Bromsbänk i Göteborg?

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Ja, på en dragbike är ju inte bränsleekonomi nr 1 prioritet precis :tungan

Lite så, power jets installerar man mest för att kunna finbestycka fullgas. Det används även på gathojar. Men det är lite som du skriver, de som köper power jets är nog inte Herr och Fru Ekonom.

Nu bör jag nog sluta med OT i den här tråden.
RG-Engineering är nog det bästa tipset hittills i Gbg-trakten.
TS kan googla på på Rikard Gustafsson (RG).
Finns lite repor på YT
 
Last edited:

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Tittade förbi Mc Team 1 i Borås i fredags, möttes upp av en hyfsat artig man, jag hade ju som sagt mailat dom så han visade mig bänkrummet, vi prata hojar en stund, kollade på en CBR1000RR 04a, 07a 08a mumms vad finna dom är, skulle velat ta hem dom :D

Bänkningen skulle han ha 995kr tror jag han sa, då kör dom tills dom fått bäst resultat, Lamba mätning ingår.
 

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Ort
I ett litet hus vid skogens slut.
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Tittade förbi Mc Team 1 i Borås i fredags, möttes upp av en hyfsat artig man, jag hade ju som sagt mailat dom så han visade mig bänkrummet, vi prata hojar en stund, kollade på en CBR1000RR 04a, 07a 08a mumms vad finna dom är, skulle velat ta hem dom :D

Bänkningen skulle han ha 995kr tror jag han sa, då kör dom tills dom fått bäst resultat, Lamba mätning ingår.
De va sjukt billigt!
 

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Låter intressant. Tänker du testa dem? Ser fram emot en rapport i så fall!

Funderar på det men få se när i såna fall, ska prata med han igen & se vad för pris han skulle ha för bänkning med org + halvsystemet så man får en jämförelse & även vad det kostar med mappningen på org databoxen, vore intressant vad den lämnar för effekt med dom olika systemerna + med om mappningen hur mycket den kan göra.

Sen blir det ju bara ett riktvärde vet jag, för alla bänkar visar olika i princip.

De va sjukt billigt!

Ingen aning om det va billigt/dyrt inte kollat med andra firmor så svårt att avgöra.
 

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Ort
Bredared
Hoj
CBR 1000 racer Gixxer 600 racer och KTM 690 SMC-R
Funderar på det men få se när i såna fall, ska prata med han igen & se vad för pris han skulle ha för bänkning med org + halvsystemet så man får en jämförelse & även vad det kostar med mappningen på org databoxen, vore intressant vad den lämnar för effekt med dom olika systemerna + med om mappningen hur mycket den kan göra.

Sen blir det ju bara ett riktvärde vet jag, för alla bänkar visar olika i princip.
Henke på Mc-Team1 lånade för en tid sedan min K-6 racer, som är bänkad o justerad av RG, för att jämföra effektsiffrorna, endast mycket små skillnader mellan dessa. Men siffrorna är ju ganska ointressanta, det viktiga är att det blir bättre än innan.:tummenupp


Ingen aning om det va billigt/dyrt inte kollat med andra firmor så svårt att avgöra.

Låter väldigt billigt
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Förklara för mig varför detta är obra. Jag har googlat en halvtimme nu och är väldigt nyfiken.
Öppnar du flatslidesen direkt full rulle ger du motorn en alldeles för tunn blandning och detta hänger med hela repan. Detta kan motverkas något om man låser acc pumpen med en stripe så att den kommer med en gång...men då offrar man ju annat då flattisarna är gjorda för att acc pumpen skall gå på fjäderbelastning. På vanliga vakuumgasare har man ett spjäll och vakuum som drar upp trotteln vilket gör att det inte spelar någon roll om du gasar fullt då trotteln inte följer högerhanden....så att säga...
 

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Men det har jag. Skulle säga att normalt pris i en Dynojet-bänk med injustering av en Powercommander brukar ligga på ca 3000kr.

Nu har jag mailat han detta, de vad det blir för slutpris.

hej igen.

Va inne oss er o prata lite.

Tänkte på en sak vad har du för pris om jag vill göra detta ?

Den ska bänkas med org & halvsystemet så man får en jämförelse.

Sen om man skulle mapa om org databoxen även om det går höja varvtalet med ca 500-1000varv.

Sen efter mapningen skulle jag velat ha ett riktvärde på båda avgassystemen.

Mvh. David m
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Tar o väcker den här tråden. nu är det 2017, 4 år sedan tråden startades. Vad är det för bromsbänkar som gäller för hoj i Göteborgstrakterna idag?

Vill ev få en map på hojen oxå men först o främst en pull för o se vad hojen levererar :)

Tacksam för svar :tummenupp
 

Sniglom

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Nov 2013
Ort
Göteborg
Hoj
Knallgul S1000RR -11, CBR600FS -02
Nu är det 2019 och 6 år sedan tråden startades. :D
Vad är det för bromsbänkar som gäller runt omkring Göteborg i dagsläget?

Tar o väcker den här tråden. nu är det 2017, 4 år sedan tråden startades. Vad är det för bromsbänkar som gäller för hoj i Göteborgstrakterna idag?

Vill ev få en map på hojen oxå men först o främst en pull för o se vad hojen levererar :)

Tacksam för svar :tummenupp
Blev det bänkat någonstans?
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Nu är det 2019 och 6 år sedan tråden startades. :D
Vad är det för bromsbänkar som gäller runt omkring Göteborg i dagsläget?

Blev det bänkat någonstans?

Närmast "Osten i Härryda" ligger strax efter samhället Landvetter, norr E40 mot Borås.
https://www.facebook.com/pages/category/Professional-Service/Tekmo-service-1598184087176198/

Thomas Eklund, 0708 26 14 32

Det finns en busshållplats, Härryda skola ca 600m från hans verkstad så det är lätt både komma till Gbg efter lämnat hojen fulltankad,
som jag ser det lämpligen med 98 Oktan.
Och på samma sätt, lätt komma ut och hämta hojen efter någon/några dagar.
Och nära busshållplatsen finns ett fik om det blir väntan på bussen.....

Och så finns ju RGs bromsbänk söderut i Falkenberg (?)
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top