RSV4 -Tråden

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Svenska Rivieran
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
Ska snart beställa en bazzaz Z-fi tc då jag inte har aprc och sen blir det nog ett leovince slipon och även ett par gilles rearsets :yoparty

Tyvärr finns inte den " snygga" leovince pipan längre (ersatt med en ful en fan).

Jag kan varmt rekommenderas SC projekt. Riktigt gött ljud dock tveksam om den går att köra bana med, ska prova sätta i db-killern idag.
 

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Svenska Rivieran
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
helt otroligt .. för den gamla är riktigt snygg, hållaren är snygg och bandet runt var snyggt, finns att köpa för de som ska ha helsystem dock!
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
helt otroligt .. för den gamla är riktigt snygg, hållaren är snygg och bandet runt var snyggt, finns att köpa för de som ska ha helsystem dock!

Hade helst köpt akra men det är helt enkelt för dyrt och yoshimura som är min normala favorit gör inte ens system till denna!
Är lite märkesfixerad och efter de ovan nämnda så är det leovince och Arrow som är i rangordning men om leovince inte är den snyggaste så är Arrow ännu värre. Det finns iof en tillverkare till och det är Arata och dom kommer bara efter akra men så kostar det fläsk också...
 

Hudik

Guest
Hade helst köpt akra men det är helt enkelt för dyrt och yoshimura som är min normala favorit gör inte ens system till denna!
Är lite märkesfixerad och efter de ovan nämnda så är det leovince och Arrow som är i rangordning men om leovince inte är den snyggaste så är Arrow ännu värre. Det finns iof en tillverkare till och det är Arata och dom kommer bara efter akra men så kostar det fläsk också...

Kolla då hellre på Mivv eller Scorpion, dom är snygga och bra pris..

Tycker jag iallafall :)

Tillex.
http://www.ebay.co.uk/itm/APRILIA-R...03?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item3f21ad43f7

http://www.ebay.co.uk/itm/APRILIA-R...57?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item2c6c484725
 

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Svenska Rivieran
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
Kan meddela att db killern på SC-Project gör verkligen sitt jobb.. precis provat och vart tystare än org.
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Som Levince Ägare så måste jag försvara den lite ...Jag håller med om att på bild så gör sig den "Nya" Leo Factory inge vidare men irl så ser det bra ut och är lite kortare än akra som i min smak är för lång .

+ med Db-killer i så har jag alltid klarat ljudkraven på bana hittils ca 8 bandagar .

Jo .gillar man inte hållaren så finns en snyggare rätt billigt hos R&G .
 

Bifogat

  • lv8438  Leo.jpg
    lv8438 Leo.jpg
    106.2 KB · Visningar: 212

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Svenska Rivieran
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
till Något helt annat, hur har ni det med bränsle förbrukningen?
Var ute i går och gjorde av med 13.2 lite på 12 mil :3freak, vad jag lagt märke till är att nu när det fortfarande är kallt i luften så har jag en motor temp på 76 grader vilket jag kan tycka är lågt.

har läst lite på AF1 forumet och det verkar som om kalla klimat lider mer av hög bränsleförbrukning än varma.
 

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Svenska Rivieran
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
Har läst en del både på AF1 och på lafamiglia och många hänvisar till olika mappar och dyligt men har inte hittat någonstans där det står vad mapen gör eller om det blivit någon förbättring. och när jag har frågat Markussens i halmstad har han svarat att de senare mapparna inte har hjälpt . Ska till honom om 2 veckpr för service så får kolla med han igen.

Edit: finns visst en ny för i år.. kunde jag se på familjen
 
Last edited:

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Har läst en del både på AF1 och på lafamiglia och många hänvisar till olika mappar och dyligt men har inte hittat någonstans där det står vad mapen gör eller om det blivit någon förbättring. och när jag har frågat Markussens i halmstad har han svarat att de senare mapparna inte har hjälpt . Ska till honom om 2 veckpr för service så får kolla med han igen.

Edit: finns visst en ny för i år.. kunde jag se på familjen
Det besöket vill jag gärna höra mer om, var där med min i November och då dissade han "den nya" mappen. (Jag orkar inte hänga med i sånt tugg, så har ingen aning om vilken version)
Kan stå ut med lite lägre bränsleförbrukning, men får absolut inte göra avkall på körglädjen, eller möjligheten att ge lite gas vid nerväxling, med underbara "avgaspuffar" som resultat:)
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Nya std mappen 2013 har en förbättrad Tc och förbättrad kall/varmstart bla ..

Jag fick nya race mappen i veckan och den verkar nice och har samma förbättringar som std mapp om jag nu förstått allt rätt :)

Motorvägen i ekonomifart 0.56 .

Här kan ni lyssna på hur en race mappad Tv4r med Leovince Factory låter utan db-killer :banana

https://www.youtube.com/watch?v=C244s4WlLd8 Höj volymen :tummenupp
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Jag tar mig ca 12mil innan det är dags för tankning :3freak

Hoppas på bättre förbrukning efter mappning och dylikt.

Hur har ni det med känslan i gasen? Jag har funnit det för att inte säga omöjligt men väldigt svårt att få till vettiga wheelies! Hade lite samma problem med gixxern innan mappning men inte alls i samma grad som denna.
Nu vet jag att det kan bero på att han bakom styret inte är skitbra på att hjula men tänkte kolla iaf...
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Jag tar mig ca 12mil innan det är dags för tankning :3freak

Hoppas på bättre förbrukning efter mappning och dylikt.

Hur har ni det med känslan i gasen? Jag har funnit det för att inte säga omöjligt men väldigt svårt att få till vettiga wheelies! Hade lite samma problem med gixxern innan mappning men inte alls i samma grad som denna.
Nu vet jag att det kan bero på att han bakom styret inte är skitbra på att hjula men tänkte kolla iaf...

16 mil igår med blandad körning .. dock en del transportstäckor från Skokloster ..

Skulle inte säga att det är skit bakom styret ..Jag har svårt att åka på balans punkten med Tv4 iofs ingen stjärna på att wheela men denna är svår .

Det känns som att när man börjar närma sig punkten så är det väldigt nära till att woohaaa för högt känslan kommer ...

Ska justera bort slacket i gasenrullen ialf . Och inte ta omtag på rullen = Livsfarligt :näsblod
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
16 mil igår med blandad körning .. dock en del transportstäckor från Skokloster ..

Skulle inte säga att det är skit bakom styret ..Jag har svårt att åka på balans punkten med Tv4 iofs ingen stjärna på att wheela men denna är svår .

Det känns som att när man börjar närma sig punkten så är det väldigt nära till att woohaaa för högt känslan kommer ...

Ska justera bort slacket i gasenrullen ialf . Och inte ta omtag på rullen = Livsfarligt :näsblod

Precis det som jag upplever dvs upp går utmärkt men att "ligga" kvar och pumpa med gasen är lite otäckt då den rycker till och går upp för mkt!
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top