Motsvarighet till Spotify?

Jacobsson

Sporthojsnörd
Gick med
22 Feb 2009
Ort
Landet
Hoj
...Rsv4
Har inte fb och tänker inte skaffa det heller som man måste idag för att få spotify.
Finns det andra bra program?
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Behöver man verkligen det?

Dom har väl egna användarnamn och lösen?

Det hade dom iaf när jag skaffade det men det är klart dom kanske gav upp kampen mot strömmen till slut.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

Jacobsson

Sporthojsnörd
Gick med
22 Feb 2009
Ort
Landet
Hoj
...Rsv4
YipYip, måste dom har gjort för jag hittar inget annat sätt.

R2, Tackar ska kolla in denna
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Behöver man verkligen det?

Dom har väl egna användarnamn och lösen?

YipYip, måste dom har gjort för jag hittar inget annat sätt.

I mina ögon ser det ut som om du har möjligheten att välja:

https://www.spotify.com/se/signup/plain/?promo=1

"Create an account to start using Spotify
--- connect with ---
FB
--- or ---
create an account using your e-mail address"


....och om inte annat så finns Wimp och Grooveshark..
http://wimpmusic.com/wweb/index/

http://grooveshark.com/
 
Last edited:

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Katrineholm
Hoj
--VTR--
Kan man inte bara skapa ett fejkkonto på fb o sen aldrig logga in där? Tycker spotify är överlägset allt annat o funkar på flest ställen/flest apparater så..
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
YipYip, måste dom har gjort för jag hittar inget annat sätt.

R2, Tackar ska kolla in denna

Jag har ju redan både facebook och Spotifykonto så det är ju lite lurigt för mej att testa på riktigt men jag har en nyköpt dator så jag laddade ner spotify från deras sida och loggade in med användarnamn och lösen som inte har något med FB att göra och det fungerade utmärkt.

Kollade dock runt på hemsidan och det verkar mycket riktigt vara lurigt att skapa konto utan FB men om du klickar på log in, väljer en av raderna under som heter "Would you like to create a Spotify account now? " och bara ignorerar den enorma FB loggan och istället klickar på "create an account using your e-mail address" så kanske det funkar.
 

Jacobsson

Sporthojsnörd
Gick med
22 Feb 2009
Ort
Landet
Hoj
...Rsv4
Jag har ju redan både facebook och Spotifykonto så det är ju lite lurigt för mej att testa på riktigt men jag har en nyköpt dator så jag laddade ner spotify från deras sida och loggade in med användarnamn och lösen som inte har något med FB att göra och det fungerade utmärkt.

Kollade dock runt på hemsidan och det verkar mycket riktigt vara lurigt att skapa konto utan FB men om du klickar på log in, väljer en av raderna under som heter "Would you like to create a Spotify account now? " och bara ignorerar den enorma FB loggan och istället klickar på "create an account using your e-mail address" så kanske det funkar.

Får kolla igen på det.
Annars lutar det mot wimp som korvgubben rekommenderade, men känns som spotify är ledande.
Eller får det bli en ny mail och skaffa ett fejkkonto som matte sa.
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Jag skaffade Spotify fem dagar innan dom bestämde att man var tvungen att ha fejsbuck.
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jag kör WiMP för deras utbud passar mig bättre. Många skivbolag som hoppade av Spotify som finns kvar på WiMP inom de genrer jag lyssnar på (främst metal) så jag skippade Spotify. WiMP:s Android- och iOS-appar är minst lika bra som Spotify även om deras desktop-app är lite trist då den inte är native utan körs genom Adobe Air.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top