MC-mässa Älvsjö 2013

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Okej, julen uthärdad för denna gång, dags att vända blickarna framåt!

2013 års stora kick-off i form av hojmässan är mindre än en månad bort, och är enligt mig en av årets stora höjdpunkter. Det har jag tyckt sen jag var där första gången 1982!

I år har jag förstått att det blir färre nyheter pga det kärva ekonomiska läget i världen, men det rör inte mig. Jag gillar hela grejen med hojmässorna; nypa i nya skinnställ, kolla fräna tillbehör och nya hojar.
Men framförallt gillar jag att tjuva åt mig broschyrer, ju mer desto bättre. Kommer jag hem med mindre än ett kilo har det varit en misslyckad mässa.

Men okej, vilka ska dit? Vilken dag ska man sikta på? Vad får man inte missa?


http://www.mcmassan.se/
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Vad är dragplåstret för 2013? Gratis inträde till ungdomar, blir det moped/125:a som blir årets grej, eller?
Ska dit och kolla i allafall, alltid kul att prata hoj i parti och minut.
 

FoPpaa

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Ort
Trosa
Hoj
Yamaha YZF r1 -98
Självklart ska man dit! Jag var där första gången med farsan för ca 2 år sen. Helt okunnig om hojar och regler för att ta kortet, och det va då jag bestämde mig att jag nån dag skulle ta kortet. Plötsigt händer det! i sommras fick jag ett ryck när jag läste om dom nya reglerna om att åldersgränsen för tung mc skulle bli 24(Jag är 21). Och så klarade jag det:brynad
Kommer det finnas bra priser på mc utrustning?
Är priserna bättre än vad fc-moto.de har?
Vad kostar inträdet till mässan?
Nu låter jag lite som Ove sundberg (Solsidan):zpy
 

sportbike

Guest
Självklart ska man dit! Jag var där första gången med farsan för ca 2 år sen. Helt okunnig om hojar och regler för att ta kortet, och det va då jag bestämde mig att jag nån dag skulle ta kortet. Plötsigt händer det! i sommras fick jag ett ryck när jag läste om dom nya reglerna om att åldersgränsen för tung mc skulle bli 24(Jag är 21). Och så klarade jag det:brynad
Kommer det finnas bra priser på mc utrustning?
Är priserna bättre än vad fc-moto.de har?
Vad kostar inträdet till mässan?
Nu låter jag lite som Ove sundberg (Solsidan):zpy
http://www.mcmassan.se/for-besokare/allman-info/oppettider-+-priser/oppettider-+-priser
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Självklart ska man dit! Jag var där första gången med farsan för ca 2 år sen. Helt okunnig om hojar och regler för att ta kortet, och det va då jag bestämde mig att jag nån dag skulle ta kortet. Plötsigt händer det! i sommras fick jag ett ryck när jag läste om dom nya reglerna om att åldersgränsen för tung mc skulle bli 24(Jag är 21). Och så klarade jag det:brynad
Kommer det finnas bra priser på mc utrustning?
Är priserna bättre än vad fc-moto.de har?
Vad kostar inträdet till mässan?
Nu låter jag lite som Ove sundberg (Solsidan):zpy

Tjena Ove! :hihi

Visst brukar det va mässpriser, ibland halva priset på vissa grejor t.ex. hos Lelles och Duells. Vet inte om det slår de stora nät-handlarna.
Skitsamma, det är ju vinterns händelse att bara kolla på allt och tjata med folk!

Jag brukar alltid komma på att "-Visst fan, den hojen glömde jag kolla på!" Hur ska man undvika sånt? Tror jag får börja med kom-ihåg-lista.

Vad får man inte missa?
 

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19. Ural Wolf -06.
Jag och sambon ska givetvis till mässan. Alltid trevligt och en bra vitaminkick inför säsongen. Ska kolla lite extra på den nya vattenkylda BMW 1200 GS-modellen. GS Adv kommer också bli vattenkyld vad det lider av vad jag förstått. Ut över det så har jag lite dålig koll på nyheterna för i år. Men mässan ser jag fram emot. :)
 

pobin

Medlem
Gick med
18 May 2007
Ort
Karlskoga
Hoj
Kawasaki ZX10R -04/KTM EXC 525-03/ CB 650 Custom/Honda SFX 50
Är det någon som vet ifall Ktm är där och har med sig sin prototyp superduke 1290? Är väl för mycket att hoppas på. Men om så är fallet så ska jag lätt dit :)
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Självklart ska man dit i år igen trots 50mil enkel resväg! Mc mässan är ett måste, nedräkning pågår!
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
När jag var på MC-mässan i huvudstaden senast (09?) tyckte jag bara det var en massa drömfångare och t-shirts med vargmotiv...
Mässans höjdpunkt var när två kärringar i skinnkjol började slåss i serveringen/baren. :D

Skämt åsido var förra mässan (göteborg) rätt bra men jag vet inte om jag pallar att ta mig ändå till stockholm för den. Ligger ju så förbannat avigt.
Är ju lite roliga hojar som lanseras för en gångs skull och prylar är ju alltid förbannat kul att klämma på! :)
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
är det ett "utställande företag" isf är dem inte med än sålänge.

Det har du rätt i. 2012 så ställde han ut under "Toymans Superbikegarage". Svårt att söka fram utställare på årets sida. Kanske inte är klart med alla monterplaceringar ännu.

Tony är flitig bloggare och skribent här på sporthoj, se bla hans inlägg på http://www.sporthoj.com/blogg/?inlaggid=5597 kring detaljer om hans utställning på mässan.
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Är det någon som vet ifall Ktm är där och har med sig sin prototyp superduke 1290? Är väl för mycket att hoppas på. Men om så är fallet så ska jag lätt dit :)

Den var inte med på en av dom stora mässorna i England för några veckor sedan så att den skulle infinna sig i Stockholm tycker jag verkar osannolikt, speciellt med tanke på hur mycket mindre mässan blivit dom senaste åren.

Med det sagt kommer jag ändå åka dit för att träffa lite folk och ta några öl. Pucken, katana83 och Nisse Hult är några jag gärna träffar igen och tar en öl eller två med. Sen skulle det vara skitkul att titta in i Toymans monter och surra där lite. :)
 

PoNtUzA

Ny medlem
Gick med
12 May 2011
Ort
Örebro
Hoj
Husaberg FS570, 10
Ska dit var där första gången förra året (i Götet) bra kick of för säsongen att få klämma å känna på hojar man inte har sucken av en chans att äga på ett tag ;)
 

noll8:an

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2011
Ort
Lund
Hoj
Aprilia Tuono Factory -20 (Såld - KTM Super Duke GT -18, såld - Aprilia Tuono Factory -20, såld -17 Aprilia Tuono 1100RR, såld -06 Aprilia RSV1000R Tuono, såld -00 Suzuki GSX750F)
Mässan är bokad och klar för att besöka när dörrarna öppnas! :tummenupp
 

MaudF

Liten, grön o elak!
Gick med
4 Jul 2009
Ort
Vendelsö
Hoj
Kawasaki er-6f ABS -08, ZX6-RR -05, Ninja 650 2019
2012 var mässan i Göteborg och med tanke på att Toyman bor på västkusten så var det förmodligen enkelt att ställa ut där då. Har aldrig sett honom i Stockholm.

Det har du rätt i. 2012 så ställde han ut under "Toymans Superbikegarage". Svårt att söka fram utställare på årets sida. Kanske inte är klart med alla monterplaceringar ännu.

Tony är flitig bloggare och skribent här på sporthoj, se bla hans inlägg på http://www.sporthoj.com/blogg/?inlaggid=5597 kring detaljer om hans utställning på mässan.
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
2012 var mässan i Göteborg och med tanke på att Toyman bor på västkusten så var det förmodligen enkelt att ställa ut där då. Har aldrig sett honom i Stockholm.

Korrekt. Däremot ska han, enligt egen utsago i bloggen, ställa ut i Stockholm i år. Ordnat transport, lite sponsring och gubben är numera även pensionär :)
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Korrekt. Däremot ska han, enligt egen utsago i bloggen, ställa ut i Stockholm i år. Ordnat transport, lite sponsring och gubben är numera även pensionär :)

Skönt att höra!

Skulle övriga mässan inte motsvara förväntningarna är enbart Toymans hojar värda inträdet!

Kändismingel i Götet:
DSC_0048.jpg
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top