Test

Trial_Leif

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2013
Ort
I Sverige
Hoj
GasGas
Hej!

Jag är ny på detta forum och skulle vilja göra ett litet test. Jag har gjort en ny hemsida och har fått tips om att den indexeras snabbare (uppdateras snabbare) om den postas i forumtrådar. Stämmer detta? Finns det några som är duktiga på webb här som möjligtvis kan hjälpa/ge tips om detta?

www.trialshopen.com
 

Trial_Leif

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2013
Ort
I Sverige
Hoj
GasGas
Är ny här och har inte koll på vilka trådar som finns. Antog därför att Off Topic-tråden var relevant för min fråga.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Är ny här och har inte koll på vilka trådar som finns. Antog därför att Off Topic-tråden var relevant för min fråga.

Nja, det här delen är menad för sådant som inte passar för allmänheten.

Prova ställa frågan i datatråden, men osäker på om länken kommer att gillas.
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Okey, ett mer seriöst svar

Hej!

Jag är ny på detta forum och skulle vilja göra ett litet test.

Det brukar inte anses helt ok att spamma ner forum med rena testinlägg, därav min tidigare filmreferens. Än värre när inlägget är gjort för att öka trafik till egen sida och bygga på sökranking på denna, big no-no. Och tråden ligger inte i vanliga "Överflödiga diskussioner" utan OT^2, dvs OT i kvadrat dvs saker som du snudd på vill ska spåra ur, därav de svar du får (har iof inte koll på om någon moderator flyttat med det brukar dom i sådana fall skriva i tråd). Att sedan posta en länk som reklam gör det mer suspekt, tips är nog att gömma den i signatur istället så slipper du gnällspikar som mig, folk brukar ändå vara bra på att skräpa ner sina signaturer :D

Nåja, till frågorna:

Jag har gjort en ny hemsida och har fått tips om att den indexeras snabbare (uppdateras snabbare) om den postas i forumtrådar. Stämmer detta?

I princip ja. Det är två aspekter:

1) tid till indexering/uppdatering, ja om det finns länkar på andra sidor så ökar såklart chansen att spindlarna hittar din sida och därmed även uppdateringar. Vill minnas att man på dom flesta sökmotorer kan manuellt gå in och be dom indexera om sida men det var länge sen jag kollade och det kan mycket väl ha stängts pga uppenbar risk för missbruk.

2) ranking hur högt ditt resultat placeras, exakt algoritm är hemlig men länkar från högrankade sidor höjer med största sannolikhet din ranking. Men man vet att dom även har algoritmer för att detektera missbruk, "spam", så exakt hur det går om man postar en massa länkar på en sida är inte självklart, troligtvis bättre att få in länken på många olika högrankade sidor.
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top