Välja familjebil, sjukt tråkigt!

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Ta en titt på Citroen DS5, en begagnad alfa romeo är jäkligt rolig och billig. Såg en passat dag 170 för 170k häromdan, ganska trevlig bil. Personligen skulle jag köpa en nyare bmw 525d om jag hade fått hillbaka mina 300 lax. Nu köpte jag en Citroen C5 kombi. Skön och snygg

Eller en Accord ..
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
C5 snygg?! Hur mkt växte din näsa när du skrev det?.

320d touring eller 520d touring är mina tips. Eller ngn av Hyundais eller Kias större modeller.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Volkswagen Passat 2,0TDI 170HK DSG R-line
169.000 kr (135.200 ex moms) kr

2010 | 8.179 mil | Automatisk | Diesel | Kombi


Hur låter det?
Eller denna.

Audi A6 2,0 TFSI Avant Proline Multitr (Xenon)
169.000 kr (135.200 ex moms) kr

2008 | 4.840 mil | Automatisk | Bensin | Kombi

Tja, jämfört med den jag tipsade om så..

Pris: 75 000:-

Modellår: 2009, info

Växellåda: Manuell

Uppsala: Visa var



Miltal: 1 000 - 1 499

Tillverkningsår: 2009
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Tja, jämfört med den jag tipsade om så..

Pris: 75 000:-

Modellår: 2009, info

Växellåda: Manuell

Uppsala: Visa var



Miltal: 1 000 - 1 499

Tillverkningsår: 2009

Jo du Skrotis... det var en Dassia ... finns en anledning till att dom är billiga , oftast när man lägger iaf 50k+ på en bil så vill man ha hyffsat bekymmersfritt ägande .... chansen att man får bekymmersfritt med en Dassia är tämligen minimalt , vi slutade att sälja dom och ska avveckla dom helt ur vårt sortiment...för mycket strul med garantier å skit
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Kolla på www.aldbil.se där säljer dom tjänstebilar som är i väldigt bra skick, är dom inte det så säljs dom på kvd istället.

Har faktiskt planerat att åka dit imorgon för att snabbt kunna provsitta/köra de modeller som känns mest aktuella. A6, Superb, Passat & V70. Har provat alla de innan men men långa mellanrum & då tycker jag det är svårt att göra en rättvis bedömning, iaf. ihop med min beslutsångest. Ska även kolla in Accord efter att ha googlat runt en del igår, verkar lovande. Blir en koll på E-klass W212 också, med automat & normalt miltal är eg. för dyr men man kan ju alltid titta & se vad man skulle fått om man vart lite duktigare i skolan :tungan
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Blev en V70 D5! 30mm sänkning & 20" så kanske man blir av med lite gubbfaktor :rodnar
 

Pedro

Hårdare än ett frukostägg!
Gick med
3 May 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM 250 & 660
Kan det bli gubbigare än att hotta en volvo? Snälla gör det inte. Självrespekt är viktigt!
 

Wihlle

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2010
Ort
Hässleholm
Hoj
1999 Yamaha XJR 1300 SP
Blev en V70 D5! 30mm sänkning & 20" så kanske man blir av med lite gubbfaktor :rodnar

En gris är en gris även om man sminkar den (har själv en gubbablå V70 med bögbeige inredning)..
Lägg inte pengarna på fälgar och sänkning.
Komplettera med funktion om bilen inte är komplett.(tidur tex.. Eller RIKTIGA vinterdäck)
Lägg sen pengarna som du tänkte köpa fälgar och sänkning för på en trevlig hoj (du får väl en beg XR för de pengarna?)
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
En gris är en gris även om man sminkar den (har själv en gubbablå V70 med bögbeige inredning)..
Lägg inte pengarna på fälgar och sänkning.
Komplettera med funktion om bilen inte är komplett.(tidur tex.. Eller RIKTIGA vinterdäck)
Lägg sen pengarna som du tänkte köpa fälgar och sänkning för på en trevlig hoj (du får väl en beg XR för de pengarna?)

Ordentliga däck, dragkrok, dieselvärmare, takräcke och extraljus gör sig betydligt bättre på en volvo än jetefeljar och senkning.
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Hadde en Mondeo ST220 tidigare när jag hadde heltids familj ....
bättre kompromiss e svårslagen , 220hk riktiga HK utan turboskit,styv å ärligt talat JÄVLIGT inspireranden väghålling , lastar som en V70 (eller mera) drog 0,8 vid sävlig körning

kolla efter en sån vettja..... tror dom tog slut vid 07-08 nånting så tjöööp den senaste modellen å lasta familjen med lite smile på läppen .......... eler köp en V70 :D
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
Jag skulle slå ett slag för superben.
Har visserligen inte kört kombin men sedanen (170hästar diesel -06) puttrade på snällt de 3åren och 17 000milen vi hade den.
En omprogrammering av styrenheten var det enda större felet, men det stod VAG för.
V70 är också trevliga, men jag upplever dem snäppet mindre invändigt. Vet inte om den faktiskt är mindre eller om det bara är designen som gör att den känns mindre.
 

sportbike

Guest
Blev en V70 D5! 30mm sänkning & 20" så kanske man blir av med lite gubbfaktor :rodnar
Bra val för dig som inte är så hemma på mekanik :tungan
Strunta i sänkning, det blir bara jobbigt, min blev stenhård och har numer 9 cm markfrigång.
Fick heta plogbilen av mina kollegor.
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Blev en V70 D5! 30mm sänkning & 20" så kanske man blir av med lite gubbfaktor :rodnar

Sänkning o fälgar tar tyvärr inte bort gubb/svenne/familje/traktor stämpeln .... men grattis till ett bra TjÖp ..hoppas den inte pajjar :)
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Ordentliga däck, dragkrok, dieselvärmare, takräcke...

De krimskramset sitter redan på. Efter en kväll på Google har jag kommit fram till att 19" verkar se bäst ut på bild, då slipper man sänka den också. På en gammal bil håller jag dock med om jeTTefälgar i krom, men dagens bilar ser för taskiga ut med original 16/17 fälgar. Original design men större storlek är snyggast. Jag har bildbevis! 17 vs 19, den vänstra är fulast :fakta

ImageUploadedByTapatalk1358034009.682965.jpg ImageUploadedByTapatalk1358034023.767135.jpg
 

sportbike

Guest
Jag kan sätta en femma på att den med 19" redan är sänkt minst 3cm redan, brukar se för taskigt ut annars med en decimeter luft till skärmkanterna.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top