Varför röstar folk på Sverigedemokraterna?

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Var står det om dessa övergrepp under våra två stora världskrig?

OT då du frågar: Några hundra tusen tyska kvinnor under andra världskrigets slutskede, främst av ryska soldater men även från övriga allierade nationer, är väl det mest uppmärksammade och systematiska övergreppen. Men det lär ha förekommit lite överallt från flertal stridande parter, åtminstone bland dom som stred på fiendenations land.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/hundratusentals-tyska-kvinnor-blev-valdtagna-av-soldater/

Inte för att jag ser hur detta skulle rättfärdiga våldtäkter i andra konflikter...
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
OT då du frågar: Några hundra tusen tyska kvinnor under andra världskrigets slutskede, främst av ryska soldater men även från övriga allierade nationer, är väl det mest uppmärksammade och systematiska övergreppen. Men det lär ha förekommit lite överallt från flertal stridande parter, åtminstone bland dom som stred på fiendenations land.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/hundratusentals-tyska-kvinnor-blev-valdtagna-av-soldater/

Inte för att jag ser hur detta skulle rättfärdiga våldtäkter i andra konflikter...

Ok, en feminist som skrivit en bok.

860000 våldtäkter, baserat på 5% av barn med allierade/ryssar som fäder, jävlar i mig vad ungar det måste bli i det hela. 80 miljoner tyskar, antagligen lite mer än hälften kvinnor...

Oavsett, hur fan går det ihop rent matematiskt.:va
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
OT då du frågar: Några hundra tusen tyska kvinnor under andra världskrigets slutskede, främst av ryska soldater men även från övriga allierade nationer, är väl det mest uppmärksammade och systematiska övergreppen. Men det lär ha förekommit lite överallt från flertal stridande parter, åtminstone bland dom som stred på fiendenations land.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/hundratusentals-tyska-kvinnor-blev-valdtagna-av-soldater/

Inte för att jag ser hur detta skulle rättfärdiga våldtäkter i andra konflikter...

Vilket krig deltar Sverige i?

Det är ju i Sverige dom här våldtäkterna utförs, och i Norge, Finland, Tyskland osv...
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Ok, en feminist som skrivit en bok.

860000 våldtäkter, baserat på 5% av barn med allierade/ryssar som fäder, jävlar i mig vad ungar det måste bli i det hela. 80 miljoner tyskar, antagligen lite mer än hälften kvinnor...

Oavsett, hur fan går det ihop rent matematiskt.:va

OT:

Var stod det att hon var feminist? :va

Efter kriget var det betydligt mer än 50% kvinnor, speciellt om man räknar bort de ännu levande tyskar som satt fast i utländska fångläger, mestadels i sovjet.

Vill du ha andra siffror så har du exempelvis följande:

https://en.wikipedia.org/wiki/Rape_during_the_occupation_of_Germany

The exact number of German women and girls raped by Soviet troops during the war and occupation is uncertain, but their numbers are likely in the hundreds of thousands, and possibly as many as 2 million The number of babies, who came to be known as "Russian Children", born as a result is unknown.[33] However, most rapes did not result in pregnancies, and many pregnancies did not result in the victims giving birth. Abortions were the preferred choice of rape victims, and many died as a consequence of internal injuries after being brutally violated, untreated sexually transmitted diseases due to a lack of medicine, badly performed abortions, and suicides, particularly for traumatized victims who had been raped many times. In addition, many children died in postwar Germany as a result of widespread starvation, scarce supplies, and diseases such as typhus and diphtheria. The infant mortality in Berlin reached up to 90 per cent.[34]




Amerikanska källor anger enligt samma artikel att lite drygt 10000 våldtäkter utfördes av amerikanska soldater.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
OT:

Var stod det att hon var feminist? :va

Efter kriget var det betydligt mer än 50% kvinnor, speciellt om man räknar bort de ännu levande tyskar som satt fast i utländska fångläger, mestadels i sovjet.

Vill du ha andra siffror så har du exempelvis följande:

https://en.wikipedia.org/wiki/Rape_during_the_occupation_of_Germany

The exact number of German women and girls raped by Soviet troops during the war and occupation is uncertain, but their numbers are likely in the hundreds of thousands, and possibly as many as 2 million The number of babies, who came to be known as "Russian Children", born as a result is unknown.[33] However, most rapes did not result in pregnancies, and many pregnancies did not result in the victims giving birth. Abortions were the preferred choice of rape victims, and many died as a consequence of internal injuries after being brutally violated, untreated sexually transmitted diseases due to a lack of medicine, badly performed abortions, and suicides, particularly for traumatized victims who had been raped many times. In addition, many children died in postwar Germany as a result of widespread starvation, scarce supplies, and diseases such as typhus and diphtheria. The infant mortality in Berlin reached up to 90 per cent.[34]




Amerikanska källor anger enligt samma artikel att lite drygt 10000 våldtäkter utfördes av amerikanska soldater.

Nu är det ryssar som stod för i princip alla, och jänkare till en liten del och jag skrev väl något fler än hälften.

Vi är ju varken jänkare eller ryssar mig veterligen, vi ligger väl närmast jänkarna. Så, ca.20 miljoner jänkare tjänstgjorde i tyskland under 10år, så i runda tal 1000/2 miljoner jänkare/år. Dom skötte sig bättre än hemma verkar det som, typ de siffror dom har i nutid.

Det viktiga är nog att detta av jänkarna inte tolererades utan gärningsmännen ställdes inför rätta, det var inte sanktionerat av militären som ett led i erövringen, det var mao inte normen.

Kolla vad hon skrivit eller vem hon är, är man feminist, så har man ett förakt mot kapitalismen, och då slår man mer än gärna mot staterna.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Det här kan omöjligtvis vara brist på utbildning, något har gått allvarligt galet med dessa individer som ingen utbildning eller integration kan avhjälpa, någonsin.

 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Det här kan omöjligtvis vara brist på utbildning, något har gått allvarligt galet med dessa individer som ingen utbildning eller integration kan avhjälpa, någonsin.


Människor i mobb är otrevligt och ger utrymmer för extrema företeelser.
Ett beteende som aldrig är försvarbart.
Även om denna film verkar vara äldre än din länk vill ge sken av.

https://www.youtube.com/watch?v=2ZiA5PHpYTg
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Ska jag säg att det är ok att det mörkas? Givetvis inte.
Ska jag bli förvånad att sånt händer och säg att det importerats? Givetvis inte.

För en sådär 27 år sedan när jag var 15 år gammal var den en kille som la en sats på min rygg i ett härligt publikhav. Jag skulle uppskatta om det togs på större allvar när tjejer/kvinnor blir utsatta för detta, oavsett männens ursprung.

När jag var 11 så blev jag sparkad på smalbenet i Varberg.
Ändå verkar folk upprörda över ett litet krig i Syrien.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
När man läser sådant kan man inte undvika fråga sig hur det skulle sett ut om könen var växlade.

Undrar om det ens kommer att tas upp av någon svensk tidning.

Om en svensk tidning skulle ta upp att arabiska män i Finland säljer sex? Nej, kanske inte.
Tar de ens upp att asiatiska kvinnor i Sverige gör det?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Men de skulle garanterat ta upp det om män köpte sex av en underåriga kvinnliga flyktingar.
Ja, förmodligen. Eftersom det endast kommer arabmän/IS-krigare är visserligen det lite av en ickefråga. Svårt att se Jonas Gardell komma överens med Mulla Krekar liksom.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Å så ondgör sig media av att Åkesson fick dubbel ersättning vid sjukskrivning.

:hihi

Avdelningen : gräv en grop, hoppa i och undrar varför fötterna blir blöta när det regnar...
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top