RC-bilstråden!? Vilka på SH kör?

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Känns som att intresset börjat öka igen :)

Ja, det tror jag nog. Tekniken börjar bli riktigt bra och dessutom inom räckhåll för dom flestas ekonomi.

Bara titta på allt som hänt på helikopter sidan. Man kan få väldigt bra prylar för hyfsade pengar. Och dessutom har det blivit mycket enklare att bygga och justera allt.
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Ja, det tror jag nog. Tekniken börjar bli riktigt bra och dessutom inom räckhåll för dom flestas ekonomi.

Bara titta på allt som hänt på helikopter sidan. Man kan få väldigt bra prylar för hyfsade pengar. Och dessutom har det blivit mycket enklare att bygga och justera allt.

Visst är det så, RTR är ju en klar fördel för nybörjare t ex.. när jag va liten fick man bygga allt själv vare sig man ville eller inte..
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Jahapp, då har man varit på mässan: http://www.mjhobbymassan.se/

Kul att se alla grejor jag väääldigt gärna skulle köpa om jag bara kunde köra dem. Bilar hade stor yta, ganska självklart. Det är väl bil de flesta börjar och sen fortsätter med?. Det fanns flera prova-själv-ställen, men även en racebana med filt för buggy. Lastbilarna var kul! Annars var det mycket modelljärnväg det handlade om. Båtar hade också sin avdelning med en bassäng där man fick provsegla.

För mig som mindre insatt var det lite lagom av allt, dock tror jag de underskattat publiktillströmningen rejält. Jag kom dit vid halv elva och det tog exakt en timme att komma in! Kön började vid stora entrén och fortsatte in i gången förbi hamburgerstället och kassorna var nästan längst bort, kan det ha varit 200 meter kö? Otroligt! :mad:

Misstaget jag gjort var att jag inte förköpt biljett, isåfall hade jag bara kunnat glida förbi kön och gå in direkt. Ett tips bara...



Kön till maten va förresten också lång.
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Vilken kul tråd, den väcker vi!
Jag höll på på 80-talet men runt 1992 åkte allt upp på vinden.
Började om i vintras precis innan covidskiten drog igång med att bygga en 4wd från scratch, allt utom drivlina 3d-printat.
Sedan råkade det bli en gammal DMT elbuggy "roller" med lite häckande på begagnantställena och lite mer 3d-print. Sedan en GT2.
Nu är det ny jakt på drivlinedelar för en LPR-platta med Castlemotor, något begagnat Traxxas-esc och någon rulle nylon i 3d-printern igen.

Bygga är nästan roligare än att tjöra.
Får se ifall mina gamla grejor väcks till liv igen någon gång. Nya prylar är rätt vassa alltså.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top