RSV4 -Tråden

Kuben

Cementarsel Mc
Gick med
10 May 2005
Ort
Långshyttan
Hoj
Aprilia RSV4R-10
Då var det klart. Upp med lite uppgifter bara sen ta sig upp och hämta hem italienskan.
Blev en svart rsv4r-10 med 598mil på mätaren. :banana
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Då var det klart. Upp med lite uppgifter bara sen ta sig upp och hämta hem italienskan.
Blev en svart rsv4r-10 med 598mil på mätaren. :banana
Grattis!
Lafamigliaaprilia.se bara att gå med där då, många kunniga. :) annars är ju tuonotråden mycket mer levande här också. Man kanske skulle slå ihop dom. Är ju mycket som är samma på hojarna.
 

Kuben

Cementarsel Mc
Gick med
10 May 2005
Ort
Långshyttan
Hoj
Aprilia RSV4R-10
Grattis!
Lafamigliaaprilia.se bara att gå med där då, många kunniga. :) annars är ju tuonotråden mycket mer levande här också. Man kanske skulle slå ihop dom. Är ju mycket som är samma på hojarna.
Har försökt registrera mig på la famiglia men får inget aktiveringsmail.
 

Whiskey

Medlem
Gick med
23 Mar 2011
Ort
Västerhaninge
Hoj
Brittisk Trepip, Österikiskt äventyrsmonster
Går i tankarna att skaffa mig en sån här italjänare... Något särskilt man ska kolla på t.ex en -10a?
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Går i tankarna att skaffa mig en sån här italjänare... Något särskilt man ska kolla på t.ex en -10a?
Är det den vita som finns till salu här och på blocket som du tänker på? Isf är det en entusiast i apriliaklubben som säljer den. Dreglat över den själv! Men tuono v4an får duga länge till :)

Annars är det med vilken hoj som helst. Kolla servicebok, allmänt skick, lyssna på maskinen och få en uppfattning om ägaren.
 

Whiskey

Medlem
Gick med
23 Mar 2011
Ort
Västerhaninge
Hoj
Brittisk Trepip, Österikiskt äventyrsmonster
Är det den vita som finns till salu här och på blocket som du tänker på? Isf är det en entusiast i apriliaklubben som säljer den. Dreglat över den själv! Men tuono v4an får duga länge till :)

Annars är det med vilken hoj som helst. Kolla servicebok, allmänt skick, lyssna på maskinen och få en uppfattning om ägaren.

Jo visst är den den! Har varit i kontakt med honom om att komma förbi i veckan.
Men om han klassas som entusiast så lär han ju haft bra hand om den kan man hoppas :tummenupp
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Jo visst är den den! Har varit i kontakt med honom om att komma förbi i veckan.
Men om han klassas som entusiast så lär han ju haft bra hand om den kan man hoppas :tummenupp
Jo, den hojen är välskött. Och ommappad så den går betydligt mjukare i registret än original som är lite oslipad. Det står några fler italienare i det garaget, han har hygglig koll...

Vad gäller modellfel på tidiga hojar har jag dåligt med info förutom taskig mapping. Jocke vet säkert mer.
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Jo visst är den den! Har varit i kontakt med honom om att komma förbi i veckan.
Men om han klassas som entusiast så lär han ju haft bra hand om den kan man hoppas :tummenupp
Det är min uppfattning det jag pratat med honom och läst om i klubbforumet.

Tur att nån kanske köper den snabbt så slipper jag gå och pinas i bytartankar
2000 mil är ju stora servicen där ventiler skall mätas och ev shimsas. De stora drakarna tar ganska bra betalt för detta. Marcussen är billigre och fått mycket bra omdömen. Jag själv körde 23 mil enkel väg och lämnade min tuono till honom där den står nu. Han rejsar själv aprilia v4. Men finns bra verkstäder uppåt i landet med. Dock inga jag lagt på minnet. Har köpt verktyg för detta nu. Så hädanefter ska jag göra shimsning själv.
 

Whiskey

Medlem
Gick med
23 Mar 2011
Ort
Västerhaninge
Hoj
Brittisk Trepip, Österikiskt äventyrsmonster
Det är min uppfattning det jag pratat med honom och läst om i klubbforumet.

Tur att nån kanske köper den snabbt så slipper jag gå och pinas i bytartankar
2000 mil är ju stora servicen där ventiler skall mätas och ev shimsas. De stora drakarna tar ganska bra betalt för detta. Marcussen är billigre och fått mycket bra omdömen. Jag själv körde 23 mil enkel väg och lämnade min tuono till honom där den står nu. Han rejsar själv aprilia v4. Men finns bra verkstäder uppåt i landet med. Dock inga jag lagt på minnet. Har köpt verktyg för detta nu. Så hädanefter ska jag göra shimsning själv.

Fan vad härligt att man kan få lite mer info. Och tack för tipset om Marcussen.
Kommer som sagt kolla på den i veckan, och om allt känns bra, så lär du inte pinas länge till :krama
 

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Tuono 11
Fan vad härligt att man kan få lite mer info. Och tack för tipset om Marcussen.
Kommer som sagt kolla på den i veckan, och om allt känns bra, så lär du inte pinas länge till :krama
Japp, marcussen får 6 av 5 toasters möjliga. Rekommenderas starkt. 2000-mila servade fz1:an precis, vilket inkluderar bla tändstiftsbyte. Allt som allt plus att han bytte drev, fixade en glappande sadel mm gick på 3200 pistolas ?
 

Whiskey

Medlem
Gick med
23 Mar 2011
Ort
Västerhaninge
Hoj
Brittisk Trepip, Österikiskt äventyrsmonster
Sådär, fick hem henne i lördags, nu står hon redo för våren :banana

IMG_4500.jpg

Är det någon som sitter på ett orginal sidostöd hemma som är villig att sälja? Fick ett med som jag misstänker inte är orginal och som dessutom inte var komplett. :va
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Sådär, fick hem henne i lördags, nu står hon redo för våren :banana

View attachment 427238

Är det någon som sitter på ett orginal sidostöd hemma som är villig att sälja? Fick ett med som jag misstänker inte är orginal och som dessutom inte var komplett. :va
Hör med jocke så han inte har nåt liggande. Annars är det två st rsv4 i delar på blocket där du säkert kan köpa stödet.

Grattis förässten! :D
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top