Vad kör folket för hojar här?

ChrisO

Medlem
Gick med
27 Apr 2011
Ort
Borås
Hoj
hojlös
Tjenare.

Tyckte att de kanske kunde var akul och göära en tråd och se vad folk kör för hojar som hänger här? SLänge gärna upp en bild på er pärla :)

Själv kör/skruvat jag kawasaki zxr 750 -89 streetfighter
 

Bifogat

  • DSC_0507.jpg
    DSC_0507.jpg
    241.9 KB · Visningar: 131
  • DSC_0506.jpg
    DSC_0506.jpg
    218.8 KB · Visningar: 152
  • DSC_0164.jpg
    DSC_0164.jpg
    222.4 KB · Visningar: 123

vickeviking

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2011
Ort
Falköping
Hoj
Honda SP1 + Suzuki Savage bobber
själv kör jag en yamaha fzs600-98 strypt till 25kw.

dock så körde jag omkull för ett par veckor sedan så hojjen står på verkstad och väntar på försäkrings nissen IMG_0027.jpgIMG_0021.jpg :huvet
 

vickeviking

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2011
Ort
Falköping
Hoj
Honda SP1 + Suzuki Savage bobber
fan va tråkigt. mycket som gick sönder eller? najs hoj annars

styre och hastighets mätare+ lykta fram blev skrot.
kylaren har fått sig en kyss men den läcker inte så ska se om det går att pressa tillbaks, om inte annat så borde det gå att löda dit en ny cell eller va man kallar det..
tanken är lite små bucklig och skrapad på vänster sida och motorkåpan på vänster sida(aluminium skydd av något slag) har spruckit.

som tur var så valde jag att klanta mig med att låsa framhjulet i så låg hastighet (20-30 km/h) :crash

annars så var ja riktigt nöjd med den faktiskt. lagom kombination utav skön körställning och busfaktor
hur mycket busfaktor man nu kan ha med 25kw.. men är som vanligt sugen på att köpa något annat:tummenupp
 

ChrisO

Medlem
Gick med
27 Apr 2011
Ort
Borås
Hoj
hojlös
styre och hastighets mätare+ lykta fram blev skrot.
kylaren har fått sig en kyss men den läcker inte så ska se om det går att pressa tillbaks, om inte annat så borde det gå att löda dit en ny cell eller va man kallar det..
tanken är lite små bucklig och skrapad på vänster sida och motorkåpan på vänster sida(aluminium skydd av något slag) har spruckit.

som tur var så valde jag att klanta mig med att låsa framhjulet i så låg hastighet (20-30 km/h) :crash

annars så var ja riktigt nöjd med den faktiskt. lagom kombination utav skön körställning och busfaktor
hur mycket busfaktor man nu kan ha med 25kw.. men är som vanligt sugen på att köpa något annat:tummenupp

Ja då finns de ju lite och laga ja. hoppas de inte blir allt för dyrt iaf.ne kan tänka mig de att 25 kw är väl ingen herrejösseseffekt
 

vickeviking

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2011
Ort
Falköping
Hoj
Honda SP1 + Suzuki Savage bobber
Ja då finns de ju lite och laga ja. hoppas de inte blir allt för dyrt iaf.ne kan tänka mig de att 25 kw är väl ingen herrejösseseffekt

det kan man väl säga, men borde inte bli allt för dyrt. men va fan.. det drabbar ingen fattig:D

inte direkt nej men å andra sidan så klarar jag ju uppenbarligen inte av att hantera den med 25kw så är väl bäst att låta den sitta i ett tag till:näsblod

fet hoj du har förresten, det kanske bara är jag men en gång i livet så MÅSTE jag äga en rosa mc:Bugar
 

ChrisO

Medlem
Gick med
27 Apr 2011
Ort
Borås
Hoj
hojlös
haha ja den var riktigt cool faktiskt. ångrar att jag byggde om den på en gång när jag fick den. skulle kört den 1 säsong först men men. sen blir den en mean green mc maskin. passa på och lacka om din nu då ;)
 

Chrille_M

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2012
Ort
Borås
Hoj
cbr 900rr Fighter
Tja!

Min hoj är en cbr900rr fighter från -98

Köpte hojen såhär:
IMG_1009.jpg

Körde den i 25mil sen va det dax att fixa den lite :gnissla

IMG_1040.jpgIMG_1041.jpg

Sen va det dax att börja måla lite.
IMG_1052.jpgIMG_1053.jpg

Tog även å linada systemet när det va avplockat från hojen.
IMG_1055.jpgIMG_1061.jpg

Kåpor å tank fick också lite ny färg.
IMG_1094.jpg
 

Chrille_M

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2012
Ort
Borås
Hoj
cbr 900rr Fighter
Ja å resultatet blev :yoparty

IMG_1109.jpgIMG_1112.jpgIMG_1118.jpgIMG_1124.JPG

Har sedan den blev klar kortat ljuddämparen å pillat lite till =)
Nu ligger hojen i nerplockad i hyllan för lite uppfräschning :tummenupp

Hoppas vi ses på vägarna i sommar :rock

// Christian
 

ChrisO

Medlem
Gick med
27 Apr 2011
Ort
Borås
Hoj
hojlös
Ja å resultatet blev :yoparty

View attachment 374897View attachment 374898View attachment 374899View attachment 374900

Har sedan den blev klar kortat ljuddämparen å pillat lite till =)
Nu ligger hojen i nerplockad i hyllan för lite uppfräschning :tummenupp

Hoppas vi ses på vägarna i sommar :rock

// Christian

blev ju riktigt najs med den nya lacken. hade själv velat ha en honda cbr 900rr om jag inte hade varit för snabb och köpt min hehe. kan tänka mig att den går rätt bra va? det lär vi garanterat göra. kommer knappt inte ens använda bilen så länge vädret håller upp
 

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Ort
STOCKHOLM
Hoj
KTM 890 r-2022
själv kör jag en sån här Ktm 990 Smt-12 010.jpg samt en gammal grus stånka Drz 400-05a 002.jpg Hua vad man Vill åka europa nu :gråta
 

Bifogat

  • 005.jpg
    005.jpg
    261.4 KB · Visningar: 96
Last edited:

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Ort
STOCKHOLM
Hoj
KTM 890 r-2022
jag går in här,,(där man skriver) sen finns det en ikon som det (kommer upp)! infoga bilder klicka på den. då ska det komma upp en ruta som frågar infoga bilder,, Klicka Från datorn (om du vill hämta från din dator) Klicka sen infoga bilder längst ner då ska du få upp Din dator sen är det bara att hämta o Ladda ner filen (Bilden). jag är kass på Datorer men hoppas du förstår lite av mitt svammel :rolleyes: Lycka till. o Tack jepp grym hoj sålde Gixxern 1000-10 i år o köpte denna o ångrar inte en sec,, :tummenupp
 

huSSe

husse
Gick med
1 May 2007
Ort
timrå/ljustorp
Hoj
Kå Te eM 690r
kør ktm smc690r 2012.
få se om det blir en till hoj iframtiden?
funderar på nån 600r hoj eller nån enduro hoj...
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top