Samligstråd för %&(#"? frågor!

M-tin

Medlem
Gick med
21 Mar 2008
Ort
Nacka
Hoj
ZZR1400 & Gixxer K3 & Caferacer CB900f (1980)
Tjena!

Tänkte lägga upp en ny tråd där man kan samla alla frågor som igentligen inte bör ställas...
Här kan man posta sköna funderingar som "Ska man byta luften i däcken under vinterförvaring?" med det passande svaret "Ja, men passa dig för fulluft från baltikum!"

Här kan även den nervöst lagde ställa sina frågor, som "vad händer med försäkringen om man krockar när man kör för fort" eller "om det är tilllåtet med fälgstripes på besiktningen".

Istället för att söka svaret själv kan man här få svar, kanske inte helt korrekt men man slipper i alla fall ta reda på fakta själv.

Man kan till å med ställa sina relationsfrågor här (om man är en "Lilla Fridolf" figur), men tänk på att din manlighet kan komma att ifrågasättas. Vi andra som gör som vi vill har nog inte så mycket att fråga om.

Kort sagt, ingen fråga är för dum/korkad/ogenomtänkt/spontan.
Här kan heller inga svar vara dryga/nedsättande/nedlåtande - Tvärtom.

motorcycle-fail-engulfed-flames.jpg
 

Tino

Medlem
Gick med
4 Sep 2012
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000R -17
Bra initiativ. Tänkte ge denna tråd ett försök.

Har ett par frågor kring drevning, om man väljer att dreva ner hojen fram, alt gå upp bak.
* Innebär detta att man får bättre bottendrag alt det uppfattas som att man får bättre bottendrag?
* Kan man räkna om den nya 0-100 tiden? Ex 0-100 3,5 sekunder med 16 fram, jag går ner till 15 vad får jag för tid då?

Om detta går bra så kan jag nog ha hittat en ny favorittråd :hihi
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Bra initiativ. Tänkte ge denna tråd ett försök.

Har ett par frågor kring drevning, om man väljer att dreva ner hojen fram, alt gå upp bak.
* Innebär detta att man får bättre bottendrag alt det uppfattas som att man får bättre bottendrag?
* Kan man räkna om den nya 0-100 tiden? Ex 0-100 3,5 sekunder med 16 fram, jag går ner till 15 vad får jag för tid då?

Om detta går bra så kan jag nog ha hittat en ny favorittråd :hihi

Ja du får bättre bottendrag men du får inte mer kraft i form av hk/Nm

Du borde kunna räkna om den nya 0-100 tiden men det kan inte jag! Beror även på lite på vad du har för hoj då jag tror du får svårt att märka tiden på en modern sporthoj medans på en effektsvagare hoj kan det säkert märkas. På en modern sh gör man det för att hojen ska bli lite starkare på högre växlar(iaf jag).
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstationen
Hoj
Zebraröd Honda Eldblad
Bra initiativ. Tänkte ge denna tråd ett försök.

Har ett par frågor kring drevning, om man väljer att dreva ner hojen fram, alt gå upp bak.
* Innebär detta att man får bättre bottendrag alt det uppfattas som att man får bättre bottendrag?
* Kan man räkna om den nya 0-100 tiden? Ex 0-100 3,5 sekunder med 16 fram, jag går ner till 15 vad får jag för tid då?

Om detta går bra så kan jag nog ha hittat en ny favorittråd :hihi

Du får räkna ner 0-100-tiden om du verkligen klarar att hantera ett 15-drev, har hört att folk som använder denna kombination snabbt hamnar på psyket då vi människor inte är byggda för att hantera denna kraft fullt ut.
Men du får också räkna ner på den eftertraktade toppfarten så om du står vid korvmojjen och skryter för gästerna om din nya 0-100-tid på 3,3 sekunder kan du inte fortsätta och skryta om den där 275km/h-rundan :ajjabajja
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
En kompis kompis morbror skruvade på 14kugg fram på sin förra hoj. Han kom knappt ner till korvmojjen innan en skåpbil med vitklädda män fångade in honom och körde till psykakuten!!:fakta

Edit: Bågen smälte polisen ned till järnvägsräls. Ser ni sambandet med plötslig ide om att starta ett tåg och försöka fly med det genom bommar och hus?? Tror jag vet vad bågen ligger..
 
Last edited:

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstationen
Hoj
Zebraröd Honda Eldblad
Är det teknikforumet så skall svaren vara seriösa!!! :mattias

Vi följer enbart trådskaparens vilja:
"Tänkte lägga upp en ny tråd där man kan samla alla frågor som igentligen inte bör ställas...
Här kan man posta sköna funderingar som "Ska man byta luften i däcken under vinterförvaring?" med det passande svaret "Ja, men passa dig för fulluft från baltikum!"

Join us :fakta
 

M-tin

Medlem
Gick med
21 Mar 2008
Ort
Nacka
Hoj
ZZR1400 & Gixxer K3 & Caferacer CB900f (1980)
Bra initiativ. Tänkte ge denna tråd ett försök.

Har ett par frågor kring drevning, om man väljer att dreva ner hojen fram, alt gå upp bak.
* Innebär detta att man får bättre bottendrag alt det uppfattas som att man får bättre bottendrag?
* Kan man räkna om den nya 0-100 tiden? Ex 0-100 3,5 sekunder med 16 fram, jag går ner till 15 vad får jag för tid då?

Om detta går bra så kan jag nog ha hittat en ny favorittråd :hihi

Varför mesa med ett kugg?
Om man har ett kugg istället för 15 original kan man ju dela original-tiden med 14.
Din gamla tid 4,5 sek / 14 = 0,32 sekunder!!

Fattaru hur mycke fitta du kommer att få då!!
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Varför mesa med ett kugg?
Om man har ett kugg istället för 15 original kan man ju dela original-tiden med 14.
Din gamla tid 4,5 sek / 14 = 0,32 sekunder!!

Fattaru hur mycke fitta du kommer att få då!!

Tråden flyttad från Teknikforumet.
 

M-tin

Medlem
Gick med
21 Mar 2008
Ort
Nacka
Hoj
ZZR1400 & Gixxer K3 & Caferacer CB900f (1980)
Är det teknikforumet så skall svaren vara seriösa!!! :mattias

Nä du Jävulen!
Här är det fan inte seriöst, om någon tycker din fråga är dum står det dom fritt att håna dig i all evighet.
Kopiera gärna frågor från vanliga forumet hit så kan vi driva med dom här istället för att spamma deras tråd.
Även om vi uppfattar frågorna som dumma så lär inte frågeställaren uppfatta det så och på detta vis slippa dras i smutsen med brallorna nere.
 

vickeviking

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2011
Ort
Falköping
Hoj
Honda SP1 + Suzuki Savage bobber
dum fråga men det var ju ok så ja kör på..

har precis köpt mig en honda xr650r med motard hjul och har alltid gått som motard. min fråga är varför pangar det å har sig när man släpper gasen helt efter att man varvat lite? sitter för övrigt ett yoshimura slip-on på om nu det skulle ha någon betydelse.

så, ska ja bara panga vidare å vara glad eller kommer det vila en helrenovering som kommer kika fram innom en snar framtid?:gnissla
 

mrf

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2012
Ort
tanum
Hoj
08 CBR 1000 RR
det som pangar är oförbrända drivmedelsångor som exploderar ute i avgassystemet, det är ingen fara och ganska vanligt när man byter avgassystem eller delar av avgassystemet, för oss andra så är det ett plus. ;)
det värsta som kan hända är väl eventuellt att någon ljuddämpare går sönder eller nåt men skulle inte tro det...
 

mrf

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2012
Ort
tanum
Hoj
08 CBR 1000 RR
Förlåt jag glömde att man skulle svara spydigt:
Det är med största sannoikhet en gnome som har flyttat in i motorn som tycker du är mesig som släpper av på gasen å drar en brakskit varje gång du släpper av, smäller egrann och lär sluta i extrem motorreparation, dock kan du inte genomföra den själv, sök upp en gnomutdrivare, Googla för bästa hjälp. :tummenupp
dum fråga men det var ju ok så ja kör på..

har precis köpt mig en honda xr650r med motard hjul och har alltid gått som motard. min fråga är varför pangar det å har sig när man släpper gasen helt efter att man varvat lite? sitter för övrigt ett yoshimura slip-on på om nu det skulle ha någon betydelse.

så, ska ja bara panga vidare å vara glad eller kommer det vila en helrenovering som kommer kika fram innom en snar framtid?:gnissla
 

M-tin

Medlem
Gick med
21 Mar 2008
Ort
Nacka
Hoj
ZZR1400 & Gixxer K3 & Caferacer CB900f (1980)
Vad är de största skillnaderna mellan de olika motorerna v-twin, radfyra, osv?

En bieffekt av v-twin kan vara fransar, otrevlig åkomma som smittar mellan v-twin's.
Troligen kan du skåda några med denna åkomma på kommande mc-mässa.
Fundering: kan man jämställa paralelltwin med transa?
 

M-tin

Medlem
Gick med
21 Mar 2008
Ort
Nacka
Hoj
ZZR1400 & Gixxer K3 & Caferacer CB900f (1980)
dum fråga men det var ju ok så ja kör på..

har precis köpt mig en honda xr650r med motard hjul och har alltid gått som motard. min fråga är varför pangar det å har sig när man släpper gasen helt efter att man varvat lite? sitter för övrigt ett yoshimura slip-on på om nu det skulle ha någon betydelse.

så, ska ja bara panga vidare å vara glad eller kommer det vila en helrenovering som kommer kika fram innom en snar framtid?:gnissla

Det är bara att panga vidare, den tekniska förklaringen har du redan fått.
Nu till det viktiga. Du kommer att få ligga mer än oss andra som inte pangar, så är det bara.
Grattis!
 
Nyheter
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Top