Har någon lyckats få till raceväxlat på rsv4 2017/2018 som fungerar bra ihop med original QS?

Jajjemän!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250

Nu har jag tuono, men det är bara att köpa nya fotpinnar (rearsets) för raceväxlat.
Finns även en separat växelpet på AF1 som passar till original fotpinnar.
Tror den kostar 7-800kr
Jag har Flyhammer rearsets, bra pris runt 3000 och har funkat i 3 säsonger.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Där var den jag tänkte på!

Att tänka på med flyhammer om du inte vill modda för mycket är att du måste ha pinnarna längst fram annars räcker inte bromsslangen till abs:en till.
Går ju såklart att byta om man vill.
Mina sitter längst fram högst upp.
Då på en Tuono Factory -17.
Tror inte det är skillnad på RSV4


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

PerWe

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Sollentuna
Hoj
Hojlös, vad ska man ha nu? om man ska ha ngt igen?
Nä nu går det inte längre, efter 2 års uppehåll ere dags att skaffa en banräser igen till nästa säsong & valet kommer att falla på en RSV4:a 2015 eller nyare.

Har börjat leta lite & undrar lite vad som skiljer mellan RR & RF modellerna förutom att RF från början är utrustad med Öhlins samt aningen annorlunda dekaltrimmad.
 

Överhertiginnan

2Fast4You
Gick med
10 Mar 2015
Ort
-
Hoj
RSV4 RR 2018 1290 Superduke R 2014, Sporrebobber
15 och jag tror även 16 fanns det tre versioner av RSV4; RF, RR och RR med Racepack. Racepack innebar Öhlinare fram och bak samt smidda fälgar. Den vanliga RR har vare sig smidda fälgar eller öhlinare. Till 16 fick RF en ny bakdämpare.

From 17 är det två modeller RF och RR och jag tror inte att det är ngn skillnad förutom Öhlinare, smidda fälgar och lack. Däremot är båda modellerna rejält uppdaterade jämfört med 15 och 16; bl a dubbelverkande quickshifter, kurv-ABS, ny elektronik och instrumentering. (Den anpassades till EURO 4 from 2017.) Och till nästa år är det många som tror att en EURO 5 anpassning kommer med en mkt kraftigt uppdaterad hoj https://auto.ndtv.com/news/2019-aprilia-rsv4-to-be-more-powerful-1880074 och då blir det säkert bättre priser på tidigare årsmodeller :)



Nä nu går det inte längre, efter 2 års uppehåll ere dags att skaffa en banräser igen till nästa säsong & valet kommer att falla på en RSV4:a 2015 eller nyare.

Har börjat leta lite & undrar lite vad som skiljer mellan RR & RF modellerna förutom att RF från början är utrustad med Öhlins samt aningen annorlunda dekaltrimmad.
 

PerWe

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Sollentuna
Hoj
Hojlös, vad ska man ha nu? om man ska ha ngt igen?
Tack
Då låter det som att jag siktar på en RR, mest kul för pengen.
Jag hade ju kul i flera på på en ganska orginal Fireblade -08
Skulle man känna att fjädringen begränsar :rolleyes: körningen så är det ju bara att uppdatera.


15 och jag tror även 16 fanns det tre versioner av RSV4; RF, RR och RR med Racepack. Racepack innebar Öhlinare fram och bak samt smidda fälgar. Den vanliga RR har vare sig smidda fälgar eller öhlinare. Till 16 fick RF en ny bakdämpare.

From 17 är det två modeller RF och RR och jag tror inte att det är ngn skillnad förutom Öhlinare, smidda fälgar och lack. Däremot är båda modellerna rejält uppdaterade jämfört med 15 och 16; bl a dubbelverkande quickshifter, kurv-ABS, ny elektronik och instrumentering. (Den anpassades till EURO 4 from 2017.) Och till nästa år är det många som tror att en EURO 5 anpassning kommer med en mkt kraftigt uppdaterad hoj https://auto.ndtv.com/news/2019-aprilia-rsv4-to-be-more-powerful-1880074 och då blir det säkert bättre priser på tidigare årsmodeller :)
 

Överhertiginnan

2Fast4You
Gick med
10 Mar 2015
Ort
-
Hoj
RSV4 RR 2018 1290 Superduke R 2014, Sporrebobber
Då kan jag tipsa om en mkt prisvärd 17 som är nedsatt beroende på en pytteliten kosmetisk defekt, se länk. Jag vet att Bikeport haft en spekulant på hojen och att de diskuterat att släppa den för priset som står i annonsen och att det då skulle ingå ett Akra-slipon + racemapp, en kanondeal måste jag säga! Men eftersom annonsen ligger kvar så kanske det inte blev ngn affär??

https://www.blocket.se/vasternorrland/Aprilia_RSV4_RR_APRC_ABS___PRISSANKT___80346942.htm?ca=5&w=3

Tack
Då låter det som att jag siktar på en RR, mest kul för pengen.
Jag hade ju kul i flera på på en ganska orginal Fireblade -08
Skulle man känna att fjädringen begränsar :rolleyes: körningen så är det ju bara att uppdatera.
 

PerWe

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Sollentuna
Hoj
Hojlös, vad ska man ha nu? om man ska ha ngt igen?
Tack för tipset,

Det priset inkl akra skulle jag normalt sett kunna köpa direkt, men måste hålla mig lite cool.
Är mitt uppe i bostadsbyte, köpt nytt men ej ännu sålt det gamla :gnissla , så jag vill först se hur det faller ut.

Då kan jag tipsa om en mkt prisvärd 17 som är nedsatt beroende på en pytteliten kosmetisk defekt, se länk. Jag vet att Bikeport haft en spekulant på hojen och att de diskuterat att släppa den för priset som står i annonsen och att det då skulle ingå ett Akra-slipon + racemapp, en kanondeal måste jag säga! Men eftersom annonsen ligger kvar så kanske det inte blev ngn affär??

https://www.blocket.se/vasternorrland/Aprilia_RSV4_RR_APRC_ABS___PRISSANKT___80346942.htm?ca=5&w=3
 

PerWe

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Sollentuna
Hoj
Hojlös, vad ska man ha nu? om man ska ha ngt igen?
Eftersom det egentligen bara är en banhoj jag skall skaffa igen så kan det ju faktiskt vara även en lite äldre RSV4.

Hur är RSV4:an mellan -10 & -14? finns det några speciella styrkor eller svagheter?
För visst lockar det endel att kanske köpa en hyfsat lågmilad 2010 - 2012 där mkt racepryler redan sitter & till en klart mycket mindre peng än en 2017-18 RR

Allt kan köras sönder men är modellen generellt sett problemfri?
Jag harvade runt några år på min Fireblade -08 & den var tycker jag generellt sett problemfri.

Kommer jag vara fortsatt glad om jag köper en RSV4 som är några år, Vad tror ni/någon som vet?

Edit lite senare: Har nu pluggat på lite om modellerna & visst kan man nog hitta en rolig maskin men det blir nog en -15 eller nyare, förmodligen en -17 RR

Edit ännu senare: Det blev ingen RSV4, istället blev det ett spontanköp av en BMW S1000RR HP4 -13, Ris el Ros i jämförelse vet jag inte men hoppas det blir kul iaf.
 
Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Håller på och rycker i fingrarna för att slå till på en V4. (2010).
Men egentligen det enda som stoppar mig nu är att sambon vill åka med ibland, korta turer förvisso, men frågan är hur det går vägen på en sådan pjäs. Är det någon av er som har erfarenheter? :va
 

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Min fru är inte imponerad! (Skönt, så man får lite egentid!)
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Lite googling ser det inte såå farligt ut.
Men förnuftet togs till fånga, och denna gången blir det nog något äldre, tråkigare, och mer japanskt är jag rädd, men plånboken är lycklig åtminstone.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top