SH uppdatering utförd

sirdius

Pain is temporary, honor is forever.
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Tjällmo
Hoj
Gsxr1100-86
Man kan ta lite buggar då och då. Det är fortfarande en kanon sida/forum:tummenupp. Swedie du gör ett kanon jobb med att hålla igång allt. Du ska en stor eloge för att du ger en Sveriges bästa sida:yoparty
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Jag kan inte posta nya trådar i Överflödiga Diskussioner, vilket iofs kan vara som det ska vara. Får bara ett meddelande om att jag inte har rättigheter att göra det.
Sedan hände det något lite udda när jag klickade på "play" i ett inbäddat youtubeklipp... Då öppnades en svarsruta som såg lite trasig ut (på en ny sida) så videon började inte spelas alls.
Sedan verkar det vara lite si och så med att svara på inlägg, går inte att göra det "inline" utan man hamnar på den där avancerade svarapåinläggsidan.

Det var isåfall före inlägget jag gjorde 10:33 va?
 

Yami

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jul 2009
Ort
På landet
Hoj
XJR1300
Bilderna försvann i Köp O sälj för ett tag sedan.
Sedan igår kväll är de synliga igen för mig. :tummenupp
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det var isåfall före inlägget jag gjorde 10:33 va?

Nej, efter.
Testade precis och kan fortfarande inte posta nya trådar i ÖD.
Ulvhamne, du har inte behörighet till den här sidan. Det kan bero på en av flera anledningar:

1. Ditt användarkonto har inte rätt behörigheter för att komma åt den här sidan. Försöker du att redigera någon annans inlägg, komma åt administrativa funktioner eller andra system som kräver särskild behörighet?
2. Om du försöker att posta, kan administratören ha stängt av ditt konto, eller det kan vänta på aktivering.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ser att jag får samma fel faktiskt. Buggsökning får fortsätta alltså... suck!

Äsch då, det är alltid tillfredställande att hitta och mosa en bugg. :D
Och tack för allt arbete med SH, så vi debila miffon har nånstans att hänga. :tummenupp
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Fast nu hade jag gärna skitit det här. En bugg som jag inte har en aning om hur den påverkar. Vet inte ens vart man ska börja! Eller, jag har en hint, men lösningen är ett skriva om nästan allt jag gjort. Suck...!
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Tidstämplarna är en timme frammåt när man inte är inloggad?
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Jösses vilken bugg som visade sig på SH:s server. En bugg som fick mig att behöva gräva djupt, men jag hittade iaf till slut felet som tur var. Ledsen för avbrotten som varit :3freak

Nu får ni mäta o känna om det rullar på OK eller inte. Det är måndag, och då brukar det vara många online. Så idag eller snarare ikväll blir mätstocken för om ändringarna jag gjort senaste dagarna var av godo eller inte.

Nu tror jag minsann det rullar på riktigt bra!
Inga hyss, inga mystiska pauser. Bara jämnt och fint härifrån.
Hoppas det håller i sig :tummenupp
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Nu så!! Wohoo, en liten OK variant av fulhack. Det här MVC-ramverket jag använder dödar vBulletins GLOBALA scope av variabler helt, vilket raderade ett antal behövliga inställningar helt enkelt.

Nu så ska det fungera :)
 

Mr.Steen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Sep 2004
Ort
Göteborg, Hisningen
Hoj
Gsx-r Turbo x2. Hayabusa Turbo 445hk
Det kanske tar en stund innan allt sätter sig, men jag upplever att det tar längre tid att komma in i en tråd här på sh om man jämför med andra forum.

Det är absolut acceptabelt, men det är allt några extra sekunder som man får vänta.

Men startsidan går nu som blixten!
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Det kanske tar en stund innan allt sätter sig, men jag upplever att det tar längre tid att komma in i en tråd här på sh om man jämför med andra forum.

Det är absolut acceptabelt, men det är allt några extra sekunder som man får vänta.

Men startsidan går nu som blixten!

Startsidan är välcachad med specialtweak av mig. Cache är bra grejer :)

Men forumet är utanför min kontroll. Går inte cacha på det sätt jag vill, utan då är det DB-motorn som får sköta cachen, men det verkar inte gå så bra...

SH har tyvärr en gammal 32-bitars DB-server som tyvärr inte presterar så bra. Den ska bytas ut, det är iaf senaste sagda. Men när, är väl den stora frågan. Så tillsvidare labbar jag med den och gör så gott jag kan.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Om jag klickar på 'Mina bloggar' eller 'Mina Garage' i listen högst upp så hamnar jag inte i mina utan i 'Garage från medlemmarna'

Om jag följer länken i mina egna inlägg kommer jag bara till min första blogg, inte listan över de olika bloggarna jag skapat. Gjorde man iof inte förut heller men det vore bättre med listan. Jag kan inte komma till gamla sidan 'Mina bloggar' hur jag än försöker.

Likaså ser 'Mina garage' konstig ut nu. Alla hojar är ihopklämda på samma sida
SH-screen.jpg

Att ladda upp denna skärmdump 191 kB gick rätt fort iaf

Problemet som Toyman beskrev ovan är kvar. Är man i en bloggbild och klickar på 'Föregående bild' så hamnar man i en bildbank där bilderna inte går att öppna.
 
Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
K-Man, har fixat det där. Var lite URL:er som var fel. Så ladda om sidan och klicka på länken igen så ska det bli rätt :)
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Tidstämplarna är en timme frammåt när man inte är inloggad?

Förtydligar mig, alla inlägg är skrivna en timme senare när man är utloggad än när man är inloggad, dvs inläggen är skrivna i framtiden när man är utloggad.
 

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19. Ural Wolf -06.
Förtydligar mig, alla inlägg är skrivna en timme senare när man är utloggad än när man är inloggad, dvs inläggen är skrivna i framtiden när man är utloggad.

Det kan bero på att du har en annan klockinställning som användare än vad den universella forumklockan har.

Det går fortfarande helt fruktansvärt segt att ladda sidan. 15 - 20 sekunder tog det att ladda denna sida.
 

fallinator

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2009
Ort
Uppsala
Hoj
r1-08 race || r1-07 race || KTM RC8R -SÅLD || cbr1000rr -07 - SÅLD || TL1000R -99 -SÅLD || kawasaki zxr -89 -SÅLD
Vet inte om det är tänkt att gå snabbt nu men jag har konstant 10sek++ laddningstid på alla sidor på sporthoj.com
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top