Sidan 23 av 23 FörstaFörsta ... 17181920212223
Resultat 441 till 457 av 457

Ämne: RSV4 -Tråden

  1. #441
    bara grusleksaker kvar sundströms avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    sunne
    Hoj
    XR 650R 690r/sm
    Inlägg
    895
    Ingen som har åsikter ?
    690r
    xr 650 -01
    gsxr 1000 -01såld
    xt 600k -93 såld
    r1 -00 skrotad av en 70+ i bil
    gsxr 750 -98 såld
    gsxr 750 -86 såld

  2. #442
    Too slow! jpe70s avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Kapellgärdet
    Hoj
    Bara TRX kvar nu, och tantens Bandit.
    Inlägg
    5 098
    Beror på vad du ska ha den till. För gata, det är bara bling. Bygg om isf.

    Burk spelar ingen roll efter kat. Det sitter lambda på, den lilla skillnaden kompenseras.

    Osäker på vad mer som skiljer om något. Möjlighet till geometriändringar?

    Skickat från min G8441 via Tapatalk
    Letar förgäves sunt förnuft i en värld som allt mer går runt på hörsägen.
    ....och bantar en rörram från 90-talet: TRX 850 banhojsbygge i bilder.

  3. #443
    Det var inte jag Pärs avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Svenska Rivieran
    Hoj
    Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
    Inlägg
    1 554

    RSV4 -Tråden

    Största skillnaden är nog styrdämparen, fälgarna samt stötdämparna.

    Styrdämparen på RR:n kan ju liknas åt en cykel pump.. Helt värdelös då du inte kan justera den och i mitt tycke alldeles för svag.

    Hjulen på Factoryn är löjligt lätta vilket har stor påverkan på gyrokrafterna när du lägger över från sida till sida.

    Och om man lägger lite tid och kunskap på att justera in fjädringen på sin hoj så märker man att öhlinarna är lättare att hitta rätt inställning på och de är också sjukt enkla att utföra service på.
    Senast redigerat av Pär den 2019-07-29 klockan 09:35.
    Filmen där Ljudet bara Försvann Spain 2010

    En tillbakablick 2010
    Var inte så Förbaskat optimistisk! ljuset i tunneln kan vara ett tåg!

  4. #444
    Medlem Decoys avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Gävle
    Hoj
    ZX10R -04
    Inlägg
    53
    Nån som vet om 2011 RSV4 såldes med APRC på den vanliga (ej factory)
    Och om man har kransen på bakbromsskivan innebär det då att det är APRC?

  5. #445
    Det var inte jag Pärs avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Svenska Rivieran
    Hoj
    Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
    Inlägg
    1 554
    Citat Ursprungligen postat av Decoy Visa inlägg
    Nån som vet om 2011 RSV4 såldes med APRC på den vanliga (ej factory)
    Och om man har kransen på bakbromsskivan innebär det då att det är APRC?
    Nej det gjorde den inte utan ändas som Factory SE

    kransen på bakhjulet är för hastighetsavläsnnig
    Filmen där Ljudet bara Försvann Spain 2010

    En tillbakablick 2010
    Var inte så Förbaskat optimistisk! ljuset i tunneln kan vara ett tåg!

  6. #446
    bara grusleksaker kvar sundströms avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    sunne
    Hoj
    XR 650R 690r/sm
    Inlägg
    895
    När är stor service med ventiler på v4:an ?kikat på en som gått strax 1000 mil och vill ju helst inte börja med en sån
    690r
    xr 650 -01
    gsxr 1000 -01såld
    xt 600k -93 såld
    r1 -00 skrotad av en 70+ i bil
    gsxr 750 -98 såld
    gsxr 750 -86 såld

  7. #447
    96% enligt läkaren FettSnoks avatar
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Där pepparn växer
    Hoj
    Tuono 1100RR Highland 950 SM
    Inlägg
    11 092
    Citat Ursprungligen postat av sundström Visa inlägg
    När är stor service med ventiler på v4:an ?kikat på en som gått strax 1000 mil och vill ju helst inte börja med en sån
    2000. Men. Jag rekommenderar ändå att det kollas vid 1000.
    Stöd samhället, kör svenskt.

  8. #448
    bara grusleksaker kvar sundströms avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    sunne
    Hoj
    XR 650R 690r/sm
    Inlägg
    895
    Hoppsan ,minskar spelet såpass fort att du tycker det bör kollas på halva tiden ?
    Hur djävliga är dom att skruva i v4:orna ? Känns betydligt bökigare än en radfyra där det är lättåtkomligt att kolla
    690r
    xr 650 -01
    gsxr 1000 -01såld
    xt 600k -93 såld
    r1 -00 skrotad av en 70+ i bil
    gsxr 750 -98 såld
    gsxr 750 -86 såld

  9. #449
    96% enligt läkaren FettSnoks avatar
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Där pepparn växer
    Hoj
    Tuono 1100RR Highland 950 SM
    Inlägg
    11 092
    Citat Ursprungligen postat av sundström Visa inlägg
    Hoppsan ,minskar spelet såpass fort att du tycker det bör kollas på halva tiden ?
    Hur djävliga är dom att skruva i v4:orna ? Känns betydligt bökigare än en radfyra där det är lättåtkomligt att kolla
    För att kolla är det inte bökigare.
    Vill mest kolla då man inte har gjort nån koll efter inkörningen. Det borde i mitt tycke vara obligatorisk koll efter 100mil, på alla hojar. Största rörelserna sker tidigt när säten sätter sig/slits in.
    Stöd samhället, kör svenskt.

  10. #450
    Jag försökte iallafall. GixxerHenkes avatar
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Bergen
    Hoj
    Ingen
    Inlägg
    88
    Hej!

    Jag överväger en 2011 APRC Factory, är det något jag bör veta om den, eller bör avstå från just en 2011? Det är väl den första APRC Factory?

    Den har Öhlins, Quickshift, traction control, Wheelie control, ABS, Launch control och har gått ca 3500 mil.

    Tacksam för alla svar

  11. #451
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Göteborg
    Hoj
    Suzuki SV650S -00 såld Triumph Sprint RS -01 såld Suzuki GSX1300R -08
    Inlägg
    7 013
    Borttaget
    Senast redigerat av Comeback den 2020-08-04 klockan 07:33.
    MotoGP 2019: 1. Marques 2.Dovi 3.Vinales
    MotoGP 2020: 1. Quartararo 2. Marc Marques 3.Vinales

  12. #452
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Göteborg
    Hoj
    Suzuki SV650S -00 såld Triumph Sprint RS -01 såld Suzuki GSX1300R -08
    Inlägg
    7 013
    Citat Ursprungligen postat av GixxerHenke Visa inlägg
    Hej!

    Jag överväger en 2011 APRC Factory, är det något jag bör veta om den, eller bör avstå från just en 2011? Det är väl den första APRC Factory?

    Den har Öhlins, Quickshift, traction control, Wheelie control, ABS, Launch control och har gått ca 3500 mil.

    Tacksam för alla svar
    Ska du serva den själv eller ska du låta en verkstad göra sånt som ventilkontroll, shimsbyte, byta toppar osv.
    I så fall vilken verkstad ska du lämna in den till ?
    Hur långt bort ligger verkstaden ?
    MotoGP 2019: 1. Marques 2.Dovi 3.Vinales
    MotoGP 2020: 1. Quartararo 2. Marc Marques 3.Vinales

  13. #453
    Medlem cpkossas avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Örebro
    Hoj
    M696, GSXR750
    Inlägg
    1 387
    Citat Ursprungligen postat av Comeback Visa inlägg
    Ska du serva den själv eller ska du låta en verkstad göra sånt som ventilkontroll, shimsbyte, byta toppar osv.
    I så fall vilken verkstad ska du lämna in den till ?
    Hur långt bort ligger verkstaden ?
    Behöver man byta topplock på en service?

    Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

  14. #454
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Göteborg
    Hoj
    Suzuki SV650S -00 såld Triumph Sprint RS -01 såld Suzuki GSX1300R -08
    Inlägg
    7 013
    Citat Ursprungligen postat av cpkossa Visa inlägg
    Behöver man byta topplock på en service?

    Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
    Nej inte på vanlig service men RSV4 ska vara känsliga för övervarvning
    och då kan det tydligen bli aktuellt byta toppar efter "några" tusen mil.

    Och tydligen ingen större kostnad byta toppar på en RSV4 (har sett ca 30000kr för nya toppar) om man ser på vad racing kostar.

    Jämför Honda CBR600RR, vid racing måste vevaxeln bytas efter ca 500 mil för då är drevet på vevaxeln som driver kopplingen utslitet.
    Jamför BMW S1000RR, vid racing ska växelådan ses över efter 400 km (40 mil).
    Jamför Kawasaki ZX-10R, vid racing ska ramen bytas efter ett år.
    Senast redigerat av Comeback den 2020-08-04 klockan 10:33.
    MotoGP 2019: 1. Marques 2.Dovi 3.Vinales
    MotoGP 2020: 1. Quartararo 2. Marc Marques 3.Vinales

  15. #455
    Medlem cpkossas avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Örebro
    Hoj
    M696, GSXR750
    Inlägg
    1 387
    Citat Ursprungligen postat av Comeback Visa inlägg
    Nej inte på vanlig service men RSV4 ska vara känsliga för övervarvning
    och då kan det tydligen bli aktuellt byta toppar efter "några" tusen mil.

    Och tydligen ingen större kostnad byta toppar på en RSV4 (har sett ca 30000kr för nya toppar) om man ser på vad racing kostar.

    Jämför Honda CBR600RR, vid racing måste vevaxeln bytas efter ca 500 mil för då är drevet på vevaxeln som driver kopplingen utslitet.
    Jamför BMW S1000RR, vid racing ska växelådan ses över efter 400 km (40 mil).
    Jamför Kawasaki ZX-10R, vid racing ska ramen bytas efter ett år.
    Intressant! Jag var tvungen att kolla upp detta. Tydligen var det årsmodell -16(släpptes -15) som hade problem med toppar. Så en 2011 borde vara lugn.

    Källa:internet :-)

  16. #456
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Göteborg
    Hoj
    Suzuki SV650S -00 såld Triumph Sprint RS -01 såld Suzuki GSX1300R -08
    Inlägg
    7 013
    Citat Ursprungligen postat av cpkossa Visa inlägg
    Intressant! Jag var tvungen att kolla upp detta. Tydligen var det årsmodell -16(släpptes -15) som hade problem med toppar. Så en 2011 borde vara lugn.

    Källa:internet :-)
    Har du någon länk ?

    Har själv varit intresserad av en RSV4 men efter hört om hög ljudnivå frågade jag en RSV4 förare på Racingwords bandag i söndags (2 august) på Kinnekulle hur han klarade ljudet och lösningen var en extra "mini" ljudfälla på avgasröret före det stora sliponet.
    Det var i samband med detta (eftersom jag sade jag var intresserad köpa en RSV4) som han nämnde att RSV4 var känsliga för övervarvning. Vilket ju bara är en kostnad om man tänker räjsa för effekt finns det ju så det räcker i trafiken och på bandagar...
    Utan behov av övervarvning.....
    Själv har jag fått för mig att de här problemen bara finns i 1000cc motorn, av någon anledning inte i den nyare 1100cc motorn.
    MotoGP 2019: 1. Marques 2.Dovi 3.Vinales
    MotoGP 2020: 1. Quartararo 2. Marc Marques 3.Vinales

  17. #457
    Medlem cpkossas avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Örebro
    Hoj
    M696, GSXR750
    Inlägg
    1 387
    Citat Ursprungligen postat av Comeback Visa inlägg
    Har du någon länk ?

    Har själv varit intresserad av en RSV4 men efter hört om hög ljudnivå frågade jag en RSV4 förare på Racingwords bandag i söndags (2 august) på Kinnekulle hur han klarade ljudet och lösningen var en extra "mini" ljudfälla på avgasröret före det stora sliponet.
    Det var i samband med detta (eftersom jag sade jag var intresserad köpa en RSV4) som han nämnde att RSV4 var känsliga för övervarvning. Vilket ju bara är en kostnad om man tänker räjsa för effekt finns det ju så det räcker i trafiken och på bandagar...
    Utan behov av övervarvning.....
    Själv har jag fått för mig att de här problemen bara finns i 1000cc motorn, av någon anledning inte i den nyare 1100cc motorn.
    Jag har tyvärr ingen länk, men det var på något engelskspråkigt forum som detta diskuterades. Om man kollar lite spec bakåt i tiden så ser det ut som att rsv4an fick 20 hästar till 2016. Jag gissar att det var detta som gjorde att topparna tog stryk.
    Det kostar att ligga på topp helt enkelt.

    Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Sidan 23 av 23 FörstaFörsta ... 17181920212223

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Sätt Zarco på en fabrikare nästa år! Visst GP19-hojen kanske funkar bättre än årets men jämför Zarco med hans teamkamrat, Tito är ju och harvar i botten där [...]

PierFrancesco
Vill du annonsera ovan? Klicka här