RSV4 -Tråden

togge62

Medlem
Gick med
9 Jan 2012
Ort
Kungsör
Hoj
KTM 1290 SuperDuke r 2020
Hej.Har startat och finns inga ljus tyvärr...och vet hur man går in och kollar fel koder...finns inga allt...som det känns nu så är det bara slänga in den i släp kärran och köra den till verkstad...Tycker felet är skumt...Tack för alla svar.. mvh Togge
 

togge62

Medlem
Gick med
9 Jan 2012
Ort
Kungsör
Hoj
KTM 1290 SuperDuke r 2020
Problem löst och jag är en nöt...Hade bara tvinnat ihop kablar för att se allt va rätt kopplat..och halvljuset tänds efter ca 3-4sek..Inte direkt som jag trodde..jag starta bara snabbt och stängde av...Nu är kablar lödda och halvljusen funkar och inga fel koder...Så man kan säga...Gör om gör rätt va det rätta för detta :)
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Problem löst och jag är en nöt...Hade bara tvinnat ihop kablar för att se allt va rätt kopplat..och halvljuset tänds efter ca 3-4sek..Inte direkt som jag trodde..jag starta bara snabbt och stängde av...Nu är kablar lödda och halvljusen funkar och inga fel koder...Så man kan säga...Gör om gör rätt va det rätta för detta :)
Haha härligt :)
 

Överhertiginnan

2Fast4You
Gick med
10 Mar 2015
Ort
-
Hoj
RSV4 RR 2018 1290 Superduke R 2014, Sporrebobber
Lägger in en bild på min egen hoj. Numera har den även rökfärgad ruta samt hugger och kedjeskydd i kolfiber. Och som alltid ett UNDERBART LJUUUUD :kär

Evas RSV4.jpg

Ni övriga som befolkar den här tråden får också gärna lägga upp lite bilder för inspiration :)
 
Last edited:

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Behöver väl inte så mycket mer inspiration är så där...
Race pack?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Våt dröm...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Lägger in en bild på min egen hoj. Numera har den även rökfärgad ruta samt hugger och kedjeskydd i kolfiber. Och som alltid ett UNDERBART LJUUUUD :kär

View attachment 436220

Ni övriga som befolkar den här tråden får också gärna lägga upp lite bilder för inspiration :)
Ruggigt vacker!
När försäkringen sjuker lite till så kan jag nog inte hålla mig från en!

Sålänge får man nöja sig med second best thing 1100 factoryn :)

Får man se dig och hojen i maj på klubbens körning? :)
 

Överhertiginnan

2Fast4You
Gick med
10 Mar 2015
Ort
-
Hoj
RSV4 RR 2018 1290 Superduke R 2014, Sporrebobber
Ruggigt vacker!
När försäkringen sjuker lite till så kan jag nog inte hålla mig från en!

Sålänge får man nöja sig med second best thing 1100 factoryn :)

Får man se dig och hojen i maj på klubbens körning? :)

Tackar! Ja, sporthojar har en sexighet som är svårmatchad. Jag kommer ursprungligen från customvärlden och det enda som jag anser kan matcha en sportis är en snyggt byggd långgaffel (stelhäck) med pannamotor. Blir jag avrättad nu? :crash

Försäkringen är ett orosmoment även för mig som är 48 år och bor på landet. I dagsläget betalar jag ca 14000 hel/hel. Snart är det dags att förnya och jag håller tummarna för att TryggHansa inte hittar på några dumheter. Jag hörde talas om att en kille som betalade 26000 fått en höjning med 250% !! Vet inte vilket bolag han hade, men man tycker att det borde vara olagligt att behandla sina kunder på det viset!

Har inte planerat ngn majkörning, men lovar att höra av mig om det blir ngn ändring :)
 

Överhertiginnan

2Fast4You
Gick med
10 Mar 2015
Ort
-
Hoj
RSV4 RR 2018 1290 Superduke R 2014, Sporrebobber
Har hittat nedanstående bild på Internet och undrar nu om någon har koll på var man kan beställa dekalen som sitter på ramen.

Dekal till ram.jpg
 

togge62

Medlem
Gick med
9 Jan 2012
Ort
Kungsör
Hoj
KTM 1290 SuperDuke r 2020
Prova min Rsv4 i dag..Gick ej prova den i höstas när jag köpte den (halt)...Nu körde jag bara någon km för att känna lite på den fram och tillbaka till garaget.
Kopplingen slirar :( När jag ger på fullt...och märkte svårt att få i fri läge med motorn i gång.Är det vanlig att en koppling är slut när den rullat 1100mil ? ..svårt byta ? special vertyg ? Bara byta lameller eller stål skivorna med ? Dyrt ?
Det börja ju inte bra den här säsongen
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Prova min Rsv4 i dag..Gick ej prova den i höstas när jag köpte den (halt)...Nu körde jag bara någon km för att känna lite på den fram och tillbaka till garaget.
Kopplingen slirar :( När jag ger på fullt...och märkte svårt att få i fri läge med motorn i gång.Är det vanlig att en koppling är slut när den rullat 1100mil ? ..svårt byta ? special vertyg ? Bara byta lameller eller stål skivorna med ? Dyrt ?
Det börja ju inte bra den här säsongen
Vad är det för årsmodell? Neutralproblemet var värre på tidiga årsmodeller. Fanns en uppdatering verkstäderna skulle göra.

Jag tycker själv att netralen är lite smålurig på de nyare också. Man lär sig. Man får vara väldigt lätt på foten. Annat knep är att lägga i neutral medans du rullar mot ett stopp. 2an till neutral är enklast.

Ang slirande koppling. Är vajern rätt justerad? Enklast är att kolla vid handtaget först. Justera så att du får lite spel innan den tar. Ska räcka med 1-2 mm. Har du för mycket spel blir det ännu svårare att få i neutral och växlingarna blir hårdare.
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top