SH uppdatering utförd

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Gbg (emigrerad 08:a)
Hoj
KTM 660/RC8-R
Jag har aldrig tänkt på att det varit segt tidigare men nu är det definitivt segt. Öppnade dessutom tre ny flikar (fyra totalt med den jag redan hade) för att läsa olika trådar från "seanste-listan" (bl.a den här tråden) som finns på startsidan. Två av dessa fyra fick jag DB-error på.
 

HCN

gnicararysålbmaet
Gick med
15 Jun 2011
Ort
SoSo
Hoj
GråMorrandeGatslampa®
Å (a med cirkel) Ä (a med prickar) Ö (o med prickar) saknas/faller bort i Köp/Sälj-annonserna.
(Eller så har jag och/eller burken vaknat med akut dyslexi efter gårdagens bravader:gnissla. Också fullt troligt:död...)

Om det rört sig om Q skulle jag åtminstone haft en prime suspect;
qhunden.JPG
 
Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Meh! Det här var ju inte bra. Det udda är ju att det verkar gå fort(are?) för vissa, men nu långsammare för andra. Jag kommer meka under kvällen här för att eventuellt lokalisera varför det skulle gå långsammare nu när förutsättningarna faktiskt ska vara bättre...
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Upplever att forumet laddar mycket snabbare nu än tidigare.
Är en enorm skillnad sedan uppgraderingen.

Sitter med en Samsung Tab2 med Android 4.0.4...
 

Kneedrag

Guest
Nu tar sidan ÄNNU längre tid att ladda....... :va

15 sekunders laddtid per sida är kanske inte helt optimalt. Och det även på sidor utan bilder.


Tar längre tid här åxo. Klickar och klickar men det händer inte mycket suck skitsegt.
 

Mr.Steen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Sep 2004
Ort
Göteborg, Hisningen
Hoj
Gsx-r Turbo x2. Hayabusa Turbo 445hk
Tar tillbaka det jag sa tidigare, nu tar hinner man gå på dass medan man väntar på att en sida skall laddas.

När man väl kommer in i en tråd, så får man vänta länge innan bilderna laddas
 

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19. Ural Wolf -06.
Max OS X/Safari/Chrome tar väldigt lång tid att ladda. iPhone via mobil uppkoppling och Tapatalk tar något längre tid än tidigare och via trådlöst nätverk går det inte fortare mobilt.
 

Förgöraren

Inte som Du!
Gick med
13 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Senaste hoj; Blade-08 Förgöraren-edition
Å (a med cirkel) Ä (a med prickar) Ö (o med prickar) saknas/faller bort i Köp/Sälj-annonserna.
(Eller så har jag och/eller burken vaknat med akut dyslexi efter gårdagens bravader:gnissla. Också fullt troligt:död...)

Dessutom visas någon annans annonsbild i min annons ... i.a.f tills jag går in och uppdaterar bilden i annonsen!

\m/
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Tror några av er fastnat i cache som inte levererar korrekt data. Ska försöka tvinga era webbläsare att uppdatera.
 

Flerpen

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Gsx-r 750 y, Husaberg 450. Suzuki katana. Hunter 50.
Går snabbare nu än innan.... Men (kommer ju alltid en sån ;)

När man ska söka medlemmar blir det antingen som Ankan1s bild där allt är typ svart eller så blir det tvärt om att det blir vitt. lite 50/50.
 

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19. Ural Wolf -06.
Tror några av er fastnat i cache som inte levererar korrekt data. Ska försöka tvinga era webbläsare att uppdatera.

Jag rensade rubbet och det har ingenting med detta att göra. Det enda jag fick ut av detta var att jag nu måste fylla i alla användarnamn och lösenord på forum och dyl igen. :tummenupp
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Går snabbare nu än innan.... Men (kommer ju alltid en sån ;)

När man ska söka medlemmar blir det antingen som Ankan1s bild där allt är typ svart eller så blir det tvärt om att det blir vitt. lite 50/50.

Aha! Missade den sidan. URL:en har bytt, så ladda om sidan och klicka på medlemmar igen.
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Nu går det dubbelt så snabbt som för en stund sedan men fortfarande segt jämfört med hur de var innan uppdateringen.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Från och med nu hoppas jag det mesta fungerar... Det kan vara en del problem med å ä ö fortfarande då sidan arbetar med ISO-8859-1 och MVC-ramverket i grunden egentligen är ett UTF-8 optimerat sådant. Det var rapporterat tidigare om problem i Köp & Sälj, och det ska vara löst iaf.

Har tweakat lite MySQL oxå efter att ha kört mysqltuner som visade en del brister i configen. Det är en 32-bitars DB server som får problem när mycket minne vill allokeras. Svårt att få optimalt (jag är amatör på't...).

Rapportera i denna tråd om ni ser fler saker så åtgärdar jag imorgon! Natt!
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Jösses vilken bugg som visade sig på SH:s server. En bugg som fick mig att behöva gräva djupt, men jag hittade iaf till slut felet som tur var. Ledsen för avbrotten som varit :3freak

Nu får ni mäta o känna om det rullar på OK eller inte. Det är måndag, och då brukar det vara många online. Så idag eller snarare ikväll blir mätstocken för om ändringarna jag gjort senaste dagarna var av godo eller inte.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag kan inte posta nya trådar i Överflödiga Diskussioner, vilket iofs kan vara som det ska vara. Får bara ett meddelande om att jag inte har rättigheter att göra det.
Sedan hände det något lite udda när jag klickade på "play" i ett inbäddat youtubeklipp... Då öppnades en svarsruta som såg lite trasig ut (på en ny sida) så videon började inte spelas alls.
Sedan verkar det vara lite si och så med att svara på inlägg, går inte att göra det "inline" utan man hamnar på den där avancerade svarapåinläggsidan.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top