RSV4 -Tråden

Majliss

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2012
Ort
Eskilstuna
Hoj
Triumph Daytona 675 -06 & Aprilia RSV4 Factory -09 & Honda CRF150R
Ok!
Köras ut? Hur? Inte genom att låta motorn gå? Har inte lyckats lokalisera dem än men jag ska kolla.
Lägga ventilerna?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Lägga igen. Blockera. Finns färdiga block-plates att sätta dit. De har med avgasrening att göra. Jämför med pulse-Air på bilar. Låta den gå på tomgång så lär det ta tid om de är fulla.
 

Majliss

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2012
Ort
Eskilstuna
Hoj
Triumph Daytona 675 -06 & Aprilia RSV4 Factory -09 & Honda CRF150R
Aha! Jag fattar
Jag ska lokalisera dem och se om jag kommer åt slangarna.
Det kommer ut i rök men också olja, hela bakdäcket blev blästrat


Skickat från min iPhone med Tapatalkhttps://vimeo.com/177811722
 

Majliss

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2012
Ort
Eskilstuna
Hoj
Triumph Daytona 675 -06 & Aprilia RSV4 Factory -09 & Honda CRF150R
har fått bort slangen från den bakre och där är det olja. Den främre är knepigare att komma åt, men den är till och med kladdig på utsidan så där ligger det nog en del. Kan det vara skadligt att försöka köra bort det? Om jag ska rengöra måste jag nästan plocka bort kylarn.
 

Majliss

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2012
Ort
Eskilstuna
Hoj
Triumph Daytona 675 -06 & Aprilia RSV4 Factory -09 & Honda CRF150R
jag starta igen och varva rätt ordenligt, tillslut avtog det med både oförbränd olja och rök!=)
Ska skruva ihop den och testköra.
En annan fråga =P..! Nu när jag kopplat bort SFM och låter PCV sitta kvar, kommer de övre spridarna styras normalt då eller blir det knas? Lambdasonden är ju bortkopplad iom PCV, påverkar det de övre? Det borde jag kanske kunna känna..=)
 
Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Med den urkopplad så är det originalets kontakter som sitter på övre spridarna och inget inkopplat där emellan? Isf styrs de av original Ecu precis som vid en original hoj.
 

Majliss

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2012
Ort
Eskilstuna
Hoj
Triumph Daytona 675 -06 & Aprilia RSV4 Factory -09 & Honda CRF150R
Nu sitter originalkontakterna rätt på. Och hojen verkar funka ok! Så tusen tack för din hjälp! Tänker till och med ta med den till kinnekulle i morgon
Service står det fortfarande i instrumentet, men jag tror att det dök upp i samband med att ena vajern till avgasspjället gick av... Låter det rimligt?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Ja det eller att du nu kopplat i och ur saker om vartannat. Försök ta fram felkoder och nolla igen å hoppas på att det är fina fisken.
 

Majliss

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2012
Ort
Eskilstuna
Hoj
Triumph Daytona 675 -06 & Aprilia RSV4 Factory -09 & Honda CRF150R
Service texten har stått rätt länge faktiskt. Men det är konstigt att de enda felkoderna är om bakljuset, pga jag plockat bort den säkringen, och lambdasonden, som är bortkopplad iom PCVn. Ska ta in den på verkstan efter kinnekulle så får de se om de hittar nå annat smått och gott =)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Majliss

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2012
Ort
Eskilstuna
Hoj
Triumph Daytona 675 -06 & Aprilia RSV4 Factory -09 & Honda CRF150R
Vid vilken temp är det fläkten ska dra igång?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Majliss

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2012
Ort
Eskilstuna
Hoj
Triumph Daytona 675 -06 & Aprilia RSV4 Factory -09 & Honda CRF150R
Jag hitta


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Krigge

Taliban och kapitalist
Gick med
6 Mar 2003
Ort
STENUNGSUND
Hoj
Gixxer 1000
Om nån vill ha ett Austin Racing i kolfiber så har jag ett till salu. Ska passa alla modeller utom RF/RR. Bra pris till medlemmar utlovas :)
 

togge62

Medlem
Gick med
9 Jan 2012
Ort
Kungsör
Hoj
KTM 1290 SuperDuke r 2020
provar här även om tråden ej är aktiv...

Monterat en Tail tidy..Mini blinkers osv..koppla ihop allt funka kanon..Sen koppla till ljuset till nummerplåten...råka kortsluta så en säkring gick..Bytte säkring och allt funka igen.Men sen så märkte jag ena blinkers blinka inte som den ska..den andra blinka som den skulle..sen funkar inte halvljus eller heljus..Parkering funkar...Sen såg jag att jag fått h SERVICE Text och Gul Varnings Triangel i Panelen.Va inne och kolla ev fel koder..det finns inga..
Min fråga är har jag ev blåst något relä ? Har ingen koll på hur man mäter för att se om det är trasigt osv..
Tacksam för svar...

Mvh Togge
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
provar här även om tråden ej är aktiv...

Monterat en Tail tidy..Mini blinkers osv..koppla ihop allt funka kanon..Sen koppla till ljuset till nummerplåten...råka kortsluta så en säkring gick..Bytte säkring och allt funka igen.Men sen så märkte jag ena blinkers blinka inte som den ska..den andra blinka som den skulle..sen funkar inte halvljus eller heljus..Parkering funkar...Sen såg jag att jag fått h SERVICE Text och Gul Varnings Triangel i Panelen.Va inne och kolla ev fel koder..det finns inga..
Min fråga är har jag ev blåst något relä ? Har ingen koll på hur man mäter för att se om det är trasigt osv..
Tacksam för svar...

Mvh Togge

Det var exakt samma på min tuono v4 med andra blinkers. Höger blinkade för fort. Och man får varning för det i dashen. Koppla in motstånd så löser du det. :)

Servicemedellandet vet jag dock inte varför du fått. Kanske försvinner om du kör igenom startcykeln några gånger? Går att kolla vissa felkoder i dashen också. Annars går man läsa ut dom med guzzidiag.
 
Last edited:

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Har du startat hojen och kollat hel- halvljus? Har för mig att den inte tänder lyset bara på nyckeln... Blinkhastigheten har med mini att göra, motstånd krävs. Även därför du har service i displayen.

Skickat från min SM-A310F via Tapatalk
 

togge62

Medlem
Gick med
9 Jan 2012
Ort
Kungsör
Hoj
KTM 1290 SuperDuke r 2020
Tack för svar Nu funkar blinkers på båda sidorna när jag va nere i dag i Garaget,Skumt det laga sig själv ? Har inga motstånd monterat borde jag ha det ändå fast dom blinkar normalt nu ?Starta hojen men inget hel o halv ljus...Bytta alla säkringarna igen...Men ingen skillnad...Va i kontakt med Mc verkstan i Eskilstuna...samt Bikeport...båda svara säkrings fel...alla är ju hela..skumt fel...
Men Service finns fortfarande kvar i Displayen,,


Mvh Togge
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Tack för svar Nu funkar blinkers på båda sidorna när jag va nere i dag i Garaget,Skumt det laga sig själv ? Har inga motstånd monterat borde jag ha det ändå fast dom blinkar normalt nu ?Starta hojen men inget hel o halv ljus...Bytta alla säkringarna igen...Men ingen skillnad...Va i kontakt med Mc verkstan i Eskilstuna...samt Bikeport...båda svara säkrings fel...alla är ju hela..skumt fel...
Men Service finns fortfarande kvar i Displayen,,


Mvh Togge
På tuonon betedde sig blinkersen som så att ibland funkade den normalt. Men för det mesta blinkade höger för fort.

Felmeddelandet jag fick var ju gula triangeln samt en symbol med en överkryssad blinkers. Detta försvann så fort man startade om hojen eller blinkersen blinkade normalt. Det stod aldrig service för mig.

Dashen på rsv4 och tv4 är ju samma.

https://youtu.be/ty5NddcSLMc
Där har du video på hur du läser felkoden och nollar den.

Går att googla sig fram till vad koden betyder.

Som jåke säger så går hel/halv väl endast igång om hojen är startad helt. Men det har du väl redan provat säkert :)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top