Bromsbänk i Göteborg?

floppen

Ny medlem
Gick med
17 Dec 2012
Ort
Kungsbacka
Hoj
02 Husaberg 650, 91 Kawasaki ZX10
Hallå

Finns det någon bromsbänk i närheten av Göteborg?
Håller på med installation av soppa sprut och tror det skulle underlätta med en bänk.
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Yamaha Center Åbro Industriområde
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Det skall finnas en jäkligt duktig kille med bromsbänk strax utanför Göteborg men jag kan för min själ inte komma på vad han heter.
Tror han ligger i Härryda eller liknande?
Inga klockor som ringer?



Inga jag rekomendrar, kolla med rg engineering falkenberg
Väl värt och åka en bit
 

Jodix

Medlem
Gick med
9 May 2008
Ort
I en liten stuga i skogen
Hoj
GSX 1400 K5 Har ägt Yamaha TRX 850, Yamaha Venture 1300, Suzuki GSX 1400, Kawasaki Zephyr 1100, Suzuki GS 500
Det skall finnas en jäkligt duktig kille med bromsbänk strax utanför Göteborg men jag kan för min själ inte komma på vad han heter.
Tror han ligger i Härryda eller liknande?
Inga klockor som ringer?

Han Heter Thomas och håller till på Industrivägen i Härryda. Dock svår att få tag på. TS kan PM.a mig så skall jag vaska fram kontakt...:hej
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Ahhh! Han är det:)


Han Heter Thomas och håller till på Industrivägen i Härryda. Dock svår att få tag på. TS kan PM.a mig så skall jag vaska fram kontakt...:hej
 

Jodix

Medlem
Gick med
9 May 2008
Ort
I en liten stuga i skogen
Hoj
GSX 1400 K5 Har ägt Yamaha TRX 850, Yamaha Venture 1300, Suzuki GSX 1400, Kawasaki Zephyr 1100, Suzuki GS 500
Det finns ju en bromsbänk hos Biscaya utanför Alingsås också....
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
På låga varv så dränker du hojen med fcr förgasare om du ger full rulle. Kanske det han menade?

Det är vanligt att man drar full muff från botten med mekaniska gasare vid bänkning. Det är ingen onormal sekvens, iaf så länge man inte är spikbegränsad.
Vill man sen, när allt är bestyckat, få ut den (över hela registret) starkaste kurvan, ja då kan man tex öppna upp succesivt. Men vid bestyckning kör man oftast fixerade trottellägen, således 100% trottel vid bestyckning av huvudmunstycke (aif om motorn "tar" det) Inget konstigt med det.

Här nedan är tex en helt mekanisk S&S spjällförgasare på en sportster.

http://www.youtube.com/watch?v=tisZdCw7vd4

Här nedan är bestyckning av huvudmunstycke på min sportster för 6 år sedan, när hojen hade en HSR48, dvs en mekanisk flatslide-förgasare. Som synes hålls det även här stumt från botten.

http://www.youtube.com/watch?v=H5wf8iqKAJs
 
Last edited:

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Ort
I ett litet hus vid skogens slut.
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Det är vanligt att man drar full muff från botten med mekaniska gasare vid bänkning. Det är ingen onormal sekvens, iaf så länge man inte är spikbegränsad.
Vill man sen, när allt är bestyckat, få ut den (över hela registret) starkaste kurvan, ja då kan man tex öppna upp succesivt. Men vid bestyckning kör man oftast fixerade trottellägen. Inget konstigt med det.

Här nedan är tex en helt mekanisk spjällförgasare på en sportster.

http://www.youtube.com/watch?v=tisZdCw7vd4

Jäklar vad den sölade ur sig vid motorbroms.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jäklar vad den sölade ur sig vid motorbroms.

Det är en dragbike med flera stycken power jets , power jets hävertar ofta ur sig efter att man släppt trotteln. Du ser på filmen att efterdroppet kommer från power jetsen.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top